• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Amandap95 skrev 2017-12-02 23:05:50 följande:

Jag plussade i tisdags 18 dagar efter beräknad bim. Så är eventuellt i vecka 9 (7+1), men tog veckoindikator test i ons och den visade att jag blev befruktad 2-3 veckor sedan. Dvs kg ör igentligen i vecka 4-5. Men den veckan jag skulle blev befruktad enligt veckoindikatorn så skulle jag igentligen få min mens som var beräknad 10/11. Och min sista mens som jag hade var den 13/10. Så vet inte hur jag ska beräkna hur långt gången jag är. Eller så har jag låg hcg höt eftersom jag plussade så sent!

Du kan kanske haft en sen ägglossning, det skulle kunna förklara alla konstigheter. Har du ringt mvc än?
  • Iowhannah

Jag har fått såna jobbiga problem med magen :/ Nu är jag förstoppad IGEN, för andra gången på två veckor! Jag antar att det är en kombination av hormoner, dålig kost (eftersom jag knappt kan äta riktig mat) och för lite motion (pga förkylning). Sjukt jobbigt! I dag ska jag köpa Microlax på rasten och hoppas att det lindrar, just nu har jag så himla ont >.<

Typiskt på en jobbhelg...

• Zora

Ni som mår illa, i vilken vecka började det? Jag är i 5+5 idag och mår ungefär som vanligt... lite större bröst är det enda..

Med mina två tidigare började jag må illa rätt tidigt (minns dock inte exakt när) sedan har jag haft 2 MA och de gångerna kom aldrig illamåendet.. är ju såklart nojig att det är nåt fel igen..

• Iowhannah
    Zora skrev 2017-12-03 09:22:42 följande:

Ni som mår illa, i vilken vecka började det? Jag är i 5+5 idag och mår ungefär som vanligt... lite större bröst är det enda..

Med mina två tidigare började jag må illa rätt tidigt (minns dock inte exakt när) sedan har jag haft 2 MA och de gångerna kom aldrig illamåendet.. är ju såklart nojig att det är nåt fel igen..

Hm. Med första började jag må illa runt v 6-7 tror jag. Den här gången tror jag också att det kom vid samma tid, om än mycket lindrigare än första gången. Andra graviditeten fick jag heller aldrig nåt illamående, den slutade med MA.

Jag vet att det är svårt, men försök att ha i åtanke att alla graviditeter är olika, att du inte mår illa än betyder inte nödvändigtvis att det går dåligt.
  • 3hjärtan
    Zora skrev 2017-12-03 09:22:42 följande:

Jag är 5+4 och börjar känna av illamående. Dock är der nog mer vanligt vid v6-7 typ.
  • Zora
    Iowhannah skrev 2017-12-03 10:32:33 följande:

Hm. Med första började jag må illa runt v 6-7 tror jag. Den här gången tror jag också att det kom vid samma tid, om än mycket lindrigare än första gången. Andra graviditeten fick jag heller aldrig nåt illamående, den slutade med MA.

Jag vet att det är svårt, men försök att ha i åtanke att alla graviditeter är olika, att du inte mår illa än betyder inte nödvändigtvis att det går dåligt.

Alltså i v.6+x? I såfall har jag lite hopp kvar.

Det är hemskt svårt att inte tänka på att det kan vara fel.. Just det där om att alla graviditeter är olika fick jag höra både från BM och andra under första graviditeten som slutade med MA.. Andra var det samma sak, alla graviditeter är olika och det är inte jättevanligt med 2 MA direkt efter varandra sa alla, ändå var det precis det som hände. Två veckor till VUL känns som en evighet och jag hoppas att jag kan få börja må liiite illa snart iallafall. Behöver ju inte kräkas, men bara för att få mig att känna att det är annorlunda nu mot de andra gångerna :)
  • Zora
    3hjärtan skrev 2017-12-03 11:23:10 följande:

Jag är 5+4 och börjar känna av illamående. Dock är der nog mer vanligt vid v6-7 typ.

Jag hoppas verkligen att det börjar snart. Skulle få mig att känna mig lite lugnare, även om illamående såklart inte utesluter att det blir MA/MF ändå.
  • 3hjärtan
    Zora skrev 2017-12-03 12:09:08 följande:

Jag hoppas verkligen att det börjar snart. Skulle få mig att känna mig lite lugnare, även om illamående såklart inte utesluter att det blir MA/MF ändå.

Min önskan är att få slippa må illa fast allt är bra. Många som har det så. Orättvist ju
  • Zarina
    Iowhannah skrev 2017-12-02 21:43:49 följande:

Är det någon mer än jag som faktiskt är kvar här, eller har alla konverterat till Facebook-grupp(er)?

Jag är kvar, endast jag, min man och en kompis som vet detta, så vågar absolut inte gå med i någon fb grupp!
  • Iowhannah
    Zarina skrev 2017-12-03 13:03:42 följande:

Jag är kvar, endast jag, min man och en kompis som vet detta, så vågar absolut inte gå med i någon fb grupp!

Jag kände bara lite som att det blev en lååång radda av korta inlägg med mailadress och ?lägg gärna till mig i fb-gruppen?. Känns tråkigt tycker jag. Jag är iaf här för att diskutera graviditet, inte Facebook-grupper :P
Svar på tråden Bf juli 2018