• Moorii

Bf juni 2018

Den berömda tröttheten har slagit till ordentligt idag! När jag kom hem sov jag en halvtimme, trodde det skulle räcka, men ögonen går fortfarande i kors.. Så blir nog att sova en stund i soffan efter sonen lagt sig. Skönt ändå med ytterligare ett symtom!

• Moorii
    Marian03 skrev 2017-10-28 09:41:08 följande:

Glömde svara på allt såg jag :)

Ja, en son som är två år :)

Du är inte ensam, det gör jag med! Jag kände mig supertrött igår, men idag är det inte lika farligt, så jag börjar oroa mig.. Ja, visst ska det! Mindre än två veckor kvar nu.

Ah, ok :) har själv en son på 1 år och snart 3 månader.
  • Moorii
    Marian03 skrev 2017-10-30 07:09:26 följande:

Ja det är ju så segt! Nu har min molvärk nästan avtagit. De senaste dagarna så känns det typ inte alls. Visst är trött, hungrig och har liiiite känningar i bröstvårtorna men är ändå nojjig att det typ slutat växa i och med att "växtvärken" försvinner. Gah.. om man ändå slapp oroa sig.. :)

Ja, alltid är det nåt :P sen igår har jag haft halsbränna och känt av lite illamående och yrsel idag, om det nu inte är inbillning, men hoppas inte det.. Bara att vänta och se på ultraljudet! Världens segaste väntan..
  • Moorii

Fråga till er som mår illa.. Mår ni illa hela tiden eller är det en viss tid på dagen som det är värst? Jag har mått illa på förmiddagarna, men sen är eftermiddagarna lugna, speciellt idag. Jag blir såklart orolig och tänker att nåt är fel... Fick missfall i augusti, över en natt så var alla symtom puts väck och två dagar senare började jag blöda. Så är därför väldigt, väldigt orolig nu :(

• Moorii
    beme skrev 2017-11-02 21:48:08 följande:

Det har varierat väldigt mycket för mig, i början v. 4-5 var det bara yttepyttelite på kvällarna, sen kom det redan vid lunch och nu är det till och från mest hela tiden sen någon vecka tillbaka, är i v. 11 nu.

Men anledningen till illamåendet har jag förstått beror på att blodsockernivåerna sjunker lättare/snabbare vid graviditet?! Därför många är illamående främst på mornarna då man varit fastande många timmar när man sovit. Håller man sig till någonting att äta, som inte är sockerbaserat (annars går man snabbt upp i socker och lite snabbt ner igen ju), ca varannan till var tredje timme (väldigt individuellt dock, som med allt annat) så borde man klara sig rätt bra. Jag fick äta någonting litet varje vaken timme för att inte må sådär galet illa att ingenting annat kunde existera. Det var kring v. 8-9.

Kan ju vara så att ditt blodsocker håller sig bra på eftermiddagarna och därför känner du inte av illamåendet lika mycket då helt enkelt?! :) Tror inte du ska behöva oroa dig, även om jag förstår varför du gör det.

Kanske det :) jag mådde lite illa nu strax innan lunch, och jag började må illa först i måndags, så det har väl inte kommit igång riktigt heller. Så länge jag mår lite illa så känns det ok :) Tack så mycket för ditt svar!
  • Moorii

Hur går det för alla? Hur mår ni?

Jag är allra mest en klubbad säl just nu, så fruktansvärt trött! :S jag studerar samtidigt som jag jobbar, och det har absolut varit tufft tidigare, men nu går det inte alls.. Fick hoppa över inlämningar :( hoppas tröttheten inte håller i sig alltför länge.. Sen mår jag illa lite då och då, men inte så farligt. Väldigt svullen! Liks svullen nu i vecka 8 som jag var i vecka 11 sist. Kul att bli tvingad att ha gravidbyxorna innan jag ens vet att allt är bra. Hoppas jag kan dölja det veckan ut, för på fredag gör jag ultraljud! Nån mer som har ultraljud snart?

• Moorii
    evve88 skrev 2017-11-07 05:41:44 följande:

Här är det klubbad säl med! Orkar inte göra nått efter jobbet, måste lägga mig och sova för natten vid sju typ och sover till sju dagen efter ändå orkar jag knappt hålla ögonen öppna på jobbet dagen efter.. det är tuffare nu med en två åring som är full av energi men som tur är kan man gå och lägga sig med honom på kvällarna :p

Jag har vul imorgon :) när har du BF?

Åh, vad härligt det låter, hade också behövt gå och lägga mig så tidigt egentligen! Mm, själv har jag en 1 år och 3 månaders här hemma, mycket energi där med :P

Jobbigt med så mycket illamående! Önskar dock jag kände av det lite mer, blir orolig när det försvinner hela tiden. Nu har jag inte direkt mått illa sen i förrgår..

Åh, spännande :) BF ska vara 24/6. Du då?
  • Moorii
    evve88 skrev 2017-11-07 06:37:39 följande:

Haha nä de blir ju inte en lugn stund :p

Haha jag önskar mitt försvann :p men jo man blir ju nojjig även om man nog inte behöver vara det :) hört att kroppen kan vänja sig olika fort vid hormonet? Mådde du illa länge med ditt andra barn?

Har BF 17 juni :) fyller 30 den 2 juli så får hoppas man Inte går över :p hur gammal är du?

Förstår det :) jo, så är det ju, men jag jämför ju mycket med förra graviditeten och då mådde jag illa till vecka 11 kanske, fast det hade nog börjat lugna ner sig lite innan. Men kommer däremot inte ihåg hur ofta jag mådde illa, om det var varje dag eller inte. Kräktes två gånger, så var inte då farligt illamående. Jaja, får väl se på fredag om det är bra eller inte.. Skulle bli så knäckt om jag fick ännu ett missfall, men ska försöka hålla modet uppe ett tag till! Halsbränna har jag fortfarande iallafall, alltid nåt :)

Haha, nä, du lär nog bli igångsatt precis på dagen isåfall, inte så kul kanske ;) jag blev igångsatt på dag 13, bf var 19/7, han föddes 1/8. Hade blivit två dagar senare om det inte hade varit för att jag åkte in och de upptäckte att det fanns väldigt lite fostervatten. Jag är 35, önskar att jag snart fyllde 30 istället :P
  • Moorii
    evve88 skrev 2017-11-07 09:35:06 följande:

Ja man jämför ju! :p men så svårt att komma ihåg exakt hur man mådde... åh beklagar missfall, :/ jag fick också missfall för några månader sedan.. när hade du ditt? Håller tummarna att allt går bra denna gången <3

Haha ja åren går :p vart bor du?

Tack! Detsamma :/ det var i mitten av augusti, så hade bara en mens emellan innan jag blev gravid igen. Ja, vi får hålla tummarna för att det går bra för oss båda denna gång!

Bor i Göteborg! Du då?
  • Moorii

Känner inte av att jag blivit andfådd, men däremot blir jag täppt i näsan lite då och då under dagen. Minns att det kickade igång nån gång i ungefär samma tid förra gången och höll i sig resten av graviditeten.

• Moorii
    Linela skrev 2017-11-08 23:06:50 följande:

Hoppar in här med, är i vecka 11 (10+0) med bf 7.6

Vi väntar vårt andra barn, har en tjej på 1år och tre månader. Denna graviditet känns precis som den förra, inget illamående bara extrem trötthet och väldiga humörsvängningar.

Välkommen :) Vad roligt, jag har en son som är 1 år och 3 månader, dock är jag i vecka åtta (7+3). Vad skönt att du inte mår illa! Jag känner av illamående på morgonen och förmiddagen, men inte alla dagar. Annars väldigt trött med (sov mellan 19:30 - 21:30 igår och somnade sen igen vid 22:30..

Usch, humörsvängningar är inte roligt! :/
  • Moorii
    Marian03 skrev 2017-11-09 10:20:10 följande:

Var det du som åt postafen? Funkar det bra? Jag blir knäpp på detta illamåendet. Nu är det dygnet runt... tur man har soffa på rummet på jobbet annars hade jag aldrig kunnat gå hit nu.. :)

Nej, inte jag! Så farligt illamående är jag inte. Behövde inte heller under min förra graviditet. Inte kul med illamående dygnet runt :/ min kommer i princip bara morgon och förmiddag.

Imorgon är det dags för ultraljud! Eftersom jag fortfarande har mina symtom så känns det inte hopplö, men pga tidigare missfall är jag ändå väldigt orolig... :(
  • Moorii

Ultraljudet idag gick bra! :D 7+4 som jag själv beräknat stämde exakt och hjärtat tickade på fint :) sån lättnad!

• Moorii
    Midsommarbebisen skrev 2017-11-14 20:09:38 följande:

Det blir ingen midsommarbebis för oss. Vul idag 9+0 och inget hjärta som slår längre. Kunde urskilja dess huvud och kropp trots att den bara vuxit till lite drygt 2cm. Snyft...

Men fy så tråkigt :(( Så ledsen för eran skull! Stor kram <3
  • Moorii
    Marian03 skrev 2017-11-16 14:45:54 följande:

Nu har jag testat postafen, tyvärr funkade inte det så bra. Kunde inte ens hålla mig vaken så sov heeeela helgen. Och illamåendet fanns kvar.

Har fått vara hemma från jobbet hela veckan och kan som mest gå mellan soffan och toan. Illamående hela dagen, minst på morgonen men på kvällen är det helt galet vad dåligt jag mår. Har legat på soffan sen lunch i fredags, håller på att bli knäpp.. och har ont i hela kroppen pga jag bara ligger ner.

var på hälsosamtal igår och bad om legrigan för illamåendet, hoppas på att få det utskrivet idag. Jag vet att man egentligen inte ska klaga men detta är hemskt. Kan inte ens äta lagad mat nu utan får knapra kex och banan/juicer och typ resorb för att inte bli för skakig pga dåligt matintag.

Och så har 2 åringen smittat mig med halsont och förkylning och fet enda man får ta är lite alvedon som knappt hjälper. Pust.

Så nu har jag gnällt av mig lite (MYCKET)... :)

Jag har inte berättat för chefen men börjar ana att jag måste det snart. Min "influensa" börjar bli ohållbar ;)

Har ni berättat på jobbet än?

Går in i vecka 10 på måndag, hade gärna väntat.

Blir man lika trött av legrigan som av postafen? Åh hoppas inte det! Jag behöver komma på benen snart igen.

Usch, vad hemskt att må så illa! Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att gå omkring och få kväljningar hela förmiddagarna på jobbet (är lärare), och samtidigt försöka dölja det så gott det går. Får trycka i mig mat så fort jag får en lucka och äter nästan lite för mycket till lunch sen eftersom illamåendet försvinner lite när jag är mätt. Hoppas du får lergigan utskrivet snart! Och att det hjälper såklart.

Jag vet de som varit sjukskrivna i flera veckor pga illamående, och då är det ju rätt svårt att undanhålla chefen ;) men det är kanske så du får göra? Om nu inte lergigan gör underverk :)

Jag har inte berättat ännu, utan tänkte vänta till efter Kub, så jag vet att allt ser bra ut innan. Går också in i vecka 10 på måndag!

Fortfarande så trött, orkar ingenting på kvällarna, sover mest. Vill att veckorna ska gå nu!!
Svar på tråden Bf juni 2018