Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

Bf juli 2018

Vilken jäkla natt och morgon men även dag. :( Känner mig helt slut!! :(

Mina starka illamående tabletter (ondasetron) tog slut i onsdags så tanken var att försöka gå ner till ett steg till primperan. Hela torsdagen mådde jag hyfsat lite mer illa än vanligt men ändå okej. Men sen inatt och hela morgonen har jag kräkts och kräkts och kräkts :( Magen har krampat då den varit helt tom och bara varit galla/skum eller inget som kommit upp. Kräktes säkert 10-15 gånger från natten till morgonen. Och inte nog med det år min son sjuk och har hög feber och mammig. Varit hemskt. :( Fixk sådan Flashback mot hur de var i början av graviditeten när jag mådde så fruktansvärt extremt jävla dåligt och åkte fram och tillbaka till sjukhuset och blev inlagd. Kände bara panik och tänkte inte igen,jag orkar inte. :?( Detta varför de inte blir fler barn här sen. Att må så illa tar så på psyket och även fysiskt.

Så ringde mvc och hade turen att det var just min bm som ringde upp och hon tog tag i det direkt och ringde mvc läkaren och förklarade allt och läste min journal så jag fick nytt recept på mina starka tabletter. Kändes så skönt!! Var orolig hur de skulle lösa sig. Eftersom vårdcentralen bara skriver ut lergigan och i te ens gynmottagningen på sjukhuset ville skriva ut ondasetron utan avdelningen som jag var inlagd på bara gjorde det. Men mvc läkaren hade sagt jag fixar det direkt inga problem. Känns så skönt att läkaren förstod och bm hjälpte mig så snabbt Älskar vetkligen min bm och mvc. De är fantastiska!! Trodde ju de skulle gå bra och sänka nu men icke.,är ändå i v 17 men men. Men som min bm sa detta är ju inte normalt med att må såhär illa och kräkas sä sent men några få göra det,är ju därför det hår som sjukdom och man har diagnos. Mon bm har liksom mig och en enda till som har det såhär. Så ovanligt. Så just nu mår jag lite piggare och bättre. Förflyttat mig ifrån sängen till soffan ändå. Foglossningen är någorlunda lugn ändå i förhållande mot vad den brukar men mest legat idag ju så.

Tack till min älskade man som stöttar mig alltså. De får för lite beröm ibland för allt de får stå ut med när vi kvinnor är gravida.

Vet inte vad jag vill med detta inlägg. Mest bara skriva av mig. Hoppas ni andra mår bättre än mig. Trevlig helg alla

• Horisonten
    Hermioney skrev 2018-02-04 13:31:46 följande:

Är det nån som vet när magen ska komma?

Min ser fortfarande bara ut som jag ätit för mycket.

Inne i vecka 19 . Har gått 18+5 idag.

Alltså der äe ju väldigt olika från person till person när magen kommer och även från graviditet till graviditet. Precis som allting annat. En graviditet är ju aldrig den andra helt lik. De är ju inte säkert man får samma symptom och krämpor första graviditeten som med andra eller tredje osv. Så det är väldigt svårt att säga. På vissa syns det ju väldigt tidigt på,andra syns det senare på och för vissa så syns det ju knappt att de är gravid så.

Förlåt för lite tråkigt svar men faktiskt så det är
  • Horisonten
    Mamma till S skrev 2018-02-05 12:48:49 följande:

Åh så overkligt, en liten pojke som ligger o skrotar i magen. Rul idag o allt var bra o såg normalt ut, flyttad 2 dagar så är i v 18+0 idag då :) är så rörd o glad o helt pirrig i kroppen. Att få uppleva denna resa igen!! Så dom senaste dagarna har det varit bebis jag känt o inte bara inbillning!

Åh vad mysigt och härligt!! :) Underbart ju och vilken fin bild ni fick :)

Själv blir jag lite avis. Då vi skall göra RUL först om 2 veckor och då kommer jag vara i v 18+5. Är vi sist ut?

Kunde kanske gjort de lite tidigare men då bm sa att jag fick välja datum då det fanns många lediga tider när vi bokade för var ute i god rid. Så valde att boka tid på min mans födelsedag. :) Så hoppas vi kan äta en mysig lunch efteråt tillsammans och fira dubbelt upp så att säga :) <3 Längtar så mycket. Så nyfiken.

Tror även jag börjar känna bebis mer och tydligare. Förut var de typ som små bubblor som ?sprack? liksom. Nu känns det lite mer som små puffar. Vissa mindre och andra lite tydligare. Och vissa tillfällen mer och vissa tillfällen mindre. Men man blir ju bara så grinig och vill bara känna ännu fler och starkare. Haha. Vecka 16+4 idag. :)
  • Horisonten
    malikan skrev 2018-02-05 14:08:00 följande:

Nää du är inte sist, jag har inte rul förräns 23e, är i 16+3 idag :)

Åh okej då har du bf dagen efter mig då än så länge och kommer gör RUL 3 dagar senare. Spännande och se,vi kanske får bf samtidigt sen. Hihi :)
  • Horisonten
    malikan skrev 2018-02-05 14:42:05 följande:

Jag hade 18e först men blev flyttad 1 dag till 19e på kub haha

Får se vad rul säger!

Jaha okej förstår. Jag har 18 juli utifrån senaste mens och att man räknar pä 28 dagar. Men både jag och bm tror jag är någon dag längre då jag dels fick positivt tydligt redan på bim-3 och också då hon tyckte de såg ut som jag var någon dag längre när hon gjorde tidigt ultraljud i v 10. Så skall bli så spännande och se. Har aldrig blivit framflyttad med de 2 andra barnen så vore skoj. :) Sen vill jag inte få för tidigt då min dotter fyller i början av juli. Sen brukar aldrig gå över heller,så vi tror ju både bm och jag och min man att jag kommer nog inte gå över denna gången heller så ja. Somnade somnade helt enkelt :)
  • Horisonten
    Mamma till S skrev 2018-02-05 14:47:12 följande:

Den enda bilden haha, ville inte alls samarbeta, vände sig så fort hon kom med den där manicken över magen, sköterskan satt bara o skratta när hon trodde ?nu, en bra bild? o sen swosch, så vände han sig! Så bilden vart verkligen fin o få med hem hihi, busungen!

Men åh va fint, kan man få en bättre present än ett ul o sen fira med en god lunch? Så fint tkr jag, passar ju perfekt!

Ja jag känner också av liten nu, inte så ofta än men känner som små pet haha eller hur man nu ska förklara . Men ni förstår ju! Himla mysigt, svävar på moln idag, så mysigt!

Haha jag förstår. En ritkig busbebis då med andra ord :) Då vet du hur han blir utanför magen sen då,bara full med bus. Hihi :)

Ja det kändes perfekt verkligen :) Bara allt ser bra ut och kommer gå bra så blir det riktigt mysigt :) Vore hemskt om de är något fel eller så och så är de hans födelsedag. Men vi tror och hoppas på att det bara går bra :)

När vi väntade dottern som är första barnet så gjorde vi RUL på alla hjärtansdag. Så var också väldigt speciellt och mysigt. Och jag fyller i närheten där också sen så extra mysigt för oss båda :)
  • Horisonten
    kattnos skrev 2018-02-05 15:07:38 följande:

Den 19:e februari? Då ska vi också göra RUL! Spännande! Då kommer jag vara i 19+6 eller 20+0 beroende på hur man räknar.. Känns sent på ett sätt men det blir nog bra :) Vi får uppdatera varandra sen hur det har gått!

Jag känner ibland något liiiitet i magen, svagt så jag måste koncentrera mig på att känna men jag har moderkakan i framvägg så det kanske är därför.

Nästan 20 februari skall vi görs vårat så om 15 dagar för att vara exakt. Hihi :) åh spännande och se. :) ja men absolut,det måste vi ju göra :)
  • Horisonten
    Zarina skrev 2018-02-06 22:14:13 följande:

Fick förra veckans fredag reda på att hjärtat har slutat slå, skulle varit i 15+5 då, lille var ca 14+3 stor... Imorgon ska jag till sjukhuset och första dosen igångsättningsmedicin, och fredag blir dagen D då den lille ska ut.. Detta är mitt fjärde missfall, hade verkligen trott och hoppats att tre skulle ha räckt. Oerhört tacksam dock för de tre friska barn jag har! Lämnar denna tråd nu och önskar er andra lycka och glädje! Kram!

Fy så hemskt :( Jag beklagar verkligen så mycket :( Ta hand om dig så gott du kan. Massa kramar <3
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-02-09 14:10:42 följande:

RUL gick jättebra och vi fick rätt snabbt se att det är en busig liten tjej i magen <3 Blir så mysigt med en liten lillasyster :)

Åh vad roligt och mysigt :) Grattis till er :) Fick ni behålla er bf datum?

Åh nu längtar jag som bara den efter vår RUL!! Vill se hur mycket bebis plutten växt <3 Säg ju henne/honom i v 9+6 så skall bli spännande och se. :) Men är ju ?bara? 11 långa dagar kvar till RUL :p
  • Horisonten

God morgon på er :)

Hur många har börjat fundera på namn och så här inne? Tycker de är svårt och hitta något namn,speciellt och komma överens om något både jag och min man gillar. Och tycker pojknamn är svårast. Någon som har några idéer eller tips åå namn? Vore lite kul och se hur andra tänker :)

Sen någon som gör RUL i veckan? :)

Trevlig helg på er

Svar på tråden Bf juli 2018