Någon mer som inväntar hcg prover och VUL för att säkerställa gravidteten?
Är så oroligt utmattad av denna känslomässiga berg och dalbana! Fick positivt ÄL test den 10-11/9 fick en blodblandad flytning som höll i sig den 18-21 /9 den 21/9 fick jag svagt positivt och den 22/9 positivt på CB digital. Därefter började jag fundera då jag hade absolut inga symptom till skillnad från tidigare graviditeter (2) testade med CB digital den 27/9 2-3 veckor. Sedan fick jag rejält ont i ljumsken och med känslan av att något är väldigt fel ringde jag 1177 som rådde mig att kontakta gyn akuten pga av misstänkt utomkveds. Den 2/10 i måndags åkte jag in och man gjorde ett VUL den enda man såg var en förtjockad slemhinna samt en pytteliten uppklarning som inte läkaren vågade kalla för något som kunde vara en gravidtet. Hcg togs som visade sig ligga på 1600.när jag kom hem uppräckte jag en blodblandad flytning igen(höll i sig till i går torsdag) mycket lite blod. Nör jag Tog ett nytt prov på onsdagen två dagar senare som visade sig ha stigit till 2534. Alltså en liten ökning men inte mer än så. Fick nytt VUL i torsdags pga av tilltagande smärtor som då visade en tydlig hinnsäck och man kunde bekräfta att gravidteten satt i livmodern och onte mer än så. Jag borde vara i v5+0 - 5+2 ca. I dag fredag dag 4 låg hcg på 3840 alltså en dubblering på dryga 4dagar vilket ändå verks ligga inom det "normala" då hcg kan ta mellan 3-4 dagar när värdet överstiger 1200. Läkaren ringde idag och meddelade att ökning var positivt även om de. SR lågt. Nu fick jag tid för VUL den 16/10 om 10 dagar !! Och blev inte ett dugg klokare än innnan:( jag misstänker ju ofostrig gravidtet men hoppas ju såklart in i det sista! Men denna väntan är tortyr ... kan ju inte glädjas eller något ännu... någon som befinner sig i liknande väntan ? Så får vi gärna peppa varandra !