• Zarina

Bf juli 2018

Sopp skrev 2017-11-14 12:01:24 följande:

Har nyligen plusat med tredje barnet, bf 26 juli. Det här kommer låta så dumt, men jag trodde inte det skulle gå så fort (1a försöket) och nu nästan hoppas jag att det inte tar sig som det ska de närmaste veckorna. Jag får lite panik, hur ska vi orka? Och får jag någonsin gå ut o träffa vänner igen?!

Jag plussade nyss oplanerat med fjärde barnet, trean är 1,5 år, så jag har också mycket panik känslor. Min man ville egentligen inte ha fler, jag blir gärna ha fyra, men kanske inte riktigt än.... ska på vul om ett par veckor för att kolla att det inte är utomkveds igen. Är dessutom livrädd för tvillingar eftersom amning ger 9 gånger högre risk för tvillingar.....
  • Zarina
    Sopp skrev 2017-11-14 13:30:44 följande:
    Wow fyra! Jag har 3 bröder och från barnperspektivet så tycker jag en stor familj är toppen, och är också därför jag ville ha ett tredje.. men småbarnsåren alltså, dom är ju tuffa redan. Vi har en 2åring och en 3,5åring. Hur är det för er med 3 barn? Har du något liv utanför familjelivet?
    Jag har bara ett syskon, medan min mamma har tre, så jag visste tidigt att jag ville ha minst 3! :) Synd nog är min man inte lika ivrig på en fjärde, men någon abort klarar jag inte av att göra, så om jag får missfall blir det definitivt inte en fjärde, och får jag inte missfall hoppas jag han växer med tanken på en fjärde och blir okej med det..... Barnen är 1,5 år, 4 år och 6,5 år. De går inte i fsk. Så nej, jag har inte speciellt mycket eget liv för tillfället. Men jag tänker att det kommer sedan. De är bara små en gång! :) Men väntar jag tvillingar vet jag inte vad jag gör... Blir tunga två veckor nu att vänta på vul!!
  • Zarina
    Sopp skrev 2017-11-14 14:04:49 följande:
    Bra jobbat! Jag var hemma med båda innan de började förskolan men vet inte om jag kommer göra likadant denna fång eller köra på korta dagar. Hur funkar det överlag med tre? Hur mycket jobbigare är det än med två?
    Antalet barn skrämmer inte mig, varken tre eller fyra, och tycker det inte var så stor skillnad att få från två till tre. Det tyngsta tycker jag är bebis tiden. Då liten är SÅ beroende av mig och jag vill kunna ge min famn och tid även till de andra barnen. Trean vägrade vara med någon annan än med mig de 10 första månaderna.....!!
  • Zarina
    Sopp skrev 2017-11-15 07:49:00 följande:

Jag kan typ inte sluta testa för jag inte vet vad jag ska tro, men dagens ser rätt solklart ut (BIM idag). Har någon märklig känsla över att den här graviditeten inte kommer att gå bra. Antagligen för att jag har två problemfria bakom mig, och ?någon gång måste det väl va min otur??

Jag kan inte heller sluta testa, men tror nog det var sista idag *gråtskrattande smiley* för det är inte direkt någon tvekan längre, bim+3!
    Med tanke på missfall har jag fått tre, men det är bara att försöka tänka att det som sker det sker! Och hoppas på det bästa! Håller tummarna för dig!!
  • Zarina

Idag fick jag tid till vul, 27.11! Är nervös för många saker, både utomkveds, icke livsdugligt foster, tvillingar.........

• Zarina
    känslobomb skrev 2017-11-15 22:24:55 följande:
    Grattis till plus! :)

Ser det står 2-3 men du säger 4+5, alltså stämmer inte alltid cb? Tog ett igår där det stod 2-3 men med mina symtom skulle jag vilja säga att jag är längre.

Dock tog jag ett test på måndagen som var neg men lördag var det plus. Detta är en salig röra haha...
    CB:s 2-3 betyder att det gått 2-3 veckor sedan befruktningen, alltså att man är i vecka 4-5 ungefär! :)
  • Zarina

Så fort man känner en lite större flytning bara måste man asap springa till toan och kolla att det bara var ofärgat.........!!
    Någon annan som känner igen sig? *apa som håller sig för ögonen-smiley"

• Zarina
    beso skrev 2017-11-19 14:24:51 följande:
    Hej! Jo tack mår bra! :) Men är bara i v 5..brukat bli jättesjuk.. Samma här med magen..har 3 barn sen innan. Vill gärna hålla det hemligt ett tag..fast jag e redan tjock så folk vågar väl inte fråga! ;D
    Hur gamla är dina tre barn? :)
  • Zarina
    beso skrev 2017-11-19 14:49:25 följande:
    15, 7 och 4(=viiild! ;))
    Håller tummarna stenhårt att du inte får någon blödning idag!!!
    Kul! Du har redan erfarenhet av lite äldre barn då! :) Mina är 6, 4 och 1,5 :D
  • Zarina
    beso skrev 2017-11-20 11:04:53 följande:

Nu e jag orolig..är på bim +3 och kissade på stickan efter att bara hållt urinen inne i 2h ca..men strecket e lika svagt som för 6dagar sedan.. Vet att man ska hålla i minst 3-4h..samt att mitt hcg är som starkast runt 11.00.

Vad tror ni är det kört är livrädd nu! :( :(

Var det samma märkes test? Och är det verkligen lika svagt, eller kan det vara din nervositet som förvränger det lite och det i själva verket är starkare? I princip stiger ju hcg varannan/var tredje dag, men säkert olika mycket för olika människor. En aning starkare tycker man ju nog det borde ha blivit på 6 dagar. Men ett plus är alltid ett plus, och så länge man inte blöder eller har ont är det säkert ingen fara! :)
Svar på tråden Bf juli 2018