Inlägg från: Polkagrisen85 |Visa alla inlägg
  • Polkagrisen85

Bf juli 2018

Plussade i går Bim -2 . Första försöket , tredje barnet ! Så i början av Juli . Spännande ! Om ca 2 veckor räknar ja med att må apa ! Gjort det båda gånger tidigare så det lär inte bli bättre denna gång , men kan ju alltid hoppas !

• Polkagrisen85
    Pusselbiten88 skrev 2017-11-07 19:01:04 följande:

Hej hej.. plussade för en vecka sedan och igår fick jag denna :)

Bf 8/7 enligt beräkningar, inskrivning 14/11 :)

Vilken tidig inskrivning , det är inte hälsosamtal du menar ? Jag har bf 7/7 & har inskrivning 21/12 i v 12. Va förra v på hälsosamtalet .
  • Polkagrisen85
    Tovilii skrev 2017-11-07 19:27:48 följande:

Är det några här som blivit tillagda i den sagda fb-gruppen?

Om någon kan bjuda in mig?

Har nog börjat sjunka in för mig, 1a besöket på mvc är nästa ons, den 15e!

Känns som att trots hur mycket man googlar/frågar runt så säger typ alla emot varandra :O

Vem ska man lyssna på? Hur "farligt' är det att inte äta vitaminer osv första veckorna?

Läser typ överallt att en multivitamintablett kan minska risk för missfall med typ 55%, men vilka multivitamintabletter gäller det?? Inte brus? Multivitamindryck? Multi kvinna som man kan köpa i mataffären?

Det är väl folsyra som är viktigast just för barnet innan v 12 som förhindrar ryggbråck m m men det finns en multitablett som även innehåller folsyra men kommer ej ihåg va den heter :/
  • Polkagrisen85
    Pusselbiten88 skrev 2017-11-07 23:26:48 följande:
    Nej i min hem kommun så är det inskrivning från vecka 6+0 :)
    Oj men kul ändå :)
  • Polkagrisen85
    FruSi skrev 2017-11-05 19:15:44 följande:
    Skickade privat här till dig :)
    Jag kan inte skicka privat till dig ? Vill gärna gå med i gruppen på fb :)
  • Polkagrisen85

Vi har kub inbokat den 27 dec. Hade hoppats på veckan innan så man kunde avslöjat på nåt kul sett på julafton men får gott vänta och ta det Nyår :)

• Polkagrisen85
    Iowhannah skrev 2017-11-08 20:30:55 följande:
    Vi ska ju göra VUL på måndag och om det visar sig leva nåt i mig så kommer vi berätta det som julklapp. Jag hoppas på att få med mig en bild för då ska jag lägga den i ett kuvert med texten God jul morfar och låta sonen ge det till min pappa :) På bilden tänker jag sätta nån post it med texten ?vi ses i sommar?.
    Det är så vi ska göra om kuben är bra :) fast till nyår :) då ser man att det är en bebis & har vi tur så får vi även i 3D :) fick det med sonen , såg ut som en räka :)
  • Polkagrisen85
    Iowhannah skrev 2017-11-09 04:32:40 följande:
    Vilken vecka är du i? Känns som att det är för tidigt för kub då men det kanske det inte är. Hmm... jag räknade ut att jag går in i v 13 runt jul så du borde vara lika långt gången som jag. Eller lite längre.
    Jag är i v 12 i julveckan :) är 5+4 idag .
  • Polkagrisen85
    Iowhannah skrev 2017-11-09 04:32:40 följande:
    Vilken vecka är du i? Känns som att det är för tidigt för kub då men det kanske det inte är. Hmm... jag räknade ut att jag går in i v 13 runt jul så du borde vara lika långt gången som jag. Eller lite längre.
    Kuben är ju oftast vid v 12;)
  • Polkagrisen85
    Iowhannah skrev 2017-11-09 08:22:03 följande:
    Jag hade för mig att det var runt v 14 man gjorde kub. Tror jag gjorde det i v 14 med sonen. Men jag antar att de har ett spann på några veckor :)
    Mellan v 11-14 brukar d göras :) sån lång väntan :/ med mina tidigare barn fick ja göra vul runt v 6-7 och då vet man iaf att det är nåt där , nu får ja inte göra det och d känns jobbigt att gå ända till 27 dec :/
  • Polkagrisen85
    NeaK skrev 2017-11-02 12:36:19 följande:
    Alltså det var ett väldigt tidigt MF som jag egentligen inte visste om förens jag skulle köra igång med ÄL-tester.. Jag tog för säkerhets skulle både ett ÄL-test och gravtest och båga gav utslag.. Men jag hade då en vecka innan haft en blödning som jag trodde var mensen. Jag fortsatte att testa några dagar till och efter typ en vecka va gravtesten negativa igen. Så jag visste ju egentligen inte att jag var gravid men har tänkt på det rätt mkt under tiden och funderat på varför.. Men så klart finns det med nu vilket gör att jag inte heller riktigt vågar glädjas innan vecka 12 (även om det kan hända efter det så känns det mest som den kritiska perioden). så så länge jag inte får någon blödning nu efter plusset så tänker jag att jag väntar tills inskrivning och rutin UL.
    Inget som hör till inlägget men skulle vilja gå med i fb gruppen ? Men kan inte skriva privat till dig ?
  • Polkagrisen85
    Iowhannah skrev 2017-11-09 11:23:04 följande:
    Du trycker på användarnamnet och sedan väljer du Nytt meddelande.
    Får resta från ipaden senare för funkar inte från iPhone ..?
  • Polkagrisen85
    beso skrev 2017-11-19 13:34:48 följande:
    Oj ja då förstår vi verkligen varandra i det här både med illamåendet o samtidigt ha småbarn! :/

Fick tips på facebookssidan om zofran o pimperan. Ska fråga efter det när det drar igång..

Förragången blev jag galen på att som kom med tips på huskurer som kändes som att försöka ge en Alvedon till någon som har fått benet avhugget hehe! ;) Fast dom menar ju väl! ;)
    Primperan ville inte bm ge mig då dom ger sånt längre fram , men kanske olika på olika landsting .
Svar på tråden Bf juli 2018