• Cecilie

Bf juli 2018

Hej alla! Jag plussade idag. Bf 20 juli. Vill också gärna gå med i fb-gruppen!

• Cecilie

Grattis Johanna :)

Fråga till er alla, någon som har lite molande värk i ena sidan, typ över äggstocken? Har ont i högersidan till och från.. blir orolig för utomkvedshavandeskap :( är bara i v 4+0.

• Cecilie

Jag håller på att gå under av oro! Har sån svag molande

värk i ena sidan, typ precis ovanför blygdbenet på höger sida. Strålar både ner mot ljumsken och upp mot äggstocksområdet. Jätteorolig för utomkvedshavandeskap. Men försöker tänka att det är typ ligamenten eller kanske urinvägsinfektion för jag kissar typ konstant. Ska till vårdcentralen imorgon. Pratade med kvinnokliniken som sa att det var för tidigt att avgöra om det var X. Någon mer som har samma typ av smärta? Fy alltså vilken ovisshet. Är i v 4+2.

• Cecilie

iowhannah - tack så jättemycket för svar! Visste inte heller det där... väldigt intressant. Har varit gravid två gånger innan (varav ett missfall) men man blir så orolig när det är en känsla man inte känt förut. Säkert extra orolig pga missfallet i somras.. Jag ska försöka hålla mig lugn och tänka positivt.

Grattis till er nya som precis har plussat också!

• Cecilie

JohannaN2015 - jag har exakt som dig!!!! Sjukt obehagligt att det bara är på en sida. Min barnmorska lugnade mig med att det kan vara så.

• Cecilie

Min läkare sa samma sak, att risken minskar jättemycket. Men känner igen mig så mycket i det ni skriver! Man är orolig ändå. Även om man borde försöka slappna av såklart. Med så bra odds känns det ju dumt att oroa sig!

Men sen kan såklart det värsta kan ju hända oavsett... beklagar verkligen ditt missfall, Småbarnsåren <3 jag fick missfall i v 9 i augusti och det är fan det värsta jag varit med om. Är fortfarande helt deppig över det trots att jag är gravid igen... nu är jag i v 9 igen och jag hoppas det går bättre denna gången.

Skönt att läsa också att det är fler som upplevt att illamåendet avtar lite. Jag har gått från att spy varje kväll till att bara mår svagt illa... Nu hoppas man nästan illamåendet ska komma tillbaka, haha... usch. Har inskrivning på torsdag så ska fråga barnmorskan då :/

• Cecilie

Jag är i vecka 19+0 med andra barnet och känner väl någonting ibland någon gång om dagen, men väldigt osäker på om det är bebisen jag känner eller något annat. Är så sjukt nojjig för RUL på torsdag. Min barnmorska tyckte det lät normalt dock... men jag är fruktansvärt orolig.

Svar på tråden Bf juli 2018