polf skrev 2018-01-31 22:39:16 följande:
Gravid med första barnet.
Min foglossning är total nu! Jag kan knappt röra mig, och lägger jag mig ner kommer jag inte upp. Hur klarar msn av detta i drygt 20 veckor till?
Vad finns det att göra?
Har du pratat med sjukgymnast? De finns en del övningar man kan göra som kan hjälpa. Sen foglossningsbälte,tens kan man prova,akupunktur. Sen mycket är ju att tänka på hur du går,står och sitter. Pch vilka rörelser du gör. Vart sitter foglossningen för dig?
Jag har haft foglossning båda mina 2 andra graviditer och så även denna. Förra gången låg jag och skrek av smärta. Men jobbade mycket längre för att vara snäll mot jobbet. Vilket var dumt,jobbar inom vården så var tungt. Blev kryckor från v 25-26.
Denna gången kände jag av foglossningen redan i v 12 och bara blivit värre. Denna gången har jag inte ens hunnit jobba något. Då jag varit/är sjuktksircen för illamåendet och nu även foglossningen. Började med akupunktur i veckan,tar några gånger innan effekt och så fick jag med mig kryckor hem. Så mycket mer finns inte och göra tyvärr. Jag blev med sonen erbjuden starka värktabletter för jag hade sä ont men vill/vågade inte ta dem utan fick härda ut.
Så de tips jag kan komma med till dig