• Marian03

Bf juni 2018

Moorii skrev 2017-10-26 14:33:55 följande:
    Jo, förvisso, men det är ett sånt tydligt tecken och jag skulle behöva det just nu känner jag..så svårt att inte oroa sig i och med missfallet för två månader sen :/

Har bokat mitt till 10/11! Så nervös!

Du hade barn sen tidigare?
    Det förstår jag, måste varit superjobbigt :(
    Håller alla tummar för att det ska gå bra för er denna gången.
    Jag är en ganska "övernojjig" person ibland, så analyserar allt nu. "Varför har jag ingen molvärk, det hade jag ju igår" osv.. det är väl så för att man så gärna vill att det ska gå bra :)
    Blir skönt med ultraljudet så man vet vad som händer där inne.
  • Marian03
    Moorii skrev 2017-10-26 14:33:55 följande:
    Jo, förvisso, men det är ett sånt tydligt tecken och jag skulle behöva det just nu känner jag..så svårt att inte oroa sig i och med missfallet för två månader sen :/

Har bokat mitt till 10/11! Så nervös!

Du hade barn sen tidigare?
    Glömde svara på allt såg jag :)
    Ja, en son som är två år :)
  • Marian03
    AnnaR84 skrev 2017-10-28 08:29:23 följande:

[quote=78139821][quote-nick]evve88 skrev 2017-10-27 20:34:20 följande:[/quote-nick]Samma här! Illamående konstant, fruktansvärt.. funkar lergigan comp bättre än postafen? Blir ju så otroligt trött av postafen så man knappt kan vara vaken och de går ju inte när man ska ta hand om en 2 åring... hoppas du mår bättre snart <3[/

Tack, önskar dig detsamma!

Tycker nog de funkar lite bättre än postafen. Jag går upp och kräks på morgonen. Äter lite fil med banan och tar en tablett. Lämnat på föris och sen framåt kl 10 börjat illamåendet kännas hanterbart. Börjar må illa bortåt kl 13. Tar ny tablett och klarar mig fram till 16. Sen slår illamåendet till med kräkningar under kvällen. Tror jag skulle behöva ta ytterligare en tablett på kvällen men har just nu utskrivet 2 om dagen.

Be om att få utskrivet och testa.

Usch det låter inget vidare att må så illa :/ jag ska inte klaga på mitt lilla illamående som oftast går över med banan då ;) hoppas det går över snart för dig <3
  • Marian03
    Moorii skrev 2017-10-28 09:57:21 följande:
    Du är inte ensam, det gör jag med! Jag kände mig supertrött igår, men idag är det inte lika farligt, så jag börjar oroa mig.. Ja, visst ska det! Mindre än två veckor kvar nu.

Ah, ok :) har själv en son på 1 år och snart 3 månader.
    Ja det är ju så segt! Nu har min molvärk nästan avtagit. De senaste dagarna så känns det typ inte alls. Visst är trött, hungrig och har liiiite känningar i bröstvårtorna men är ändå nojjig att det typ slutat växa i och med att "växtvärken" försvinner. Gah.. om man ändå slapp oroa sig.. :)
  • Marian03
    Moorii skrev 2017-10-30 16:19:26 följande:
    Ja, alltid är det nåt :P sen igår har jag haft halsbränna och känt av lite illamående och yrsel idag, om det nu inte är inbillning, men hoppas inte det.. Bara att vänta och se på ultraljudet! Världens segaste väntan..
    Usch segt med halsbränna redan.
    Ja visst är det! Jag har fått tillbaka nu, illamående hela tiden och molvärk då och då. Och trött nåt så in i! Känns som jag ätit sömntabletter eller nåt, blä hehe...
    Men trots det så är man glad för det då man blir mer orolig utan symptom ;)
  • Marian03
    Moorii skrev 2017-11-06 20:43:10 följande:

Hur går det för alla? Hur mår ni?

Jag är allra mest en klubbad säl just nu, så fruktansvärt trött! :S jag studerar samtidigt som jag jobbar, och det har absolut varit tufft tidigare, men nu går det inte alls.. Fick hoppa över inlämningar :( hoppas tröttheten inte håller i sig alltför länge.. Sen mår jag illa lite då och då, men inte så farligt. Väldigt svullen! Liks svullen nu i vecka 8 som jag var i vecka 11 sist. Kul att bli tvingad att ha gravidbyxorna innan jag ens vet att allt är bra. Hoppas jag kan dölja det veckan ut, för på fredag gör jag ultraljud! Nån mer som har ultraljud snart?

Samma här, sovit mest hela helgen.
    Förra graviditeten jobbade jag halvtid, denna är det heltid och det känns + en 2 årig liten buse hemma med :)

Annars är jag illamående då och då, hungrig som fanken hela tiden typ men blir tokmätt snabbt. Minns att illamående osv avtog i vecka 13 sist. Pigg och på G kände jag mig först i vecka 20 typ, hehe.
    Andfådd är jag med förresten. Hehe.

Och du är inte ensam om att ha dragit på gravidjeansen ;) behöver beställa lite nya med känner jag så man får plats + oversizeade tröjor att ha innan man vill avslöja graviditeten :)
    Imorgon är det VUL för min del, hoppas det går bra.
  • Marian03

Är det bara jag som är så jäkla andfådd? Det kommer närsom, kan räcka att jag står och pratar med någon så måste jag "hämta andan". Hade ju förstått om det var för att man gick i trappor eller nåt, men detta känns ju märkligt..

• Marian03

Igår var det VUL och jag fick se ett hjärta slå :) så skönt! Trodde vi var i 7+4 igår men var 7+2. Nu kan man slappna av lite iallafall.

Välkomna ni som nyss hittat hit :)

• Marian03
    Moorii skrev 2017-11-08 13:39:40 följande:

Känner inte av att jag blivit andfådd, men däremot blir jag täppt i näsan lite då och då under dagen. Minns att det kickade igång nån gång i ungefär samma tid förra gången och höll i sig resten av graviditeten.

Var det du som åt postafen? Funkar det bra? Jag blir knäpp på detta illamåendet. Nu är det dygnet runt... tur man har soffa på rummet på jobbet annars hade jag aldrig kunnat gå hit nu.. :)
  • Marian03
    evve88 skrev 2017-11-09 10:59:57 följande:
    Jag äter med postafen, tar de tillsammans med en macka innan jag går upp på morgonen. Mackan liggandes ned annars spyr jag. Det är min ända räddning!! Blir om möjligt ännu mer trött av postafen (biverkning är dåsighet) så sover konstant verkligen.. men jag pallar inte att må illa mer!! Äter nått konstant med så man lär väl gå upp 30 kilo men de håller illamåendet lite i schack i alla fall. Avsmak för all mat men man får tvinga i sig...
    Ok! Är du illamående hela dagen? Håller tabletten hela dagen?
    Jag klarar mig utan att kräkas men är ju som att gå runt med värsta bakfyllan hela dagarna, så segt. Jag äter med mest hela tiden och är inte heller så sugen på mat. Förutom ibland, som en blixt från klar himmel så kommer det typ att jag måste ha lasagne NU! Haha. Så konstigt. Ja man lär gå upp en hel del tror jag. Men ja, allt som får illamåendet att försvinna är välkommet :)
  • Marian03
    Moorii skrev 2017-11-10 15:01:41 följande:

Ultraljudet idag gick bra! :D 7+4 som jag själv beräknat stämde exakt och hjärtat tickade på fint :) sån lättnad!

Så skönt att allt var bra! :)
  • Marian03
    Midsommarbebisen skrev 2017-11-14 20:09:38 följande:
    Det blir ingen midsommarbebis för oss. Vul idag 9+0 och inget hjärta som slår längre. Kunde urskilja dess huvud och kropp trots att den bara vuxit till lite drygt 2cm. Snyft...
    Vad tråkigt :( stor kram
  • Marian03

Nu har jag testat postafen, tyvärr funkade inte det så bra. Kunde inte ens hålla mig vaken så sov heeeela helgen. Och illamåendet fanns kvar.

Har fått vara hemma från jobbet hela veckan och kan som mest gå mellan soffan och toan. Illamående hela dagen, minst på morgonen men på kvällen är det helt galet vad dåligt jag mår. Har legat på soffan sen lunch i fredags, håller på att bli knäpp.. och har ont i hela kroppen pga jag bara ligger ner.

var på hälsosamtal igår och bad om legrigan för illamåendet, hoppas på att få det utskrivet idag. Jag vet att man egentligen inte ska klaga men detta är hemskt. Kan inte ens äta lagad mat nu utan får knapra kex och banan/juicer och typ resorb för att inte bli för skakig pga dåligt matintag.

Och så har 2 åringen smittat mig med halsont och förkylning och fet enda man får ta är lite alvedon som knappt hjälper. Pust.
    Så nu har jag gnällt av mig lite (MYCKET)... :)

Jag har inte berättat för chefen men börjar ana att jag måste det snart. Min "influensa" börjar bli ohållbar ;)

Har ni berättat på jobbet än?

Går in i vecka 10 på måndag, hade gärna väntat.

Blir man lika trött av legrigan som av postafen? Åh hoppas inte det! Jag behöver komma på benen snart igen.

• Marian03
    Moorii skrev 2017-11-18 11:44:00 följande:
    Usch, vad hemskt att må så illa! Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att gå omkring och få kväljningar hela förmiddagarna på jobbet (är lärare), och samtidigt försöka dölja det så gott det går. Får trycka i mig mat så fort jag får en lucka och äter nästan lite för mycket till lunch sen eftersom illamåendet försvinner lite när jag är mätt. Hoppas du får lergigan utskrivet snart! Och att det hjälper såklart.

Jag vet de som varit sjukskrivna i flera veckor pga illamående, och då är det ju rätt svårt att undanhålla chefen ;) men det är kanske så du får göra? Om nu inte lergigan gör underverk :)

Jag har inte berättat ännu, utan tänkte vänta till efter Kub, så jag vet att allt ser bra ut innan. Går också in i vecka 10 på måndag!

Fortfarande så trött, orkar ingenting på kvällarna, sover mest. Vill att veckorna ska gå nu!!
    Jag fick legrigan och det funkade! Uuunderbart!

Nu är vi i vecka 10, skönt det!
    Kan tänka mig att det är lite svårt att dölja som lärare, man står ju i fokus en del ;) Man blir nog mer paranoid än vad man behöver vara antagligen :)

Ja skönt ändå att det är en tid då de flesta är trötta så man kan slappa med gott samvete utan att folk tycker man är för tråkig :)
Svar på tråden Bf juni 2018