• AAMLB

Hcg test!

I fredags åkte jag in till gyn akuten pga att jag haft hemskt ont i vänster sida på buken. Ingen blödning.

På vul såg läkaren förtjockad slemhinna plus en "liten svart cirkel" som med hennes ord "det ser ut så i början på en tidig graviditet".

Enligt mina beräkningar är jag i v 6+0 beräknat från senaste mensen. Läkaren sa att jag var i ca v 4 Antar att hon menar storleken på graviditeten och inte från mensen?

Det gjordes ett hcg prov oxkså som visade 1188 i fredags . Ett nytt togs igår som visar 1564. Alltså inte speciellt stor ökning.

Någon som varit med om detta ? Med långsam ökning där allting endå gått bra? Jag ska tillbaka på fredag för nytt blodprov och nytt vul men är så orolig så jag har sjuk magsmärta pga oro!

• Svar på tråden Hcg test!
  • meicc

Mitt utomkveds gick till så :( håller tummarna att det inte är så för dig!

• lilaemma

Kolla missdiagnosed misscarriage... Hoppas att det bara är långsam ökning...

• Vickan I

Ja mitt utomkveds började också så. Men läkaren hade sett en uppklarning på rätt plats? Så då borde det inte vara det iaf. Men låter som ngt som tyvärr inte utvecklas som det ska. Både eftersom strl var mindre än beräknat och hcg dåligt stegrat. Men ibland läser man om mirakel. Håller tummarna!

• AAMLB

Var tillbaka idag för nytt ultraljud .

Idag var hinnsäcken motsvarande v 4+5 , alltså har den växt rätt dag för dag sen förra ultraljudet i storlek sa läkaren, hcg har ökat med 500 på 4 dagar så fortfarande inte så hög ökning dock.

Utomkveds är uteslutet från sjukvårdens sida.

• meicc

AAMLB skrev 2017-10-06 12:23:55 följande:

Var tillbaka idag för nytt ultraljud .

Idag var hinnsäcken motsvarande v 4+5 , alltså har den växt rätt dag för dag sen förra ultraljudet i storlek sa läkaren, hcg har ökat med 500 på 4 dagar så fortfarande inte så hög ökning dock.

Utomkveds är uteslutet från sjukvårdens sida.

Åh skönt det! Då håller vi tummarna att du bara är en låghormonare.
  • AAMLB
    meicc skrev 2017-10-06 12:30:28 följande:

Åh skönt det! Då håller vi tummarna att du bara är en låghormonare.

Jag hoppas oxkså det ! :/ usch denna oroliga väntan alltså !
Svar på tråden Hcg test!