Inlägg från: Let it Rain |Visa alla inlägg
  • Let it Rain

Bf juli 2018

Hej tjejer! Jag har nyss plussat. Har visserligen BF den 2 aug, men mitt förra kom två veckor före och det kan mkt väl hända även denna gång. Så jag väljer att joina även er. :)

Har en son på ett år. :)

• Let it Rain
    Iowhannah skrev 2017-11-23 18:45:18 följande:
    Du är så välkommen :)

Är det inte rätt ovanligt att första barnet kommer i förtid? Var det vattenavgång?

Min första var så stor (4125 gram och 55 cm) så han hade definitivt fått komma två veckor tidigt!
    Tack! ^^

Ja, relativt ovanligt iaf. Jag hade en jättebra graviditet knappt utan några andra symptom än avsaknad av mens samt att jag kände bebissparkar, men plötsligt gick vattnet sent på kvällen i v. 38 och så födde jag dagen därpå.

3,2 kg och 50 cm, så en helt "normal" bebis.

När är du beräknad?
  • Let it Rain
    Iowhannah skrev 2017-11-23 19:07:48 följande:
    Jag är beräknad till 10 juli (6-7 juli enligt egna beräkningar, men det får KUB utvisa) så jag är i v 8 nu. Ska på inskrivning på mvc den 6 december så jag hoppas på att hinna göra KUB innan jul :)
    Åh, då håller jag tummarna för det! Kub känns absolut som en viktig milstolpe, men det blir väl inte aktuellt för oss förrän omkring den 22/1 om jag räknar veckor.

Var i landet bor du?
  • Let it Rain
    tiiitti skrev 2017-11-23 15:26:07 följande:

Ska ni göra KUB?

Vi blir inte erbjuden något om man är under 33 men funderar på att boka privat.

Jag ska, men så är jag också 38.
  • Let it Rain
    Iowhannah skrev 2017-11-23 19:30:38 följande:
    Jag bor strax utanför Norrköping. Du då?

Vi var inne på VUL i v 6 och såg ett litet hjärta picka så min rädsla för missfall har lindrats en hel del :) Jag gick igenom ett MA i somras så det kändes viktigt för mig att få se att det åtminstone finns nåt liv.
    Vad skönt! :) MA/MF låter verkligen som en hemsk upplevelse. Jag fruktar det själv, men samtidigt vill jag inte att det ska grusa min glädje över graviditeten. I min ålder är det dessutom 40% av alla graviditeter som leder till MF, hemska tanke. :/

Jag bor i Gbg.
  • Let it Rain

Finns det möjlighet att få joina FB-gruppen? Jag har BF 2 aug, men födde 16 dgr före BF förra gången.

• Let it Rain
    Zora skrev 2017-11-26 08:35:21 följande:

Mailadressen som du har kopplad till Facebook behövs för att kunna lägga till dig

Du har PM!
  • Let it Rain
    marol skrev 2017-11-29 14:17:15 följande:

Hej brudar.

Har följt tråden men inte gett mig till känna förrän nu :) Är beräknad 8e juli så är i vecka 9 (8+2) idag. Första barnet, gjorde IVF och lyckades på första försöket, så häftigt och härligt men känns ibland lite för bra för att vara sant att det ska gå vägen på första. Såg hjärtat på den lilla i vecka 6+2. Har inte haft så mycket symptom, hade ömma hårdare bröst inledningsvis, lite som mensvärk stundtals och sedan var jag illamående under vecka 7 och 8, men sen helt plötsligt var det som att det gav sig av. Oroande såklart. Målar fan på väggen och blir sjukt orolig för MA... Hehehe. Är och känner mig som vanligt nu, absolut ingenting med brösten eller uppblåst mage som andra vittnar om. Kanske bara hormonerna stabiliserats och kroppen vant sig hoppas jag. Min mage är som den brukar, "platt", kan förmodligen bero på att livmodern är bakåtlutad men om livmodern växer så borde den väl ändå snart ge sig till känna på något sätt...? Som ni hör finns lite tankar och oro.

Önskar alla lycka till!

Hej! Under min förra graviditet som resulterade i en frisk son hade jag i princip inga graviditetssymptom alls förutom avsaknaden av mens och att jag började känna sparkar sen. Magen kom heller inte förrän i v. 32 (och jag är riktigt smal utan något överflödigt nånstans). Däremot är jag även lång och min längd lyckades kamouflera magen. Så i mina öron låter det du skriver helt normalt!
Svar på tråden Bf juli 2018