• malikan

Bf juli 2018

Twoblirthree skrev 2018-06-18 21:14:53 följande:

Undrar hur det har gått...

Valde att åka hem ett par timmar och var inne vid 18 igen, hade öppnat mig en cm till. Har konstant ont men inga riktiga värkar så blev inlagd på bb för att se vad som händer under natten... läkaren trodde jag är i latensfasen och att jag snart har bebis men jag är skeptisk, kommer säkert få gå såhär tiden ut nu...
  • malikan

Det har stannat av vid 3-4 cm så åkte hem imorse. Går med pinvärkar som är för svaga och korta men som inte har några pauser så konstant ont och helt slut.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, bryter ihop typ en gång i timmen, orkar verkligen inte gå såhär mer...

• malikan
    Moorii skrev 2018-06-19 16:52:21 följande:

Men erbjöd de inte igångsättning? Det behövs nog inte mycket hjälp för att sätta igång det på riktigt menar jag, och det känns onödigt att du ska behöva gå och plågas :/

Nää, eftersom den är prematur nu så hjälper dom inte till.. aldrig haft det såhär med de andra barnen, självklart ska trean krångla
  • malikan
    Moorii skrev 2018-06-19 17:37:17 följande:

Ajust, glömde att bebis inte är fullgången.. Ändå tufft för dig att gå med detta, någon typ av lindring hade ju varit bra.

Kommer hänga på låset kl 00.01 på förlossningen när jag är i 37 om det inte hänt nåt innan kan jag lova!
  • malikan
    Iowhannah skrev 2018-06-19 18:55:43 följande:

Fick du nåt att sova på åtminstone?

Står på stadig dos alvedon :) avböjde morfin men skulle ringa in om jag ändrar mig, tänker att får hämta det så jag reder ut midsommar iaf, tycker så synd om mina barn just nu som ser fram emot att åka traktorsläp och vara med kompisarna
  • malikan

Nu har jag gått i vad läkarna säger är latensfasen i 5 dar... efter 1-7 dar sa dom att ser brukar komma igång, men blir bara mer och mer rädd för förlossningen, kan inte läsa av kroppen alls och känner inte igen värkarna från de andra förlossningarna. Litar inte alls på min kropp längre. Är livrädd att få en störtblödning igen och framförallt bland folk, vill bara stänga in mig i sängen tills detta är över

• malikan
    tiiitti skrev 2018-06-23 13:16:34 följande:

Vad är latensfas?

Första delen av förlossningen innan värkarna blir regelbundna och man ska öppna sig till 3-4 cm... jag har stannat av precis på den gränsen
  • malikan
    Iowhannah skrev 2018-06-23 13:42:53 följande:

Det låter verkligen vidrigt! Jag hade 4-5 timmar latensfas med sonen och jag tyckte att DET var jobbigt! Kan inte ens föreställa mig hur du mår nu.

Antar att de inte vill sätta igång dig heller, annars hade det väl kommit som förslag.

Nä fattar inte vad som händer, inte ens känt av den med de andra... är ju bara i 36+1 idag så dom vill inte sätta igång det och trodde väl att det skulle vart färdigt nu... håller det på till 37 så ringer jag fl igen för att försöka få hjälp, känns som det inte kommer komma igång på riktigt utan nån hjälp
  • malikan
    tiiitti skrev 2018-06-23 14:44:07 följande:

Så du har massa oregelbundna värkar nu hela tiden då?

Hur länge har du haft så? Öppnar du dig ingenting under den tiden?

Aa.. sen i söndags natt, vaknade med blod överallt och att hela slemproppen lossnade... åkte in till fl och öppnade mig till 4 cm fram till måndag sen öppnar jag mig inte mer.. var inlagd till tisdagen då jag ville hem
Svar på tråden Bf juli 2018