• Tovilii

Bf juli 2018

Plussade svagt imorse på bim-2 och vill gärna vara med i gruppen på fb :)

Hänger oftare där än här och det skulle vara skönt att få följas med några som gör samma resa samtidigt.

Är 28 och det är 1a barnet så är heeeeeeelt novis! :O

• Tovilii
    längtarefternr2 skrev 2017-11-06 10:48:03 följande:

Hoppar in i tråden, plussade nu på morgonen, ett svagt plus, 2 dagar kvar till bim så det känns overkligt och svårt att förstå att jag har plussat. Äntligen liksom, som ja längtat efter detta. BF den 16 juli 2018.

Haft ömma bröst i ca 1 vecka redan och haft som mensvärk sen i helgen som kommer åh går, tog ett test nu på morgonen för "kul skull", trodde verkligen inte det skulle visa nått, va så säker på ett negativt test men ett svagt sträck visade sig :D

Nån mer som har BF den 16 juli? :D

Yäzz! Jag haha :D

Fick svagt plus i lördags och gjorde ett cb igår som visade 1-2.

Jag hopppas hopppas detta rotar sig ordentligt och stannar inne till den 19e! :)
  • Tovilii

Är det några här som blivit tillagda i den sagda fb-gruppen?

Om någon kan bjuda in mig?

Har nog börjat sjunka in för mig, 1a besöket på mvc är nästa ons, den 15e!

Känns som att trots hur mycket man googlar/frågar runt så säger typ alla emot varandra :O

Vem ska man lyssna på? Hur "farligt' är det att inte äta vitaminer osv första veckorna?

Läser typ överallt att en multivitamintablett kan minska risk för missfall med typ 55%, men vilka multivitamintabletter gäller det?? Inte brus? Multivitamindryck? Multi kvinna som man kan köpa i mataffären?

• Tovilii

Jag stannar kvar här, då jag inte blivit tillagd i gruppen :S

Förra grav jag hade (abort v8+6) mådde jag jääääättedåligt. Sov sov sov, var aldrig pigg. Kunde bara en sorts sojayoughurt och spydde som en gris :(

Är lite rädd att det ska bli samma denna graviditet.. har iaf sen innan ätit järntabletter och multivitaminer för att vara lite mer pigg då jag även är ruskigt känslig mot att det blir så mycket mörkare denna tiden :(

• Tovilii
    nr 3 skrev 2017-11-08 10:10:11 följande:

Vilken vecka är alla i ?

V.5 (4+2)

Mått väldigt "lugnt" i kroppen jämfört med för 1-2v sedan så blev osäker på att jag verkligen ÄR gravid så var tvungen att ta ett test till ????

Har fortf inte fattat att man ska få sig en bäbis!
  • Tovilii
    höstmamma skrev 2017-11-08 11:42:50 följande:

Ja är i v 6(5+5) :)

är de fler som ska göra kub test?

Vart bor alla?

Jag bor i uppsala.

Jag ska definitivt ta ett Kub!

Bor i Göteborg ^^
  • Tovilii
    blondi99 skrev 2017-11-09 15:38:56 följande:

Jag har skrivit till neak men ej blivit tillagd i fb gruppen. Men jag skulle kunna tänka mig att göra en ny sida om ni andra vill det? :) annars hänger jag kvar här.

Jag är helt på! :)

Heller inte blivit tillagd :S

Jag hänger mer/bättre koll på fb än här...
  • Tovilii
    Villblimama skrev 2017-11-09 19:33:30 följande:

Jag kan prova att lägga till nån i gruppen på fb om ni vill :)

Jaaatack! ? ska jag pm:a eller hur löser du det? :)
  • Tovilii
    beso skrev 2017-11-18 10:43:35 följande:

Maaaaat! Huuuungrig!!!! ;D

Fler än jag som e extremt hungriga många gör per dag!? Är ju bara på 3+1! Alltså v5!

Ändå blir jag helt hysterisk mellanvarven! Hehe! ;)

Vad kan man trycka i sig utan att behöva bli flodhäst? Jag är redan tjock o vet barnmorskan kommer skälla på mig! Jag avskyr frukt! Kanske ev banan.. Några tipps? ;)

Äter mer (regelbundet?) än innan jag plussade. Väger 91kg så är överviktig och tidigare så äääääääälskade (!) jag choklad... å cola! Å glass!

Men nu så får jag inte i mig det alls.. smakar sliskigt, syntetiskt och bara.. äckligt.

Så jag har löst det såhär: när jag blir sugen på något så äter jag det nyttiga jag vet att jag klarar av:

Morötter.

Har alltid en skål skalad och skuren morötter och det funkar finfint! :O

Brukar även lägga till annat grönt jag gillar såsom gurka.. majs.. paprika.

Har jättesvårt för grönsaker men håller hårt i de få nyttigheter jag klarar av.

Fick tips av min barnmorska att gå ett varv i fruktdisken på ica och överväga vaf kag kan tänkas äta. Såsom kiwi.. bananer.. clementiner.

Bär (gör en smootie på jordgubbar å youghurt/kvarg?) Äta nötter ska också vara bra o nyttigt
  • Tovilii
    beso skrev 2017-11-18 11:41:58 följande:

Åh bra tips! Ska ta mig en inspektionskurva till Ica jag! Smoothy lät jättebra! Eller vaniljyoghurt med bär! :)

Precis! Har bärhat flirta med sambon att jag behöver mig en blender för att enkelt kunna göra smoothies. Är även bra när man är såoass illamående att man inte klarar av att tugga.. lite enklare att dricka och ändå få i sig nyttigheter.

Själv funderar jag även på att typ.. peta i någon frukt i smoothien för att testa smaker men basen kommer nog alltid vara bär + vaniljkvarg.

Nyttigt, bra för pyret och smakar som efterrätt ????

Lycka till!

Enda min barnmoska påpekade ang min mat var att hon gärna såg att jag åt lite mer... gröna grönsaker så där får jag ta mig ordentligt i kragen och prova. Vem gillar inte grönsallad med någon sås till, exempelvis? :)
  • Tovilii
    beso skrev 2017-11-18 13:43:08 följande:

Det är sant! Krävs lite ansträngning här! Ska leta reda på blendern jag fick nån gång.. o det kan ju faktiskt bli gott om man e lite kreativ! Kanske borde starta en mattråd för oss gravida!? :)

Ja en mattråd skulle ju vara super!

Försäker äta så brett och naturligt som möjligt för att slippa massa massa vitamintillskott och har än så länge inget större illamående så mat kan jag få i mig både vitt o brett hahaha

Vet ej hur länge jag får vara såhär "bortskämd" med lätta symptom men passar på sålänge jag kan!
  • Tovilii

Jag jar haft kontakt med både bm och frisör ang detdär och har fått grönt ljus från båda hållen!

Finns inget som tyder på att kemikalier tas upp i hårbotten som kan vara skadligt för fostret.. det som dock kan irritera den som får håret fixat, är de starka lukterna men inget mer än så

• Tovilii

Alltså jag blir nästan mörkrädd när jag läser hur vissa har det i sin omgivning :(

Är lyckligt lottad; och skulle jag mot all förmodan få något i stil med: Hej tjockis! Så hade jag lätt svarat: ja jag är gravid, vad är din ursäkt?

Haft RUL idag, blev tillbakaflyttad 5 dagar vilket ändå känns heelt okej för mig. (Och vi fick bekräftat att vi väntar en fin liten "vad dom kan se" frisk flicka)

Mått så fruktansvärt dåligt dagligen från v7 tills i fredags, nu bara spyr jag lite då o då men det är som natt o dag, sen i fredags :O

Nu kan man kanske äntligen våga börja handla grejer haha! Slog till med att köpa barnvagn i helgen, men jag har inte vågat köpa ett enda klädesplagg! Så sjukt!

Hoppas det ger med sig för er som får odrägliga kommentarer och intrången på era kroppar! : (

• Tovilii
    Iowhannah skrev 2018-02-19 19:36:35 följande:

Vad har du för bf-datum nu då?

Och grattis till flickan!

20 juli :D

Taack så mycket < 3
  • Tovilii
    Perpen skrev 2018-02-20 17:25:54 följande:

Hur har ni tänkt kring gravidförsäkring? Har ni gratisvarianten eller det utökade skyddet? Har beslutsångest.

Jag har kört på Plus-varianten, dels för hur jag mått hittills (supersuperdåligt!) så känns det otroligt skönt med extra skydd, även fast bäbis hittills "ser perfekt ut". Men man vet aldrig hur förlossningen/ ev komplikationer kommer bli :)
  • Tovilii

Hej alla!

Jag skrev en del i början av tråden och sen har jag fått leva i min gravid-bubbla då jag haft svår hyperemesis!

Jag var beräknad till den 20e och räknade iskallt med att gå över 2v, förstföderska som man är samt att jag knappt haft några förvärkar/föraningar öht.

Så plötsligt gick vattnet vid kl 1 natten den 18e, ca 2 timmar senare så började värkarna. Ganska starka och regelbundna från början (dock 1 var 8-10emin).

Så höll det sig till kvällen och vi vart inlagda på förlossningen. Jag fick en cocktail med sömntabletter vid 19 så jag skulle få lite sömn då jag inte sov något alls under natten, senare, ca kl 1 på natten så drog värkarna igång ordentligt.

Vid detta tillfälle så hade de inte ens kontrollerat mig hittills pga vattnet och de ville inte "böka där i onödan"...

Värkarna avlöste varandra helt utan värkvila så de beslöt "Ja men vi kollar väl då".

Öppen 8 cm.

Jag födde kort därefter med endast lustgas som bedövning (var definitivt INTE planerat öht ...)

Nu är min lilla dotter 4 dygn gammal och vi börjar smått fatta att vi faktiskt är föräldrar här hemma < 3

Svar på tråden Bf juli 2018