Iowhannah skrev 2018-02-10 20:51:04 följande:
Men åh. Alla dessa plumpa kommentarer! Att folk inte bara kan hålla käften! De har ingen aning om hur såna kommentarer tas emot! Det måste ändå vara en av de största fördelarna med att vara sjukskriven. Jag minns så väl alla trista kommentarer jag fick när jag väntade första barnet, det är så skönt att slippa höra dem nu.
Jag tycker att din mage ser väldigt mycket ut som en gravidmage, du har ju lagt upp ett par bilder tidigare och det syns att den har växt :)
Vi har ägnat gårdagen och i dag till städning. Det känns rejält i både fötter och rygg, men nu är åtminstone huset någorlunda rent (golven iaf). Smutsen har bidragit till min ångest så det känns skönt att vi äntligen tog tag i det. Nu ska vi bara lyckas hålla nåt slags rutin i det hela också.
Ja vem har rätten och kommentera andras utseende så?! Som de är mer okej och slänga de i ansiktet på personen bara för man är gravid. Skulle man aldrig få för sig och göra annars. Ja alltså jag är ju ändå sjukskriven men möter folk ibland i affären och vårdcentralen mm.
Åh tack vad gullig du är. :) Min man tycker den växt och tydlig gravidmage men jag kan inte tro honom för han är partisk haha så löjlig man är som mer lyssnar på bekantas kommentarer och så.
Åh förstår,så skönt. Mår också dåligt med allt stök men svårt och göra något hemma då foglossningen är hemsk och även då illamåendet triggas när jag greja för mycket. Svårt för min man att hinna med både jobb,2 barn,handling och hem. Men han gör så gott han kan :) Så röjt och tvättat ich dammsugit idag iallafall så någorlunda här just nu så :)