• kattnos

Bf juli 2018

Grattis till er som fått era små godingar! Underbart att läsa :)

Min bebis verkar må bra inne i magen och planerar vad jag kan förstå inte att lämna den än.. mycket aktivitet kvällstid, lugnare på dagen de senaste dagarna. Idag har det spänt och tryckt mycket, mest uppåt-framåt vilket känns lite jobbigt. Men även lite grävande ned i mitt bäcken vilket är oskönt..

BF 16/7
  • kattnos
    Kellie13 skrev 2018-07-20 21:11:47 följande:

hur länge har du gått över tiden?

Fyra dagar så inte jättelänge än.. hoppas att det händer något snart dock :)
    BF 16/7
  • kattnos
    Kellie13 skrev 2018-07-21 00:27:26 följande:

mm själv har ja gått över 14 dagar nu så imorn kommer han vare sig han vill eller inte hehe.

Åh fy, stackare! Men det är ju tur att man får ett datum för vräkning och så får man bara hoppas och tro att det går bra ändå:) jag försöker tänka att jag nu i princip med säkerhet kommer att vara mamma om mindre än två veckor! Lycka till idag och uppdatera gärna!
    BF 16/7
  • kattnos
    Kellie13 skrev 2018-07-21 14:47:40 följande:

Ok va skönt o höra att ni mår bra! Jo asså jag e så jävla taggad nu! Dom ringde dock och senarelade det i 2 timmar så jag har tid kl 17. Men fan så taggad man e! Har inga känningar alls! Tycker det e såå skumt asså! Är inte ett dugg nervös än, bara förväntansfull!

Hur har det gått, har det kommit någon bebis? :)

Åh, idag har jag haft massa förvärkar på morgon/fm och nu känner jag av det igen - kan det inte bara sätta igång ordentligt?? I morgon är jag en vecka över mitt bf och jag börjar bli less.. vill ju att det ska starta spontant men vill också väldigt gärna få träffa mitt barn nu! <3
    BF 16/7
  • kattnos

Bf+7 idag - har lite förvärkar men annars händer ingenting. Är riktigt less på det hela nu. Less på att vara stor, ha ont och inte ha någon ork. Idag gjorde vi en utflykt och det var trevligt men nu är jag helt färdig. Ska vila lite och hoppas på att det snart sätter igång. Fan vad jag ogillar min inställning men just nu är det tungt.

BF 16/7
  • kattnos
    Längtar17 skrev 2018-07-23 19:45:15 följande:

Vet faktiskt inte om kurser gjort så mycket skillnad. Gick dom i maj också så kommer inte ihåg så mycket :)

Bra att avdramatisera datumet! Min bror fyller år på mitt bf. Tyvärr ska det bli 30 grader och det är lite jobbigt att åka dit men kanske kan bli en sysselsättning för den dagen :)

Jag försöker också hitta på saker typ varannan dag, vissa dagar är jag helt slut så då orkar jag typ ingenting.. Men det går ju inte fortare när man inte gör något heller..

Vi gick kurs i maj/juni och jag tyckte att den var Bra, sen har jag lyssnat MYCKET på poddar med olika förlosningsscenarion.. Men till slut kan jag känna att det spelar ingen roll hur många förlossningar jag har hört om för det kommer ändå inte säga hur just min blir..

Nu är iaf även den här dagen strax slut och i morgon är vi ändå en dag närmare våra efterlängtade bebisar :)
    BF 16/7
  • kattnos

För övrigt, jag tror inte någon frågade före mitt bf men nu frågar folk.. jag vet ju ändå att det är av välvilja för de fattar ju att man börjar bli trött på det hela.. önskar bara att man snart kunde få skriva att h*n äntligen är här, istället...

BF 16/7
  • kattnos
    Längtar17 skrev 2018-07-23 21:37:53 följande:

Ja, det enda vi vet är att ut kommer dom små liven! Och det ska bli fantastiskt att få berätta när det hänt.

Har också ställt in mig på att göra något varannan dag. Märker att jag mår bättre de dagar jag gjort nåt men orkar inte heller varje och sover också lite sämre de dagar jag varit aktiv. Måste nog hitta en lagom nivå varje dag istället.

Jag tycker att jag sover rätt kasst vilket som.. jag känner mig sällan utvilad ordentligt. Samtidigt så är jag rastlös även om vi har gjort något, som idag. Var skittrött i bilen på vägen hem och ville bara lägga mig och sova lite men det gick inte när vi väl var hemma..
    BF 16/7
  • kattnos
    Längtar17 skrev 2018-07-23 22:21:22 följande:

I natt sov jag riktigt bra (vaken typ 4 gånger men somnade om fort) så var ganska utvilad. Har sen igår varit lös i magen och behövt springa, har varit förstoppad i 9 månader innan. Läser några som skriver att det är ett tecken (inom någon vecka). Hoppas!

Jag har också hört det, hoppas att det inte måste vara så för då verkar det inte vara nära för mig ;) Men hoppas det stämmer för dig!
    BF 16/7
  • kattnos
    Längtar17 skrev 2018-07-23 22:47:25 följande:

Så måste det såklart inte vara! Om alla fick så hade ju det varit mycket mer spritt som tecken. Nu ska jag försöka sova, inte helt lätt med en mycket aktiv bebis i magen (definitivt kvällspigg)

Nej såklart, det är ju olika för alla..

Min bebis har också varit extremt kvälls/nattpigg den senaste tiden, med sämre sömn för min del som följd. Men men. Om en vecka blir det vräkning så kom nu!!
    BF 16/7
Svar på tråden Bf juli 2018