Bf juli 2018
Idag fick deg bli extra kontroll hos bm. Fick nämligen så ont i magen och under revbenen idag,typ där bh hamnar. Så obehagligt och skrämde mig sjukt mycket. Mådde också illa väldigt mycket och huvudvärk. Svårt och veta om de är för värmen eller ej,men äter öndå tabletter för illamåendet men kändes ändå som jag nästan skulle kräkas. Även mer ont i ryggen och neråt i underlivet och fram. När magen spänner och blir hård är de som de spänner och drar ihop sig där också. Sjukt ont och sen släpper. Så tror inte de är foglossningen som gör de då den smärtan är konstant och inte att den kommer och går så men svårt och säga pga all smärta jämt.
Väl på kontroll var blodtrycket bra,lite högre än mitt normala men ändå ingen fara. Fina hjärtljud och bebis har rört sig massor. Men bm vill ändå att jag skulle ta läkarkontroll även om hon inte är superorolig just nu eller känner att de behövs göras något akut,men vill i te vänta flera veckor. Och då läkaren bara jobbar varannan vecka typ så fick de bli tis imorgon istället för att vänta så får vi se vad som sägs. Lämnade urinprov som dock visade +5 i ketoner vilket inte alls är bra. Sämre än när jag låg inlagd i vintras och knappt åt eller drack. Nu äter oh dricker jag ju ändå mycket bättre men svårt i värmen. Men lämna nytt urinprov imorgon för ev odling så de inte är urinvägsinfektion som gör allt och lämnade prover idag för att utesluta havandeskapsförgiftning för bm sa att blodtrycket kan vara sista tecknet på de,behöver inte vara tydligast. Så får se vad som sker.
Vet inte alls vad jag vill med detta inlägget. Få skriva av mig om allt tror jag. Väldigt omtumlande dag både känslomässigt och fysiskt. Helt slut. Blev så rädd och orolig. Då jag inte varit med om detta innan,men fick bara den där känslan något är fel,något stämmer inte. Ni vet. Så hoppas på det bästa imorgon. Någon som känner igen detta eller så? Aldrig haft ketoner i urinet så sent innan