infektion efter sen abort
Hej. Jag gjorde en sen abort för 4 veckor sedan på tisdag. Det gick fort och bra. Barnmorskan sa att allt kommit ut.
Efter ca 1 vecka fick jag infektion i livmodern och fick antibiotika i blodet. Dom såg också att de fanns rester kvar, på gränsen till skrapning. Var inlagd över natten och dagen efter skulle jag få en dos antibiotika till i blodet. Fick aldrig det. Samt att dom ville undersöka igen för att se om resterna kommit ut något i om jag behövde skrapas. Jag ville dock inte ha en manlig pga en tidigare händelse men dom hade inga kvinnliga så jag blev hemskickad istället med antibiotika i tabletter...
Tog dom o mådde bättre snabbt. Blödningen slutade helt ganska fort. Fick rosa sega flytningar och nu är de gula sega flytningar.
Idag har jag även haft lite ont i magen samt ryggen, öm ovanför blugdbenet och extremt öm i tarmarna. Känt mig febrig, jätte varm som de brinner i kroppen. Yr.
Ringde gyn som sa att min mens ska komma snart o att de kan vara därför. Men är de normalt med gula sega flytningar?
Skulle ta tempen o ringa tillbaka om jag hade feber..
Saken är den att jag är hemlös o har ingen temp så kan inte ta tempen..
Är rädd att infektionen kommit tillbaka.. Hon på gyn trodde inte det eftersom de är 4 veckor sedan aborten.. Men hade ju rester kvar, och jag vet inte om dom har kommit ut..