Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

Bf juli 2018

malikan skrev 2018-02-18 19:09:37 följande:

Jag har inget sparat, skulle inte ha fler barn, haha

Jag känner små små sparkar bara, misstänker att moderkakan är i framvägg

Jag kommer va i 19+0

Hihi jag förstår. Jag har sparat allt. Så svårt för att slänga sådant. Sen ville jag ju gärna ha en till efter sonen även om mannen var lite mer tveksam i början. Men jag har alltid velat ha många barn. Men varit tveksamma pga hypermesisen som jag får och den fruktansvärt hemska foglossningen. Men en till blev det men detta är vår sista :)

Åh mysigt. Spännande och se vad de säger. Men skönt ich känna ändå :) Okej då kanske inte mitt RUL är så sent som jag tror då. Minns inte vilken vecka jag var i när jag väntade dottern och sonen och gjorde RUL.
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-02-18 19:30:53 följande:

Jag trodde att du tyckte att ditt RUL var tidigt. RUL görs väl så långt som fram till v 22+0? Jag var i v 18+5 när vi gjorde RUL.

Ne jag tyckte de kändes sent eftersom jag nästan kommer vara i v 19 då och hade för mig just att v 20 var sista veckan som de gjordes. Sådärgör kändes de lite sent liksom. Men jag vet inte sols. Bara min känsla liksom. Men kanske är för man längtar så också till det som gör att det känns sent liksom. Om du förstår hur jag menar :)
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-02-18 19:30:53 följande:

Jag trodde att du tyckte att ditt RUL var tidigt. RUL görs väl så långt som fram till v 22+0? Jag var i v 18+5 när vi gjorde RUL.

Nästan v 20 menar jag ju och inte v 19. Är ju i v 19 nu. Och RUL blir ju 18+5 så nästan v 20 därför de kändes sent
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-02-18 19:43:17 följande:

Jag förstår. Tiden dit kommer gå snabbt nu, inte alls långt kvar! Gjorde du KUB?

Nej absolut inte. Är ju bara 2 dagar kvar nu men könns ännu längre bort nu när det ör så nära. Konstigt nog. Haha. Nej vi har inte gjort kub. Men de gjorde 2 st tidiga ul på sjukhuset när jag blev inlagd. 1 vaginalt som var noggrant och vi fick se mer. Och ett på magen som gick snabbt där vi inte fixk se alls. Sen gjorde vi ett ultraljud på magen i v 10 hos mvc som min bm gjorde. Där fick vi se mer och tydligt och fick bilder ifrån det :) <3 Så spännande och se utvecklingen,eftersom de nästan är 10 veckor sen senast. Så spännande och nervöst.
  • Horisonten
    malikan skrev 2018-02-18 20:31:45 följande:

Har oxå haft hemsk foglossning och var därför jag kände att 2 räckte... nu fyller sista 5 i år så har hunnit glömma ;) lider av för tidiga värkar med så sista graviditeten var riktigt smärtsam!

Denna är jag mest trött på folk, har på nåt vänster lyckats gå upp massor redan vilket leder till att folk slänger ur sig tjockis hela tiden, samt idag fick jag höra att jag borde amma för då går man ner snabbt i vikt. Amning är känsligt för mig samt vikten så blev så himla ledsen

Usch ja foglossningen tar på en. Min äldsta som blir 5 till sommaren hade jag inte så farlig foglossning,utan mest ryggen. Med sonen som är 2 fick jag hemsk foglossning och fick börja med kryckor i v 27 men med honom hade jag bara höfterna och fram fogen men inte ryggen. Men räckte gott,så hemskt!! Samtidigt fick jag även graviditetsklåda. Sen då hypermesisien med båda. Så var mycket tankar och känslor till en ny graviditet men längtan och kärleken tog över. :) Men denna gången blev ju hypermesisen så mycket värre än vad vi någonsin kunnat ana eller tro. Och så även foglossningen som började i v 12 men nu vart de riktigt tufft och har redan kryckor när jag går. Så länge jag inte är själv med barnen,men är lämning och hämtning på dagis. Men eftersom foglossningen skulle bli värre och komma ännu tidigare och likadant förmodligen med hyperemesisen så blir de inga fler. Inte snällt mot de andra barnen eller min man och jag tror inte varken min kropp eller psyke skulle orka gå igenom detta igen. Och oron för missfall med. Hade 2 missfall innan min dotter så.

Men fy vad folk är elaka!! Här säger och bryr sig ingen. Vilket är som bebis inte existerar. Spelar ingen roll att man säger att man skall på ultraljud eller till barnmorskan för ingen kommentarer heller. Det enda är när man säger att man är gravid och folk säger med det syns inte. Är du säker? Kanske bara är lite tjock ha ha. Jättekul eller INTE!!! Eller att man får just det att man kanske åt för mycket vid jul eller har för mycket sug på något så man gått upp i vikt så det inte syns. Spelare ingen roll att man säger att man mått dåligt och legat inlagd för ändå att jag nu tagit igen och ätit upp mig. Hmmm mår dåligt än och har bara gått upp de 3-3,5 kg jag tappade i början. Så bara åå inskrivningsvikten. Men får ändå höra att man ser tjock och degig mage. Att någons vän eller bekant som är gravid har så fin rund mage och att min ser tjock och degig ut. Tack liksom!!! Den sista kommentaren fick jag höra senaste idag....så du är inte ensam
  • Horisonten

Är det någon av er här inne som har haft eller har ibland som hugg/stickningar/att de drar eller illar nere i underlivet? Precis som verkligen mitt mellan benen. Lite svårt och förklara. Jag kan få det lite då och då. Inte jätteofta men fått igår och idag kanske 2 gånger. Gör inte ont kan jag inte säga. Men väldigt obehagligt och märklig känsla. Funderade bara på vad de kan vara och om någon mer varit med om det. Känner mig egentligen inte orolig då jag inte tycker de gör ont eller de är ofta. Misstänker att bebis kanske kommer pt en nerv,ligamenten eller att livmorden växer. Men jag vet ju inte. Men ja lite nojig blir man ju eftersom man inte vet helt varför. Skall ta de med bm nästa gång men först den 2/3 jag träffar henne sä.

• Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-02-18 21:09:18 följande:

En del tycks ha väldigt svårt att veta när man ska hålla tyst. Det gamla ordspråket ?har du inget snällt att säga, så säg inget alls? har gått dem helt förbi. Hur kan man tro att alla graviditeter är lika, att alla kroppar reagerar likadant på hormonerna? Jag är en sån som blir gravid med hela kroppen, inte bara magen, i vecka 16 hade jag redan gått upp en storlek i byxor. Sen finns det de som kan ha samma storlek i gravidkläder som i vanliga kläder. På mig börjar graviditeten med att höfter och rumpa blir större liksom.

Ja jag håller med dig. Det är helt galet!! Alla tycker de är konstigt att se inte syns mer på mig som ändå väntar 3 och ganska tät i mellan graviditeterna. Men allt handlar ju också om hur bebis ligger och hur man bär bebis just denna gången men de verkar ingen förstå. Och jag har alltid varit ?liten? om man nu skall säga så när jag väntat mina barn och inte gått upp speciellt mycket pga illamåendet. Denna gången önskade jag så att få magen tidigt och en stor mage för att slippa kommentarerna men de blev inte så. Och säger man att man önskar sig stor mage då är man knäpp för det. Aldrig är folk ?nöjda? med hur vi gravida varken ser ut eller tänker. Är inte det sä galet märkligt?!
  • Horisonten
    Hermioney skrev 2018-02-18 21:19:16 följande:

Det är foglossning.

Jag har inte upplevt det just där men läste om det för bara någon dag sedan.

Åh tack för svar och hjälp. :) Har ju foglossning i ryggen,höfterna,ljumskarna och liksom mitt på framfogen. Typ ?berget? om du förstår. Men visste inte att jag kunde känna foglossningen inuti liksom som i underlivet. Men då fick jag lära mig något nytt :) Tur man har er här inne :)
  • Horisonten

Idag var det dags för vårt RUL. Jag var så nervös och orolig. Sov dåligt inatt. Men allting gick så bra!! Bebis såg jättefin ut. Min stora oro var ju hjärta,eftersom det finns en liten liten risk för missbildning på barneys hjärta. Men hjärtat säg fint ut och 4 rum. Måste ju ta den medicinen mot illamåendet för går ju inte annars,provat allt annat. Men läkaren sa att de var så liten risk och man vägde då över hur dåligt jag mådde. Men men. Bebis såg bra ut och sprattlade. :) <3 De enda var att bebis låg och tittade på oss trots att hon som gjorde ultraljudet buffade. För hon ville ha en profilbild där näsan visades men icke. Haha men allt annat fick vi :) Så moderkakan är bak som jag misstänkte,känns skönt då jag hoppades på de eftersom jag haft både fram och bak ocj känt mer när den varit bak. Vilket minskat min oro. BF blev samma som vi hade,alltså 18/7 <3 :) Så glad och tacksam att allt såg så bra ut. Köpte även första plagget idag efteråt :) <3

Men så trött nu,efter orolig natt,nervositet och så har jag nog spänt mig mycket också. Så tidig läggning idag. Kanske dags för järntabletter med. Börjat bli så trött.

Hoppas ni andra också haft en bra dag :)

• Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-02-20 21:36:14 följande:

Vad skönt att bebisen mådde bra!

Vi har inte köpt några kläder till bebisen än (eller nja, min pappa och hans fru fick ju låna en pyjamas i julklapp). Vet inte om vi kommer göra det heller, det var ju inte så länge sedan vi hade bebis. Förvisso har vi inget i storlek 50 (kanske två pyjamasar) så det skulle väl vara nåt/några plagg i den storleken då. Vet inte hur värt det är dock, de har väl inte 50 särskilt länge och när sonen var så stor så kanske vi kan räkna med att den här inte heller kommer ha storlek 50.

Ja verkligen. :)

Ne vi har ju inte tönkt köpa så myclet heller. Då vi har mycket kläder kvar kläder ifrån när storasyskonen var små så. Men något vill vi ändå köpa och speciellt efter idag ville vi köpa något ?eget? till bebis som för att fira. Så blev ett set med byxor,body och en liten mössa i Stl 56. Så får vi se om de kanske blir något mer längre fram. Tänk köpa en sådan fin tunn gallerfilt eller vad de heter sen. Funderade på att köpa en idag, en grön eller vit. Men så kände jag att jag vill köpa rosa eller blå beroende på om vi får en till son eller en till dotter. :) Klart det hade gått och köpa ändå. Men kände just då i affären att nej jag vill vänta tills vi vet. Så att så får det bli :)
Svar på tråden Bf juli 2018