Planerat kejsarsnitt varberg
Jag var nyss hos läkaren på min mvc. Förklarade hur min förra förlossning var och hur paniken kom tillbaka i helgen när jag var tvungen att åka till förlossningen för kontroll av vattenavgång. Bröt ihop totalt av bara tanken att gå igenom en sån förlossning igen. Jag ville inte ens se min son efter förlossningen och det första jag gjorde var att beställa tid för sterilisering när vi kom hem från BB då jag svor att aldrig utsätta mig för det där igen. (Blev dock halvt nekad pga min ålder då och rådd spiral ist).
Så bad jag om planerat kejsarsnitt istället denna gång. Då bara tittar han kallt på mig och säger att "sånt gör inte vi". Varpå jag svarar att det gör ni visst. Han ljuger mig rätt upp i ansiktet och säger en gång till att man kan inte få planerat snitt för förlossningsrädsla.
Men efter att jag fått argumentera en lång stund så ringer han till auroraklinik i Varberg och ber om en akuttid. De ringer senare upp mig och ger mig en tid 28 september.
Helt galet att läkare kan få för sig att ljuga så där!!!? Blir så galet ledsen ????????????
Får även veta att denna läkare även jobbar med Aurora kliniken i Varberg.
Känns som att det är kört för mig ????????????????
Nån annan som varit med om liknande?