Inlägg från: känslobomb |Visa alla inlägg
  • känslobomb

Bf juli 2018

Hej och grattis till alla plus!

Jag fick själv ett plus i lördags.

Problemet är dock att jag inte alls vet vilken vecka eftersom jag precis slutat på mina p-piller och inte hunnit få min mens imellan...

har väldigt ömmande bröst, yrsel och magen börjar svullna. Tog ett cb med veckoindikator som visade 2-3 men vet inte alls om det är tillförlitligt.

Hade symtom på äl den 23, skriver jag in de i gravid app så visar de 5+2.. får vänta och se vad som visas på ev ul...

• känslobomb

Har börjat känna någon dov smärta i livmodern. Vill inte kalla det smärta så för känns inte alls som tex mensvärk men typ som att någon drar i livmodern om man kan kalla det så. Idag har jag även haft ont i ländryggen, någon mer? Och någon som vet vad det kan bero på?

Är så himla spänd och nervös, då det är första graviditeten.

Dessutom lite haft oplanerad.

Men vi båda vill verkligen detta och nu vill jag bara att tiden ska springa lite...

• känslobomb
    Edbertsson skrev 2017-11-15 18:14:46 följande:

Hej alla!

Plussade igår, 4+5 idag och beräknad till 19/7!

Har en dotter sedan tidigare som är 3år :)

Grattis till plus! :)

Ser det står 2-3 men du säger 4+5, alltså stämmer inte alltid cb? Tog ett igår där det stod 2-3 men med mina symtom skulle jag vilja säga att jag är längre.

Dock tog jag ett test på måndagen som var neg men lördag var det plus. Detta är en salig röra haha...
  • känslobomb
    beso skrev 2017-11-15 21:37:50 följande:

Hej o grattis! :) Va spännande med första graviditeten! :) Det du beskriver låter helt normalt o man brukar säga d e växtvärk när livmodern växer! :) Det kan stråla lite hit o dit o många känner av i ländryggen!

Vad skönt att höra! Är hypokondriker så tänker ju alltid det värsta.. men detta ska nog gå bra! Nu är jag bara så nyfiken hur långt gången jag är...
  • känslobomb
    Zarina skrev 2017-11-15 21:42:29 följande:

CB:s 2-3 betyder att det gått 2-3 veckor sedan befruktningen, alltså att man är i vecka 4-5 ungefär! :)

Tack för svaret! Jag tyckte det kändes väldigt lite att jag skulle vara i v2 bara i med mina symtom.. jag som inte har några bröst kan inte sluta kolla på dom nu ;) :D

Har inte läst igenom alla inlägg eftersom det var några sidor här men skriv gärna lite om din/er andras graviditet. Hur långt gångna samt symtom? :)
  • känslobomb
    Edbertsson skrev 2017-11-15 21:55:24 följande:

Tack, grattis själv :)

Det står gravid 1-2, men som några andra har skrivit det sedan befruktbingen :) När är du beräknad?

Jag har ingen aning alls, oplanerad graviditet och slutade precis på mina p-piller som jag misskött totalt men har inte hunnit få mens innan. Ska till bm om 3 v så får be om tidigt ul för att veta säkert
  • känslobomb
    beso skrev 2017-11-15 22:01:10 följande:

Hehe samma här! ;) Skitjobbigt ju! Jag vet inte heller när ägglossningen var men har bim (=beräknad icke mens) om två dagar. Trotts det är så tidigt så har jag redan i en vecka varit sjukt trött, haft molvärk som mensvärk o svagare samt onda tuttisar som nu även växt o ilar o typ kramar i kyla! ;) Tack o lov inget illamående direkt eller halsbränna ännu..men det kommer snart om allt går vägen! ;)

Hur långt är man då? Haha är så trög gällande att räkna och veta..

trötthet, denna är hemsk! Hade nog kunnat gå och lägga nig för natten vid 7 på kvällen haha..

Får hoppas man inte får mer biverkningar iallafall :)
  • känslobomb
    Småbarnsåren skrev 2017-11-16 13:07:56 följande:

vi är i samma sits du och jag!

slutade med p-piller 7 oktober fick veta att jag var gravid för någon vecka sedan

hann aldrig få tillbaka mensen utan gick o väntade på den

hade otroliga magsmärtor kring 22-23 oktober. ringde bm då jag ville höra mig för, tänkte att det kunde vara cystor, fick det sist jag slutade med p-piller. hon sa att det kan vara det eller så kan det vara ägglossning.

Det var nog ägglossning eftersom jag plussade knappt 2 veckor efter det.

om jag räknar på att ägglossning var då så är jag nu i vecka 6 (5+3)

fick tid för tidigt ultaljud för att datera graviditeten 29 november 

Grattis till plus!

Jobbigt när man inte vet säkert.. jag Ska till mvc 2/12 sen får jag se då om jag kan boka tidigt ul...

Men borde ju bara 5+ något nu tror jag väl. Dock testade jag mig måndagen och det var neg sen på lördagen fick jag plus...
Svar på tråden Bf juli 2018