Bf juli 2018
Hej allihopa!!
Varit så mycket så inte hunnit skriva. Fick första dosen cytotec kl 10 i fredags och fick sen ytligare 2 diser. Skulle ev fått en till men vi avvaktade då jag hade väldigt intensiva värkar som gjorde väldigt ont men öppen 4 Cm och hade ganska strak lustgas. Så la en tidig eda som tog väldigt bra. Satte mig på en pilatesboll och hoppade. Så satt där en stund och efter ett tag gick vatten av sig själv. Klockan var då 21:02 och kl 21:07 kollade bm mig och skulle sätta elektrod på bebis huvud. Var då ca 7 Cm öppen och hade som en kant kvar. Klockan 21:17 är våran son född!! Så på ca 10 min öppnade jag mig de sista och fick bort kanten och ut kom min sin på 2 krystvärkar. Var i chock och väldigt oförberedda på att de skulle ske så fort. Men allt gick bra och vi mår bara bra. Hade fantastisk bm som jag träffade första gången när vi var på förlossningen för kontroll och som sen hade hand om mig när jag var inlagd nu senaste pga klådan. Så härligt att de var just hon som förlöste mig!! Bebis är liten men alldeles perfekt för sin vecka med sin vikt och längd :) <3 Världens bästa och syskonen är så glada och älskar honom!! :) <3 Kom hem idag och kunde fira storasyster födelsedag!! Nu skall vi bara njuta av sommaren och tiden tillsamman hela familjen!! <3
Lycka till alla ni andra!! Nu är det rätt månad :)
Är så nyfiken på hur det går för er andra där det dragit igång på olika vis, uppdatera gärna när ni kan och orkar!
Två veckor till BF här och inga tecken på start än, både lite frustrerande och skönt för det är ju något helt nytt så på sätt och vis är jag lite nervös. I morgon ska jag till bm igen, då går vi in i v 39. Allt klart för bebis ankomst, har monterat babyskyddet i bilen och bb-väskan står vid dörren så bara bebis vi väntar på :)