Fosterrörelser
I vilken vecka började ni känna dom första fosterrörelserna? Spännande att höra :D
I vilken vecka började ni känna dom första fosterrörelserna? Spännande att höra :D
Vecka 15 med första och vecka 14 med andra :)
V17 med första barnet och moderkaka i bakkant, och 18 med andra med moderkaka i framkant. Med första barnet dröjde det till runt vecka 24 innan min man kunde känns utanpå, nu med andra så kände han (och syntes) v 19. Men så får jag vilda barn också :)
V19 fattade jag att den kurrande känslan jag hade i magen var fosterrörelser. Då hade jag känt det sedan v16-17 kanske :) i v22-23 kom sparkarna mer på allvar men var fortfarande lite som buffar. Nu i v 26-27 kan jag känna längre rörelser, sparkar osv :)
Ca vecka 17-18 med första och 14-15 med andra barnet.
Kul att höra så många olika svar! Ska bli intressant att se när jag känner av dom första rörelserna :)
Jag går också runt och väntar på att känna de första rörelserna. Jag går in i vecka 17 imorgon. Har moderkakan i framkant. Tycker jag känner av livmodern men inget fladder eller rörelser ännu.
V.17 trots moderkakan i framvägg.
"Bubblor"'som man var ganska osäker på runt v.15, rörelser, och småbuffar från v.20 men inga riktiga sparkar och rejäla rörelser förrän v.24. Har moderkakan i framvägg.
V24 med första. V14 med andra. Moderkakan fram båda gångerna :)