Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

Bf juli 2018

malikan skrev 2018-02-10 10:13:22 följande:

Vi har inte ett enda namn som vi är överens om och jag typ panikar över det. Min man är inte så intresserad än heller och ratar dessutom alla mina förslag! Jag vill ha ellie på en flicka men min man refererar alla mina förslag till typ folk han kände i trean, suck. Gillar Milan oxå men det gillar inte mannen heller... hopplöst!

Åh jag känner verkligen igen det där med paniken och inte så intresserad. Kanske blir mer efter RUL här. Eller så är de bara jag som hoppas på det. Haha :p

Känner även igen de med att man ger massa förslag men bara får nej och inte kommer de med egna förslag då,nej nej. Utan säger bara att de inte gillar de. Åh fina namn. :)
  • Horisonten

Åh spännande och se sen vad alla bebisar skall heta och vad de är för små filurer som gömmer sig i våra magar :) <3

Haft en dålig dag och känt mig bara så ledsen och deppig idag. En riktigt tung dag pga många saker och även kommentarer. Ibland känns de inte som min bebis existera i andras ögon,som jag inte är gravid då ingen frågar eller bryr sig om det. Så ja tungt. Känner mig sen igår och hela dagen idag bara tjock. :( Tycker bara att jag ser tjock ut och även fått frågan om jag verkligen är gravid eller om jag ätit för mycket godis/chips. Med ett litet skratt pch blick på magen. Känns så. Jag som inte ens gått upp något än :( Hur blir de sen då? Tappade ju 3 kg och bara de som jag gått upp igen och stannat där.

Någon mer som känner igen sig?

Lägger ändå in en bild på min tjockismage som jag hoppas blir gravid magen framöver. För less på alla blickar,funderingar bakom ryggen. Vet hur de lät med mina 2 tidigare barn när jag väntade dem. Ja ja. Hoppss ni haft en bättre dag än mig.

• Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-02-10 20:51:04 följande:

Men åh. Alla dessa plumpa kommentarer! Att folk inte bara kan hålla käften! De har ingen aning om hur såna kommentarer tas emot! Det måste ändå vara en av de största fördelarna med att vara sjukskriven. Jag minns så väl alla trista kommentarer jag fick när jag väntade första barnet, det är så skönt att slippa höra dem nu.

Jag tycker att din mage ser väldigt mycket ut som en gravidmage, du har ju lagt upp ett par bilder tidigare och det syns att den har växt :)

Vi har ägnat gårdagen och i dag till städning. Det känns rejält i både fötter och rygg, men nu är åtminstone huset någorlunda rent (golven iaf). Smutsen har bidragit till min ångest så det känns skönt att vi äntligen tog tag i det. Nu ska vi bara lyckas hålla nåt slags rutin i det hela också.

Ja vem har rätten och kommentera andras utseende så?! Som de är mer okej och slänga de i ansiktet på personen bara för man är gravid. Skulle man aldrig få för sig och göra annars. Ja alltså jag är ju ändå sjukskriven men möter folk ibland i affären och vårdcentralen mm.

Åh tack vad gullig du är. :) Min man tycker den växt och tydlig gravidmage men jag kan inte tro honom för han är partisk haha så löjlig man är som mer lyssnar på bekantas kommentarer och så.

Åh förstår,så skönt. Mår också dåligt med allt stök men svårt och göra något hemma då foglossningen är hemsk och även då illamåendet triggas när jag greja för mycket. Svårt för min man att hinna med både jobb,2 barn,handling och hem. Men han gör så gott han kan :) Så röjt och tvättat ich dammsugit idag iallafall så någorlunda här just nu så :)
  • Horisonten
    tiiitti skrev 2018-02-12 14:42:37 följande:

Varit på RUL nu :) allt såg fint ut

Blir en lillebror :)

Åh vad roligt!! :) Grattis :) Längtar sä efter och få göra RUL. Trodde nästan de var denna veckan för kändes så nära förra veckan. Men de är inte förens nästa tisdag :( Så 8 långa dagars väntan till...:(
  • Horisonten
    Anastacia80 skrev 2018-02-12 17:23:53 följande:

Idag har vi varit på RUL, allt såg bra ut. Så roligt att se lillasyster. BF blev 7/7 istället för 11/7.

Åh vad roligt!! Grattis :)

Börjar bli sugen lch nyfiken på att ta reda på lön denna gången. Inte gjort med de andra 2 men så sugen nu. Men mannen vill inte alls det så..
  • Horisonten

Min bm har sagt att från v 20 ca så skulle jag börja med järntabletter. Att jag hade bra värde men behövde typ ta en tablett var 3 dag kunde jag börja med. För jag behövde ha för mina depåer sa hon.

Annars min foglossning blir bara värre. :?( Försökt greja något hemma de senast 2-3 dagarna. Typ ta hand om tvätt och de räcker för att få hemskt ont. Men hatar verkligen och bara sitta. :( Men så hemskt jobbigt och ont. Och bars v 19 :( inte kunnat gå till någon sjukgymnasts och få akupunktur tyvärr heller pga att jag blev förkyld sä fick avboka. För man får inte göra akupunktur när man är förkyld. Så allt är jobbigt.

Men känner bebis dagligen nu smått. Vissa dagar mer andra mindre. Men kanske är för jag rör mig nerv vissa dagar och då inte lika uppmärksam. Men älskar att jag kan känna. Gör mig lugnare och tryggare.

På tisdag är det dags för RUL. LÄNGTAR!! Men samtidigt så nervös och orolig att de skulle vara något fel leker sä. :( och ju närmare RUL vi kommer desto längre bort känns det,konstigt nog. Men bara att hålla ut. Lite till kvar, bara 4 dagar kvar imorgon <3

• Horisonten

Här så är illamåendet fortfarande kvar,men har ju aldrig försvunnit heller så. Men har ju hyperemesis så. Och tar fortfarande starka mediciner. Går för det mesta bra,men märkt lite senaste veckan kanske att det vissa dagar varit att jag mår illa.

Sen foglossningen blir ju verkligen verkligen inte bättre. Utan bara värre och värre för varje dag,ibland för varje timme under dagen känns de som. Ryggen,höfterna,framfogen där mellan benen,ljumskarna och ibland ner i låren. Kan vissa dagar inte gå knappt. Sover med gravidkudde och bara på sidorna. Kan ändå sova hyfsat men visst vaknar 1-2 gånger per natt och kan ha svårt och somna om. Men ändå okej.

Men dock blivit sååå trött igen. Sover gärna middag men ändå helt slut på kvällarna och somnar kanske vid 20-.30-21 i soffan eller vill lägga mig då. Funderar på om jag ve har långt järnvärde. Att det är därför jag är trött igen. Men återstår och se.

I övermorgon är det iallafall dags för RUL. Som jag längtar men samtidigt börjar jag bli så nervös!! Känner ju dock bebis. Tycker jag känner mer och mer för varje dag och tydligare rörelser så det är riktigt mysigt!! :) Mrn skall bli spännande med RUL. Men känns som ju närmare vi kommer desto längre bort känns det. Som dagarna och timmarna blir längre konstigt nog. Haha :p

Visst var det någon mer som skall göra RUL i veckan?

• Horisonten
    3hjärtan skrev 2018-02-18 17:58:10 följande:

2 långa veckor kvar har jag

Åh jobbigt att vänta så länge för dig. Hoppas tiden går fort dit för dig. Vilken vecka kommer du vara i då?
  • Horisonten
    malikan skrev 2018-02-18 18:19:58 följande:

Jag har rul på fredag! Jättenervös.. både jag och mannen har tagit ledigt hela dagen så hoppas bebis är frisk så vi kan shoppa efteråt!

Åh jag förstår dig. Likadant här. Eller jag är ju sjukskriven men mannen har tagit ledigt. Så vi hoppas allt ser bra och fint ut. Så vi kan mysa med att köpa något till bebisen efteråt,inte köpt något men behlver inte så mycket heller. Då vi har både pojk och flickkläder. Men något är kul. Och ha en mysig lunch tillsammans och även fira mannen som fyller år då :)

Känner du bebis något? Vilken vecka är du i?

Jag kommer vara i v 18+5 på tisdag. Tyckte de kanske var på snud försent för RUL,men kanske de inte är. Vilken vecka var ni andra i när ni gjorde RUL?
  • Horisonten
    3hjärtan skrev 2018-02-18 18:57:05 följande:

Jag kommer vara 19+0

Okej då var de inte stor skillnad mellan oss :)
Svar på tråden Bf juli 2018