• evve88

Bf juni 2018

Moorii skrev 2017-10-19 22:05:16 följande:

Hej!

Jag vet att jag inte borde, men eftersom jag vill undvika att berätta för någon annan än min man i min närmaste bekantskapskrets och jag så gärna ändå skulle vilja göra det så tänkte jag att jag kunde prata här, oavsett hur det går..

BF 24/6 om det stämmer, men diffar nog bara på ett par dagar isåfall. Gick igenom ett mf i mitten av augusti och hade bara en mens emellan. Hoppas på att det detta går vägen nu! Blir andra barnet i så fall. Fyra veckor kvar tills jag kan göra ett ultraljud :/

Än så länge spänner det i brösten och foglossningen har redan börjat ge sig till känna, det låser sig lite här och var.

Vad har ni andra för symtom?

Hej! Fick också missfall i augusti med en mens emellan och är gravid v 6 nu. Håller tummarna för oss denna gången istället <3 lycka till!
  • evve88

Hoppar in här jag med :) v 7 (6+1) BF 17 juni om de går som de ska. Mår sååååå illa !! Kom som en bomb idag. Minns att jag gjorde det exakt denna veckan med sonen med :p

• evve88
    Marian03 skrev 2017-10-25 13:26:50 följande:

Usch för illamående. Mitt kom med imorse men la sig sen. Men fy! Trodde aldrig jag skulle komma iväg till jobbet idag.. kallt vatten bananer är det bästa för mig att mota illamåendet med, var dock svårt att få i sig den.. :)

Haha ja usch de är verkligen hemskt! Fick springa och spy inatt när ja skulle gå upp och kissa.. hoppas det stannar vid morgon illamående för dig <3 jag var iväg och köpte postafen på Apoteket på lunchen, står inte ut annars. Får hoppas de lägger sig lite nu!

Vilken vecka är du i? :)
  • evve88
    AnnaR84 skrev 2017-10-27 19:13:01 följande:

BF 11/6. Nu i veckan slog illamåendet till. Kräks varje morgon och kväll. Äter lergigan comp som håller illamåendet lite i schack under dagtid men fy tusan vad tufft det är att rodda heltidsjobb och en 2,5-åring när man mår pyton.

Samma här! Illamående konstant, fruktansvärt.. funkar lergigan comp bättre än postafen? Blir ju så otroligt trött av postafen så man knappt kan vara vaken och de går ju inte när man ska ta hand om en 2 åring... hoppas du mår bättre snart <3
  • evve88
    donaR skrev 2017-10-29 11:59:39 följande:

Hej, jag är beräknad att föda 28 juni :)) Ser såå framemot det!

Jag är i v. 6 nu..ha haft molnvärk fram till 4 dagar sen..Nu känner jag ingenting alls!! Känns som jag inte ens är gravid mer. Har börjat bli orolig :/ Någon annan som känner igen sig?

Någon som varit gravid innan och kommer ihåg vilka symptom du haft under v 6?

Vecka 6 hade jag inga symptom knappt alls, men de kom med besked med super ömma stora bröst och världens illamående i vecka 7 så tror inte du behöver vara orolig !
  • evve88

[quote=78146470][quote-nick]donaR skrev 2017-10-30 13:01:08 följande:[/quote-nick][/quote]

Man ser knappt inget på vul så tidigt så det kommer nog vara oerhört svårt att tjata sig till..

• evve88
    Elin1986 skrev 2017-11-02 22:34:55 följande:

Jag förstår inte plussade 6e oktober fick lite bruna flytningar och kraftig värk åkte in till kk men dem såg inget var för tidigt varit där varje vecka i 3v förra måndagen sa dem att det ej va ngn normal graviditet till 99% idag 10dagar senare var jag där för planerad abort då såg dem foster med pulserande hjärtfrekvens men sa jag bara va i v 4+3 inget stämmer jag är förvirrad så tidigt kan man inget se och jag plussa ju för 4v sedan. O dem kan ej svara på ngt utan får vänta till kub testet. Fortfrande värk som känns bra av o till men fick ju en son med snitt dör 7mån sedan med så.

Låter ju jätte konstigt? Så tidigt har ju inte ens hjärtat börjat slå än.. säker på att dom inte sa fel? Jag hade ringt ingen och dubbelkollat så dom inte tabbat sig..

Vad jobbigt att va i ovisshet :/
  • evve88
    Moorii skrev 2017-11-06 20:43:10 följande:

Hur går det för alla? Hur mår ni?

Jag är allra mest en klubbad säl just nu, så fruktansvärt trött! :S jag studerar samtidigt som jag jobbar, och det har absolut varit tufft tidigare, men nu går det inte alls.. Fick hoppa över inlämningar :( hoppas tröttheten inte håller i sig alltför länge.. Sen mår jag illa lite då och då, men inte så farligt. Väldigt svullen! Liks svullen nu i vecka 8 som jag var i vecka 11 sist. Kul att bli tvingad att ha gravidbyxorna innan jag ens vet att allt är bra. Hoppas jag kan dölja det veckan ut, för på fredag gör jag ultraljud! Nån mer som har ultraljud snart?

Här är det klubbad säl med! Orkar inte göra nått efter jobbet, måste lägga mig och sova för natten vid sju typ och sover till sju dagen efter ändå orkar jag knappt hålla ögonen öppna på jobbet dagen efter.. det är tuffare nu med en två åring som är full av energi men som tur är kan man gå och lägga sig med honom på kvällarna :p

Jag har vul imorgon :) när har du BF?
  • evve88
    Moorii skrev 2017-11-06 20:43:10 följande:

Hur går det för alla? Hur mår ni?

Jag är allra mest en klubbad säl just nu, så fruktansvärt trött! :S jag studerar samtidigt som jag jobbar, och det har absolut varit tufft tidigare, men nu går det inte alls.. Fick hoppa över inlämningar :( hoppas tröttheten inte håller i sig alltför länge.. Sen mår jag illa lite då och då, men inte så farligt. Väldigt svullen! Liks svullen nu i vecka 8 som jag var i vecka 11 sist. Kul att bli tvingad att ha gravidbyxorna innan jag ens vet att allt är bra. Hoppas jag kan dölja det veckan ut, för på fredag gör jag ultraljud! Nån mer som har ultraljud snart?

Och här är de konstant illamående... äter postafen, men blir ju om möjligt ännu tröttare... ZZzzz
  • evve88
    Moorii skrev 2017-11-07 06:33:58 följande:

Åh, vad härligt det låter, hade också behövt gå och lägga mig så tidigt egentligen! Mm, själv har jag en 1 år och 3 månaders här hemma, mycket energi där med :P

Jobbigt med så mycket illamående! Önskar dock jag kände av det lite mer, blir orolig när det försvinner hela tiden. Nu har jag inte direkt mått illa sen i förrgår..

Åh, spännande :) BF ska vara 24/6. Du då?

Haha nä de blir ju inte en lugn stund :p

Haha jag önskar mitt försvann :p men jo man blir ju nojjig även om man nog inte behöver vara det :) hört att kroppen kan vänja sig olika fort vid hormonet? Mådde du illa länge med ditt andra barn?

Har BF 17 juni :) fyller 30 den 2 juli så får hoppas man Inte går över :p hur gammal är du?
  • evve88
    Moorii skrev 2017-11-07 08:40:56 följande:

Förstår det :) jo, så är det ju, men jag jämför ju mycket med förra graviditeten och då mådde jag illa till vecka 11 kanske, fast det hade nog börjat lugna ner sig lite innan. Men kommer däremot inte ihåg hur ofta jag mådde illa, om det var varje dag eller inte. Kräktes två gånger, så var inte då farligt illamående. Jaja, får väl se på fredag om det är bra eller inte.. Skulle bli så knäckt om jag fick ännu ett missfall, men ska försöka hålla modet uppe ett tag till! Halsbränna har jag fortfarande iallafall, alltid nåt :)

Haha, nä, du lär nog bli igångsatt precis på dagen isåfall, inte så kul kanske ;) jag blev igångsatt på dag 13, bf var 19/7, han föddes 1/8. Hade blivit två dagar senare om det inte hade varit för att jag åkte in och de upptäckte att det fanns väldigt lite fostervatten. Jag är 35, önskar att jag snart fyllde 30 istället :P

Ja man jämför ju! :p men så svårt att komma ihåg exakt hur man mådde... åh beklagar missfall, :/ jag fick också missfall för några månader sedan.. när hade du ditt? Håller tummarna att allt går bra denna gången <3

Haha ja åren går :p vart bor du?
  • evve88
    Moorii skrev 2017-11-07 11:41:43 följande:

Tack! Detsamma :/ det var i mitten av augusti, så hade bara en mens emellan innan jag blev gravid igen. Ja, vi får hålla tummarna för att det går bra för oss båda denna gång!

Bor i Göteborg! Du då?

Det var exakt samma för mig. En mens emellan och fick missfallet i augusti jag med. Då får vi hoppas på dessa <3 bor i Borås :)
  • evve88
    Marian03 skrev 2017-11-09 10:20:10 följande:

Var det du som åt postafen? Funkar det bra? Jag blir knäpp på detta illamåendet. Nu är det dygnet runt... tur man har soffa på rummet på jobbet annars hade jag aldrig kunnat gå hit nu.. :)

Jag äter med postafen, tar de tillsammans med en macka innan jag går upp på morgonen. Mackan liggandes ned annars spyr jag. Det är min ända räddning!! Blir om möjligt ännu mer trött av postafen (biverkning är dåsighet) så sover konstant verkligen.. men jag pallar inte att må illa mer!! Äter nått konstant med så man lär väl gå upp 30 kilo men de håller illamåendet lite i schack i alla fall. Avsmak för all mat men man får tvinga i sig...
  • evve88
    Marian03 skrev 2017-11-09 12:41:33 följande:

Ok! Är du illamående hela dagen? Håller tabletten hela dagen?

Jag klarar mig utan att kräkas men är ju som att gå runt med värsta bakfyllan hela dagarna, så segt. Jag äter med mest hela tiden och är inte heller så sugen på mat. Förutom ibland, som en blixt från klar himmel så kommer det typ att jag måste ha lasagne NU! Haha. Så konstigt. Ja man lär gå upp en hel del tror jag. Men ja, allt som får illamåendet att försvinna är välkommet :)

Haha exakt så! Blixt sugen på nått :p men mår illa när jag öppnar kylskåpet :p jag mår illa hela dagarna, en tablett räcker 12 timmar så tar en vid sex på morgonen och så håller den till 18 på kvällen men jag går och lägger mig typ sju varje kväll. Haha
  • evve88
    Småstadstjej skrev 2018-01-10 11:47:56 följande:

Inväntar RUL 1 februari. Såg den lilla vid Kub. Men är ju ett tag sen nu så oron är tillbaka. Vid kub blev jag framflyttad 2 dagar. Så bf 28 juni. Fortfarande vääääldigt overkligt. Har ju i stort sätt varit symptomfri sen start.

Visst blir man nojjig! Speciellt mär man inte känner bebis.. har rul om 2 veckor idag. Ligger dessutom med lunginflammation och äter penicillin så inbillar mig ju hela tiden att nått är fel med bebis.. hopps dagarna går fort!!!
Svar på tråden Bf juni 2018