• Irie

Verkligen inga symptom v5

Plussade 7dagar innan BIM pga av en liten blödning. Har sedan dess tagit en antal tester och även CB-digital med veckoindikator som slog över på 2-3 veckor BIM +15. Detta är mitt tredje barn /gravidtet och har denna gång verkligen inga symptom. Känner nig verkligen inte gravid alls, vilket så klart får tankarna till att något är fel denna gången ... någon mer utan symptom ? Kan verkligen det skilja så pass att man inte könner något alls ena gravidteten?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 09:30
    Äl+15 menar jag såklart BIM +1

• Svar på tråden Verkligen inga symptom v5
  • Jsv17

Undrar om jag missförstår, bim +15 måste du ju vara längre gången än v.5? Eller skrev du fel?

Gravid 2-3 bim +15 verkar ju så fall lite lågt, men veckoindikatorn kan man ju i vilket fall inte lita på (det vet jag av erfarenhet.)

Klart man kan ha olika symptom olika graviditeter, men iom en liten blödning och om det verkar som om hcg inte riktigt ökar som det ska så skulle jag (om det nu är så att du är på bim+15) kontakta gyn för att utesluta ett utomkveds, inte säker de kan se så mycket annat än men de brukar kunna bekräfta att graviditeten sitter rätt iaf.

I vilket fall allt beror på om jag tolkat det du skrev ovan rätt, jag hade inga symptom alls till v.7 och även efter det var det väldigt lite, håller iaf tummarna att allt är som det ska

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Irie

Jag skrev väldigt fel där,Äl +15 alltså BIM + 1 visade testet 2-3veckor

• LMTF

Jag plussade igår och kunde utläsa att jag var 2-3 veckor gravid. Jag väntar också mitt tredje barn och känner ingenting av denna graviditet. Visst undrar man om det verkligen växer något därinne?

• Irie
    LMTF skrev 2017-10-01 12:25:05 följande:

Jag plussade igår och kunde utläsa att jag var 2-3 veckor gravid. Jag väntar också mitt tredje barn och känner ingenting av denna graviditet. Visst undrar man om det verkligen växer något därinne?

Ja man gör ju det:/ hade du mycket symptom dina andra graviditeter ? Jag hade inte det med mina andra två heller men kände i alla fall mer än denna gången ... kan inte alls ta in att jag är gravid och där av försvinner glädjen. Känns liksom inte alls som det är på riktgt
  • mockingbird

Är i gravid v.7 och har verkligen inga symptom alls. ..... för många år sen gick jag upp till v12-13 utan symptom, hade ingen aning om att jag var gravid då, ovh jade inte vetat det nu heller om jag inte av en ren tillfällighet ta ett gravtest

• Irie

Men ni könner ingen molvärk ingenting ? Har haft någon liten tillstymmelse till molvärk som gått över på några sekunder. I förra gravidteten kände jag det i alla fall.. ska ta ett nytt CB och se om de ökat till 3+ på onsdag, då vet man att hcg ökar i alla fall :/ jobbig väntan tills det går att se något på VUL ..

• LMTF

Jag känner ömmande bröst. Det har jag tidigare graviditeter känt långt senare så jag tänkte inte på det som något graviditetstecken men det är det kanske...?

Känner inget i magen.

Med de andra graviditeterna har jag mått bra, men känt mig lite konstig (på ett bra sätt). Svårt att sätta fingret på det.

• Jsv17
    Irie skrev 2017-10-01 09:31:27 följande:

Jag skrev väldigt fel där,Äl +15 alltså BIM + 1 visade testet 2-3veckor

Ok! Ja då är det ju annorlunda

Jag hade som sagt inga symptom före v.7, och väldigt få och sporadiska då med, så det behöver inte vara dåligt.
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • systerysteer92

Är i vecka 9 första barnet, har den senaste veckan kännt lite illamående samt molvärk, kände ingenting till vecka 6-7 ungefär.

inga tidiga symtom
  • Irie

Sitter på gyn-akuten och väntar nu. Fick akut okt i ljumsken som strålade ner i benet i går, detta och avsaknaden av symptom gör att man misstänker ett utomkveds :/

• LMTF

Ojdå. Hur har det gått idag? Hoppas allt har gått fint.

• zandin

Hur har det gått för dig? Skickar en tanke och hoppas allt gått bra. Jag är själv i v. 5 (snart v.6) och känner ingenting jag heller. Med min nu 9-åriga mådde jag illa och spydde vid den här tiden och kände också av lite molvärk i magen. Men nu...inget! Visst blir man orolig.

• Irie

Hej! Fick göra VUL som såklart inte kunde visa något :/ så nu tar jag hcg prover denna veckan för se hur det ter sig.. befarar dock att mina uteblivna symptom och min magkänsla stämde denna gången, hopps inte det är ett utomkveds dock och att kroppen startar missfallet av sig själv så man slipper massa komplikationer :(

• Irie

Konstaterades att det var en ofostrig gravidtet. Något jag könt på mig från dag 1, uteblivna symptom, små blödningar och långsamt stigande HCG hoppet är det sista som går ur en. Men i dag könner jag ändå lättnad. Jag fick bekräftat att min känsla varit rätt hela tiden. Dock ville inte läkaren ge abort-piller idag då man ändå måste räkna med en felmarginal på veckorna samt att mitt hcg ändå hade ökat och stt de var en önskad gravidtet. Man ville helt enkelt inte ta risken att ge mig piller förtidigt. Men på måndag (om inte kroppen själv fattat) så kommer jag att avsluta denna "graviditet". Vi får ta nya taget fort kroppen repar sig. Tack för allt pepp i min oro jag haft. Min magkänsla kommer jag aldrig mer ignorera.

Svar på tråden Verkligen inga symptom v5