• Talin

Gravid utan symtom

Hej!

Jag är gravid med mitt tredje barn. Jag är bara 4+5 än så länge, men jag har inga gravidsymtom alls. Eftersom jag har varit gravid tidigare och då var enormt trött i början, blir jag lite orolig för att allt inte är som det skall denna gången.

Vilja symtom har/har ni andra haft så här tidigt?

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Gravid utan symtom
  • Jsv17

Jag kände ingenting, och då menar jag ingenting (förutom molvärk en dag i samband med bim) före v.7

Även efter v.7 så var mina symptom få och sporadiska, och det har hittills gått bra ändå v.31 nu med sprattlande bebis i magen

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Ebo88

Första symptomen kom i v.8 - ömma bröst, "växtvärk" och ett satans humör haha. Upptäckte i V6 att jag var gravid pga sen mens, har alltid haft lite oregelbunden mens och jag var nedgräven och superstressad över slut tentor innan sommaren så tänkte aldrig på att mensen var sen.

• Irie

Här är en till. Gravid v 5+0 tredje barnet. Verkligen inga symptom alls. Dock var jag på VUL i går pga av misstänkt utomkveds. Mam såg ingen gravidtet ännu och lämnar nu hcg prover. Fick en blodblandad flytning i går kväll. Gemfört med när jag väntade de andra barnen har jag verkligen inga symptom. Är förlikad med tanken på att detta är ett begynnande missfall alternativ utomkveds, så just nu väntar jag bara på att testerna ska bekräfta detta också. Riktigt jobbigt men inget att göra åt. Dock har jag sökt massa info och även gyn/bm sa att det med symptom sällan kommer så här tidigt ändå.. i mitt fall hade jag dock en magkänsla redan vid första testet om att detta inte går vägen. Hoppas det går bättre för dig!

• LMTF

Hej! Jag väntar också mitt tredje barn. Är nu i vecka 4+4 och känner mig inte särskilt gravid. Har för mig att jag kände mer tidigare graviditeter.

Jag känner mig lite öm om brösten och det har jag inte känt tidigare graviditeter så tidigt men annars ingenting. Har inbokat möte hos BM på tisdag, om en vecka. Vet inte om man kan få mer bekräftelse där. Nu känns det så overkligt.

• ALM82

Det är ju jättetidigt än, så symtomen hinner komma :) Det är ju hormon-nivåerna som gör att man känner av symtom. Eller så känner man inte av några alls knappt. Alla graviditeter är olika och bara för att man inte har så många symtom så behöver det inte betyda att det är något fel.

Jag har inte haft många symtom... Lite lite ömma bröst (som har blivit större däremot), lite molvärk, ytterst lite illamående, bara lite obehag liksom och trötthet. Men inget extremt. 
    I måndags så var vi och såg ett litet pyre med ett hjärta som slår och små armar som rör sig (jag är i vecka 10). Jag var så orolig innan eftersom jag inte hade haft så många symtom, men allt såg bra ut!

• LMTF

Så härligt. Längtar till första tecknet på ett pickande litet hjärta...

Svar på tråden Gravid utan symtom