malikan skrev 2018-02-18 20:31:45 följande:
Har oxå haft hemsk foglossning och var därför jag kände att 2 räckte... nu fyller sista 5 i år så har hunnit glömma ;) lider av för tidiga värkar med så sista graviditeten var riktigt smärtsam!
Denna är jag mest trött på folk, har på nåt vänster lyckats gå upp massor redan vilket leder till att folk slänger ur sig tjockis hela tiden, samt idag fick jag höra att jag borde amma för då går man ner snabbt i vikt. Amning är känsligt för mig samt vikten så blev så himla ledsen
Usch ja foglossningen tar på en. Min äldsta som blir 5 till sommaren hade jag inte så farlig foglossning,utan mest ryggen. Med sonen som är 2 fick jag hemsk foglossning och fick börja med kryckor i v 27 men med honom hade jag bara höfterna och fram fogen men inte ryggen. Men räckte gott,så hemskt!! Samtidigt fick jag även graviditetsklåda. Sen då hypermesisien med båda. Så var mycket tankar och känslor till en ny graviditet men längtan och kärleken tog över. :) Men denna gången blev ju hypermesisen så mycket värre än vad vi någonsin kunnat ana eller tro. Och så även foglossningen som började i v 12 men nu vart de riktigt tufft och har redan kryckor när jag går. Så länge jag inte är själv med barnen,men är lämning och hämtning på dagis. Men eftersom foglossningen skulle bli värre och komma ännu tidigare och likadant förmodligen med hyperemesisen så blir de inga fler. Inte snällt mot de andra barnen eller min man och jag tror inte varken min kropp eller psyke skulle orka gå igenom detta igen. Och oron för missfall med. Hade 2 missfall innan min dotter så.
Men fy vad folk är elaka!! Här säger och bryr sig ingen. Vilket är som bebis inte existerar. Spelar ingen roll att man säger att man skall på ultraljud eller till barnmorskan för ingen kommentarer heller. Det enda är när man säger att man är gravid och folk säger med det syns inte. Är du säker? Kanske bara är lite tjock ha ha. Jättekul eller INTE!!! Eller att man får just det att man kanske åt för mycket vid jul eller har för mycket sug på något så man gått upp i vikt så det inte syns. Spelare ingen roll att man säger att man mått dåligt och legat inlagd för ändå att jag nu tagit igen och ätit upp mig. Hmmm mår dåligt än och har bara gått upp de 3-3,5 kg jag tappade i början. Så bara åå inskrivningsvikten. Men får ändå höra att man ser tjock och degig mage. Att någons vän eller bekant som är gravid har så fin rund mage och att min ser tjock och degig ut. Tack liksom!!! Den sista kommentaren fick jag höra senaste idag....så du är inte ensam