• Irie

Hur många dagar kan man räknat fel om man använt ÄL-tester

Går och väntar på mitt sista VUL innan jag kan få bekräftat stt det är en ofostrig gravidtet. Enligt äl-tester var min äl den 12/9 -13/9. Men enligt de VUL jag gjort stämmer inte veckorna de senaste i v6+0 enligt äl visade bara en hinnsäck. Fick en nidblödning den 18/9 så det stämmer ju rätt bra med äl. Men man letar då klart efter hopp nu inför sista undersökningen( visar den ingenting ) får det bli piller för att kroppen ska blöda ut :/ så min fråga är, är det ens möjligt att jag kan ligga några dagar fel i mina beräkningar trots min "koll" enligt läkaren kunde man aldrig veta exakt när befruktningen skett.men hur många dagar pratar vi då? Det ville hon inte svara på. Jag vet ju att befruktningen startar innan ägget fäster, annars hade ju såklart det funnit ens chans med tanke på min nidblödning.

• Svar på tråden Hur många dagar kan man räknat fel om man använt ÄL-tester
  • Pimpinellan

Äl sker inom 48 timmar efter positivt äl-test. Ägget lever max ett dygn så drar man ut på det kan själva befruktningen skett 2,5 dygn efter testet. V. 7 är dock tidigt för VUL. Jag skulle inte kastat in handduken än.

• Irie

Då är det ju inget som skulle kunna avgöra. På läkaren lät det som att det kunde skilja en hel del på gravidtetens längd... men ja en gnutta hopp finns ju alltid kvar tills motsatsen bevisas :( men ger inte så mycket hopp om att det skulle vara felräkning ... då var jag ju som minst i v5+5 ändå och då borde man sett mer än en hinnsäck.

• Pimpinellan

Jag kan hoppas lite åt dig i alla fall. {#emotions_dlg.flower} V.6 tror jag rätt många fått fel/vagt besked efter VUL. IVF-kliniker rekommenderar v.8 tidigast.

• lilaemma

Är ju inte säkert att ägget släpper bara för att man fått positivt äl-test. Säkrare om man trmpar och ser höjningen. Hoppas att allt går bra.

• Charlieellerså
    Irie skrev 2017-10-13 17:31:17 följande:

Då är det ju inget som skulle kunna avgöra. På läkaren lät det som att det kunde skilja en hel del på gravidtetens längd... men ja en gnutta hopp finns ju alltid kvar tills motsatsen bevisas :( men ger inte så mycket hopp om att det skulle vara felräkning ... då var jag ju som minst i v5+5 ändå och då borde man sett mer än en hinnsäck.

Jag hoppas det går vägen för dig. Delar min erfarenhet. Jag var in då jag borde varit 5+6 som allra tidigast enligt Ältest , dag för positivt gravtest( äl +8) samt det höga hcg-värdet jag hade på 22000 . På det vul såg de en hinnsäck, eventuellt en gulesäck. Läkaren menade att man borde sett mer då hcg var så högt. (Värde som matchade v 6+0 och framåt ) En vecka senare syns tydligt ett foster på 8 mm ( som v 7+0) med tickande hjärta. Det borde verkligen synts en vecka tidigare.
Svar på tråden Hur många dagar kan man räknat fel om man använt ÄL-tester