• blondi99

Bf juli 2018

Idag kom äntligen mitt efterlängtade plus!!! Har försökt nu sen januari så det är så välkommet. Jag vill så gärna vara med i den hemliga gruppen på fb då jag inte vill gå ut offentligt med detta och vill ha några att prata med / dela saker med :)

Detta blir vårt andra barn. Har en dotter på 3 år. Själv är jag 30 år.

• blondi99
    Horisonten skrev 2017-11-08 07:41:40 följande:

Kommer ni alla gå över till fb gruppen eller är det någon som kommer stanna kvar här? Jag känner att jag hellre stannar här av personliga skäl :) Men vore ju roligt om någon mer stannar kvar och tråden inte dör ut :) hur tänker ni andra? :)

Jag stannar nog också kvar om det är fler som gör det. :)
  • blondi99

Nu när ni vet att det blev plus har ni då plötsligt börja känna saker som inte var där innan trots man var gravid utan att veta?

Jag vaknade klarvaken vid 4 imorse och kunde inte somna om förens närmare 6. Nu tycker jag att jag börja känna i magen när jag böjer den för mycket. Som att nåt tar i och man måste räta på sig... Haha.... Alltså alla saker man analyserar i en graviditet. Jag har för övrigt ett barn sen innan så man borde ju intw fundera så mycket men det gör jag.

• blondi99
    nr 3 skrev 2017-11-08 10:10:11 följande:

Vilken vecka är alla i ?

Vet inte men tror jag är i vecka 5 eller 6.
  • blondi99
    seelmas skrev 2017-11-09 08:54:01 följande:

Hej! Åh så roligt att många plussat just nu! Jag plussade i tisdags efter ett helt år. Sååå efterlängtat! 

Å det var samma för mig :) är det första barnet?
  • blondi99

Jag har skrivit till neak men ej blivit tillagd i fb gruppen. Men jag skulle kunna tänka mig att göra en ny sida om ni andra vill det? :) annars hänger jag kvar här.

• blondi99

Gjorde faktiskt en för tidig fars dag present till mannen då han inte är hemma i helgen. Tog test stickan och sen tog jag en ultra bild på vår dotter som en symbol för barnet i magen. Jäklar vad funderade han blev, Trode jag var längre gången än vad jag är.. Haha..

• blondi99
    seelmas skrev 2017-11-09 16:00:31 följande:

Ja! Och jag längtar ihjäl mig!!!! Är det första för dig också? :)

Nej andra men jag är lika otålig, nyfiken som med första. Vill typ vara i v20 så man kan få se lilla pyret i magen.
  • blondi99
    Iowhannah skrev 2017-11-09 18:38:32 följande:

Hur gammalt är ert första barn? Hur tycker du det är att vara nygravid när man samtidigt har ett barn som kräver uppmärksamhet och underhållning?

Vår dotter är 3 år nu hon kommer vara nästan 4 när nästa kommer. Just nu märker jag inget då jag känner mig som vanligt men kan tänka mig att längre in i graviditeten så kommer det bli påfrestningar när man blir tröttare, sover dåligt och har en stor mage i vägen.. Haha ;)
  • blondi99
    Iowhannah skrev 2017-11-09 19:18:10 följande:

Skönt! Vår son är två år och jag tycker att det är superjobbigt! Kan inte minnas att jag var så här trött när jag väntade honom :O

I vilken vecka är du nu i? Jag är i vecka 5+5 om jag räknat rätt. Känns som att efter jag fick reda på att jag var gravid ( alltså sen i tisdag) så tycker jag mig känna pådde det ena och det andra.. Haha... Med förra så upptäckte jag inte graviditeten förens i Veckan 12 eller så och då måde jag helt bra, kom bara på då att mensen var ju otroligt sen. Men nu spänner det i magen, lite som mensvärk fast lindrigare och sen mår jag illa lite då och då.
  • blondi99
    Villblimama skrev 2017-11-09 19:52:23 följande:

Hehe PM här alltså, skrev fel :)

Nu har jag skickat ett pm :)
  • blondi99
    Villblimama skrev 2017-11-09 20:05:10 följande:

Lagt till dig nu. Funkade det?

Nej tyvärr
Svar på tråden Bf juli 2018