Bf juli 2018
Vill tacka er som skrev och lugnande mig gällande Hr jag mådde i veckan. Jag kontaktade min mvc i torsdags som bad mig komma in för att lämna nytt urinprov och som de även skulle kunna skicka på odling. Denna gången var de ingen äggvita i urinet. Blodtrycket var inte högt men högre än jag hade vecka innan. Veckan innan låg jag på 120/58 men i torsdags låg jag 129/79 vilket var okej men som sagt högre för mig. Ligger ganska lågt. Men bm trodde inte jag behövde oroa mig. Utan de ville att jag skulle komma mest för att utesluta att mitt mående berodde på gravidteten. De tror mer på att de är migrän. Så skulle ta maxdos av alvedon hjälpte inte de kontakta vc för hjälp. Och blir de akut akut så är de ju förlossningen annars så kan jag alltid ringa dem. Kändes så skönt och lugnande men var orolig innan och varit så galet trött efteråt.
Men jag mår lite bättre. Inte haft de där hygge. I underlivet eller pixlarna som blinkar framför ögonen. Men vilat massor och försökt tänka på hur jag framförallt dricker men även mat. Huvudvärken är kvar men inte liks skarp så ändå lite bättre. Men foglossningen har varit hemsk och jag har brutit ihop pga smärtan flera gånger i veckan och frustrerad över att jag vill så mycket men kroppen skriker bokstavligt talat nej!! Stopp!! Så ja inte mycket och göra. Illamåendet är kvar men kunnat gå från 3 tabletter om dagen till 2. Alltid något. Mår illa men kan hantera det ändå. Dock märkt att jag mår mer illa och hungrig på morgonen så bebis kanske växer mycket nu. Sen halsbränna har kommit. Inte så adligt att de bränner i bröstkorgen eller så mer att de ligger oh gror där pch framförallt i halsen vilket mest är irriterande men går ändå. Så skall inte klaga över det.
Imorgon är det dags för aurora bm att ringa mig. Myxket tankar och känslor blandad. Nervös,orolig,spänd och glad. Nyfiken på vad bm sagt och vad läkaren sagt och kommit fram till. Få mer info och detaljer kring hur de tänker just kring vår sittuation så ja. Hoppas allt går bra.
Hur mår ni andra och välkommna alla nya så roligt :)