Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

Bf juli 2018

Idag fick deg bli extra kontroll hos bm. Fick nämligen så ont i magen och under revbenen idag,typ där bh hamnar. Så obehagligt och skrämde mig sjukt mycket. Mådde också illa väldigt mycket och huvudvärk. Svårt och veta om de är för värmen eller ej,men äter öndå tabletter för illamåendet men kändes ändå som jag nästan skulle kräkas. Även mer ont i ryggen och neråt i underlivet och fram. När magen spänner och blir hård är de som de spänner och drar ihop sig där också. Sjukt ont och sen släpper. Så tror inte de är foglossningen som gör de då den smärtan är konstant och inte att den kommer och går så men svårt och säga pga all smärta jämt.

Väl på kontroll var blodtrycket bra,lite högre än mitt normala men ändå ingen fara. Fina hjärtljud och bebis har rört sig massor. Men bm vill ändå att jag skulle ta läkarkontroll även om hon inte är superorolig just nu eller känner att de behövs göras något akut,men vill i te vänta flera veckor. Och då läkaren bara jobbar varannan vecka typ så fick de bli tis imorgon istället för att vänta så får vi se vad som sägs. Lämnade urinprov som dock visade +5 i ketoner vilket inte alls är bra. Sämre än när jag låg inlagd i vintras och knappt åt eller drack. Nu äter oh dricker jag ju ändå mycket bättre men svårt i värmen. Men lämna nytt urinprov imorgon för ev odling så de inte är urinvägsinfektion som gör allt och lämnade prover idag för att utesluta havandeskapsförgiftning för bm sa att blodtrycket kan vara sista tecknet på de,behöver inte vara tydligast. Så får se vad som sker.

Vet inte alls vad jag vill med detta inlägget. Få skriva av mig om allt tror jag. Väldigt omtumlande dag både känslomässigt och fysiskt. Helt slut. Blev så rädd och orolig. Då jag inte varit med om detta innan,men fick bara den där känslan något är fel,något stämmer inte. Ni vet. Så hoppas på det bästa imorgon. Någon som känner igen detta eller så? Aldrig haft ketoner i urinet så sent innan

• Horisonten
    kattnos skrev 2018-06-01 10:05:03 följande:

Hoppas på att du får den hjälp du behöver! Din graviditet är ju jobbig som den är, vad jag har förstått. Jag trodde att jag hade fått uvi för någon månad sedan och gick då till vc, då sa de att jag hade lite bakterier i urinen men att de vill att det ska vara fler för att ge antibiotika. Det är ju viktigt att inte gå med uvi som gravid men också dumt med antibiotika i onödan. Jag fick rådet att dricka mycket och det funkade bra den här gången. (Hade mycket uvi förr om åren och det här var bara en känning, inte ont)

Men är ketoner i urinen ett tecken på uvi eller havandeskapsförgiftning? Fattar inte riktigt hur du menar.

Just nu när jag sitter och skriver har jag en bebis i magen som aktivt trycker både mot revbenen och långt ned samt mot min blåsa. Ska bli så spännande om en vecka när jag ska till bm och få veta hur bebis ligger. Jag tror att det är huvudet som ligger uppåt fortfarande men det har inte sparkats nedåt mycket det senaste så jag är inte säker :)

Tack!! Ja min graviditet är verkligen inte lätt!! Brutit ihop så många gånger denna veckan pga att jag känner mig så isolerad. Kan inte göra någonting. Sen pga smärtan och illamåendet och värmen. För mycket. Jag orkar verkligen inte mera!! :?( Hur skall man fixa flera veckor till?!

Men jag fick träffa en så bra läkare som lyssnade och tig mig på allvar och gjorde ultraljud och titta. Så för första gången fick vi se bebis i profil,då han/hon på RUL tittade på oss. Så läkaren var så gullig och fixade en bild till oss så vi kunde ha :) Annats så allt bra ut och ingen påverkan på tappen. Läkaren trodde mer på magkatarr och ev bakteri infektion än havandeskapsförgiftning men vill ha koll extra för säkerhetsskull vilket kändes bra. Så lämnade prov för urinodling och så skall jag lämna nytt prov imorgon och ta lite blodprov. Så kändes skönt med någon som var så noggran och brydde sig :)

Skönt att de funkade och att du slapp antibiotika. :)

Ne tecken på att man äter och dricker för såligt om man har ketoner. Läkaren sa att jag i te behövt vara orolig men jag måste verkligen försöka äta och dricka met. Men gör ändå de nu jämfört bär jag låg inne i vintras men behövs väl ännu mer i värmen. Är dålig på att dricka annars men försöker nu. Dock så svår för mat i värmen,alltid haft och som höggravid ännu värre nu!! :(

Jag fick veta nu när läkaren kollade att min bebis ligger långt ner med huvudet så inte undra på att det ilar och ticker som knivar och gör ont. Den ör inte fixerad än men ruckbar så enligt läkaren trodde inte hon att bebis vänder sig upp igen utan ligger så tills det är dags. Kändes tidigt för att vara omföderska men tydligen inte enligt läkaren så. :) Känns bättre nu men tar en dag i taget,knappt de utan bara någon timme i taget för mer klarar jag inte av just nu
  • Horisonten

Hej tjejer. Här har det och är riktigt tufft. Förra veckan var vi 2 vändor till förlossningen då mvc läkaren vill absolut att vi skulle söka pga jag hade förhöjda levervärden och haft ont. Men allt såg bra ut med bebis. Var på sjukhuset i måndags igen för kontroll oh tyvärr jade levervärdet gått upp igen så blev inlagd i måndags och fick först komma hem igår efter MASSA blodprover och ultraljud på mig. Så efter allt så är det troligtvis så att jag drabbats av graviditetsklåda,hepatos eller icp eller vad man vill kalla det. Så mina levervärden är påverkade och även gallsyrorna är förhöjda men ingen fara för bebis än. Blir ny koll på sjukhuset på onsdag.

Men jag håller på att bli tokig!! :?( Det kliar något sådan fruktansvärt och ytligare en sak. Som det inte räckte med hypermesisen som gör mig illamående ännu och jag behöver medicin för,min extrema foglossning som också bara blir värre och så nu klådan med. Alltså mitt psyke orkar verkligen inte mer :?(

Var hos bm idag och blodtrycket och bebis mår bta. Och bebis har fixerat sig och sjunkit ner ganska långt då bm fick leta/känna efter ordentligt ochh långt ner för att känna så. Så se är ju positivt.

Gick in i v 36 idag så nu hoppas jag verkligen de är MAX 2-3 veckor kvar. Har ju tid för bedömning av igångsättning om lite mindre än 2 veckor sen. Hoppas verkligen att kroppen då är redo och mogen och att de vill hjälpa mig och sätta igång för orkar inte mer verkligen

Hur mår ni andra?

• Horisonten
    Sopp skrev 2018-06-14 20:22:25 följande:

Men om du har sådana besvär, kan de inte sätta igång dig i V 37+0? Säger man inte att bebis är "färdig" då?

Jag har ju bedömning när jag är i v 36+5 men allting handlar ju om där och då. Om kroppen är redo och kan bli igångsatt och vad läkaren ander och tycker. Men jag hoppas ju det. Detta med klådan och lever påverkan kom ju slm ytligare ett besvär nu så hoppas de kan förstå,lyssna och hjälpa mig men finns ju inga garantier. Men känns positivt ändå att bebis är fixerad och ligger långt ner ändå
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-06-14 20:53:51 följande:

Jag hade nåt slags hepatos med sonen och minns att det var vedervärdigt! Jag åt mängder av Tavegyl, tog kalla duschar varje kväll och smörjde hela kroppen med den fetaste krämen på marknaden (typ). Nu har det börjat klia igen, främst på kvällar och morgnar, och jag ska in och lämna gallsyreprov i morgon. Jag tror att det kliar pga att jag är så svullen men min bm tyckte att det var lika bra att utesluta höga levervärden.

I övrigt mår jag rätt okej ändå. Väger asmycket, vilket känns, och är väldigt svullen. Ständigt trött, sover obekvämt och svettas en massa. Men jag börjar ändå se ett slut på det här, nu är det bara tre veckor till bf :)

Jag hade med min son också men mycket senare man upptäckte det. Ca 1-2 veckor innan han föddes och åt då redan lergigan för illamåendet. Denna gången kom de tidigare och kliar mer för varje dag och stund och börderna är högre. Sen att jag hade ont med Ne det är hemskt. Räckte gott som de var med allt annar jag hR :?(

Åh men bra att de ändå tar prover och kollar upp det så du vet hu de ligger till. Ständigt trött här också. Känns som man aldrig sover. Upp och kissa 1-2 gånger på natten,kan inte somna om för så svårt och vända sig trots glidlakan och så kliandet på de och värmen. Ne nu är de tufft. Jag ser ju inget riktigt slut än,tyvärr...
  • Horisonten

Alltså jag blir snart tokig!! :?( Får helt panik på den här klådan. Som de inte räckte med det jag redan hade,illamående och foglossning så skall jag ha graviditetsklåda också!! Hade räckte med EN sak men icke :?( Mitt psyke är helt förstört!!! Alltid ha ont och klådda och Aldfkg få sova :?(

Var på spec mvc igen igår och tog nya prover och ja tyvärr så har mina nerver värdera ökat igen!! Läkaren pratade om sätta igång de igår men att de var kaos på förlossningen. Men hon skulle prata med sin äldre kollega och medicinläkaren så jag fick gå och äta. När jag kommer tillbaka igår fick jag ny tid!!! Då hade de vägt in allt och vill vänta en vecka för att bebis skall växa och bli ?färdig? men jag fick medicin. Blir knäpp!!! Hur skall jag orka en vecka till? Klådan blir ju bara värre och stressat mig och oroar mig för bebis och mig pga detta. Då hade de gjort en hel omvändning. Läkaren sa att hennes plan och tanke är då att sätta igång nästa vecka men hon kan inget lova. Hur skall jag orka vara mamma till mina 2 barn och fru till min man? Och hur skall jag orna en förlossning?! Sen tog läkaren bort min bedömningstid jag hade på tisdagen UTAN att fråga mig om det för att den äldre läkaren och hon ville vänta en vecka. Men hur kan msn göra så?! Och tänk om de äldre kollegan nekar för igångsättning nästs vecka med?! Alltså jag orkar inte mer,orkar inte gråta mer eller gråta inför varje läkare jag träffar. :?(

Vet inte vad jag vill med detta inlägg,vill bara skriva sv mig lite ac paniken,oron och stressen tror jag.

Hoppas ni andra mår bra och ha de bra.

Trevlig midsommar till er alla

• Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-06-21 19:41:50 följande:

Åh fy! Stackare :(

Jag har också en enerverande klåda, men mina värden såg normala ut iaf (tur det, jag vill absolut inte bli igångsatt). Jag äter Tavegyl och river armar, ben och mage med en hårborste (rekommenderas starkt!) och tänker på att skiten snart är över. Jag hoppas att du fick nåt annat/starkare än Tavegyl för det lindrar men hjälper inte. Och då har jag långt ifrån såna problem som du har!

Konstigt att de vill vänta om dina värden blir sämre, det kan ju innebära en risk för både dig och bebisen. Nog för att det är långhelg nu, men de kunde väl gett dig en tid på måndag iaf?

Åh vad skönt ändå att värdarna såg normals ut även om jag förstår att klådan är jobbig. Jag använder mig av en sådan där ryggkliare men de blir bara värre så försöker verkligen med hela min kraft att inte klia mig men sjukt svårt. På mig kliar det verkligen ÖVERALLT!! Men värst i händerna och under fötterna. På ena handen har jag fått som små blå lilla sår för att jag kliat så :( Jag äter tavegyl på morgonen/dagarna men hjälper inget tycker jag alls. Sen äter jag ursofalk på kvällarna men tycker inte de hjälper heller tyvärr. För vaknar jag på nätterna kliar de ändå och det är de första jag känner på morgonen också. Hur mycket det kliar :?(

Ja precis gör mig orolig också. För blir ju att jag blir stressad och orolig kring om jag känt bebis som vanligt mm. Tar så psykiskt på mig. Men de vill väl ge medicinen en chans och bromsa och även att bebis skall få bli ?färdig? då jag ?bara? var i v 35+6 när jag var på sjukhuset så. Jo absolut berodde nog mest att de ville vänta exakt en vecka och sen lång helg och kaos på förlossningen. Eftersom de tog bort min bedömningstid på tisdagen just för de skulle gå en vecka så ja. Får hoppas att de kan hjälpa mig på onsdag eller torsdag med att sätta igång det. För står inte ut mer med klåda,foglossningssmärtsn och illamåendet. För att inte tala om stressen och oron för hur bebis mår och om vårderna blir ännu högre :(
  • Horisonten

BF Lista:

3 Hermioney

7 Iowhannah

9 tellismom

18 Horisonten

19 malikan

23 ostbågen

31 Perpen

Fyll på :)

• Horisonten

Så nu är min och bebis bb-väska packad. Känns overkligt och väldigt många tankar och känslor i huvudet nu. Var ju hos spec mvc i onsdags och mina levervärden hade ju höjts igen. Läkaren pratade redan då om att sätta igång förlossningen. Men efter att ha pratat med sin kollega så ville de vänta en vecka och ge medicin. Jag tycker ju inte alls medicinen hjälper utan kliar så mycket ändå så jag får vetkligen vetkligen panik!! Mår mer illa och foglossningen är hemsk. Sover endast 3-4 timmar per natt. Mitt psyke orkar vetkligen inte mer.

Var hos bm på mvc igår som förstod hur dåligt jag mår,både fysiskt och psykiskt i allt detta och denna resan jag gjort igenom gravidteten är väldigt väldigt tuff och speciell. Så hon ringde sjukhuset men de tyckte jag kunde vänta någon dag till och bättre och vänta till onsdag för då hade de någon special läkare där.

Så imorgon hade jag redan tid för nya prover och jag hoppas bedömning av igångsättning. För inget hjälper längre. Och hade fått tid för bedömning idag egentligen vis aurora för länge sen men den tog dem bort och gav mig tiden imorgon. Då de ville vänta en vecka till. Imorgon är jag i v 36+6 och jag hoppas de sätter igång mog imorgon eller lägger in mig för igångsättning på torsdag. För skall jag gå ännu längre så vet jag inte hur jag skall orka en förlossning eller tiden efteråt. Det äe för myclet just nu!!

Så mycket tankar och känslor idag,vill bara gå och sova. Hoppas jag kan sova och att jag skall sitt i bilen påväg till sjukhuset istället eller allra helst fått besked av läkaren. Förta veckan sa hon att hennes tanke och plan är att sätta igång mig imorgon och så trodde min bm på mvc också. Men läkaren kunde inte lova sist och tydligen bestämde ju någon över henne. Men får se,ändå skönt att få träffa damma läkare imorgon som förra veckan. Som också förstod mitt psykiska mående i det hela.

Jag vet inte alls vad jag vill med detta inlägget,behövde nog bara få skriva av mig. Hoppas de går bra för er andra och att ni mår lite bättre än mig iallafall.

Kram på er

BF 18 Juli
  • Horisonten

Var ju uppe på sjukhuset igår igen. För vad jag trodde nya prover och bedömning för igångsättning. Jag hade blivit lovad att de skulle vara samma läkare som förra veckan och hennes tanke var att sätta igång det igår och fanns de inte plats lägga in mig och sätta igång som idag.

Men till att börja med får jag träffa läkaren 1 timme efter min bokade tid med läkaren och det ör en NY läkare IGEN!!! Och de första hon säger är att proverna ser jättebra ut och jag förstår att jag kommer inte få någon hjälp. Bryter ihop och säger att jag märker ju ingen skillnad. Kliar ändå,foglossningen är hemsk och jag sover inte och mår mer illa. Vilket hon små skrattade åt och tyckte var konstigt,att jag mådde mer illa vid behandlingen men så är det. Men hon sa bara att proverna var bea så blir ingen igångsättning idag. Och för övrigt fanns de ingen bm eller plats. Nä de förstår jag. Men frågade om man kunde sätta igång som idag för mycket psyke klarar inte mer!! Men nej de hade redan flyttat 3 personer som skulle ha igångsättning. Då tänker jag då kommer de alltid ligga efter och inte finnas plats :( Och varför sa läkare förra veckan som hon sa?! Och varför tog de bort min bedömningstid jag egentligen hade i tisdags som jag fick via aurora?! Förstår ingenting och var så ledsen.

Fick ny tid på fredag morgon,skulle först vara till spec mvc men blev till förlossningen ändå men finns ingen garanti då heller. När min man sa kan man inte göra något innan för hon orkar ju inte och gör man säkert något då. Då små skrattade läkaren igen och säger men de är ju bara 2 dagar. Då sa min man men 2 dagar är en evighet för henne när hon mår såhär!! Men hjälpte inte och sköterskan förklarade att förlossningen är som en akut mottagning att de måste ta emot de som har värkar och så. Jag förstår det men jag orkar inte må såhär och bli lovad hjälp hela tiden och sen ryks de undan och jag bryter ihop varje gång. Har ingen ork kvar eller hopp. Gur skall jag orka en förlossning?!

Och varför kunde jag inte få bli inlagd tilldess arr de fanns plats och sätta igång? Typ ligga på antenetalen men nej gick inte. Så allt hänger på fredag och jag vet inte. Är det ens någon mening och åka? Sköterskan sa tr vi kunde ringa in på morgonen innan så vi inte åkte i onödan. Men liksom de tar 40-45 min för oss dit så säg att jag ringer minst en timme innan,mycket kan hända på en timme när de kommer till förlossningar. Så vet inte hur jag skall göra. Behövde skriva av mig.

Hur hade ni gjort och tänkt? Är de jag som överreagerar?

• Horisonten
    Perpen skrev 2018-06-28 12:17:04 följande:

Det låter inte roligt alls. Uscha. Men samtidigt förstår jag sjukhuset. Har de fullt med kvinnor som redan är inne i aktiv förlossning så är det dumt att sätta igång fler förlossningar om det inte finns plats. Tycker det är lite känslokallt av dem att skratta och använda ord som "bara". Men jag förstår också varför de inte lägger in om värdena är bra. En inläggning skulle ta mer tid från dem som de kanske behöver lägga på pågående förlossningar och en inläggning skulle kosta pengar. Sorgligt men sant.

Jo absolut som jag skrev förstår jag om det är fullt inga konstigheter. Men de jag tycker är fel var att läkaren förra veckan lovade att de var hon jag skulle träffat igår och varför ens säga att om de inte blev igår så skulle jag bli inlagd för igångsättning som idag. Känns som de säger ich lovar så myxket för jag skall vara nöjd ett tag och sen bli ?nerslagen? och besviken igen nästa gång. Och skönt att proverna var bra absolut!! En lättnad!! Men inte bars pga de som jag vill ha igångsättning utan finns ju flera andra skäl men de tog ju bort min bedömningstid utan någon förklaring liksom. Vilket känns fel. Men bemötande kändes så fel. Den förra läkaren förstod mitt mående även om hon inte kunde göra mer då,så tog hon sig tid och var förstående sånt betyder och gör mycket när man mår såhär dåligt både fysiskt och psykiskt. :( De värsta är att få träffa så många olika läkare och förklara för varje gång oog öppna sig när man mår skit. På 3 veckor har jag nu träffat 6 st olika läkare som alla säger olika. Tufft
  • Horisonten

Varit inne på min tid på förlossningen jag hade idag och det blir igångsättning idag!! :D Är helt i chock!! Vi hoppades såklart men samtidigt vågade vi inte riktigt heller med tanke på allt kring denna gravidteten. När läkaren undersökte mig i onsdag så var tappen lång,bakåt och sluten. Så då pratade man om ev att de skulle behövas gel för att mjuka upp. Men när läkaren på förlossningen kände så var tappen lite kortare 3 Cm men mjuk om jag förstod de rätt och öppen 2 Cm och kunde töja lite så gjorde hinnsvepning och kunde börja med cytotec,då ballong inte var någon idé. Har ju hade värkar i onsdags som man såg på CTG och hade en del igår kväll men trodde inte de gjorde något men tydligen. Gått en promenad här trots foglossning i h kryckor. Allt för bebis. Så nu är vi gång :) Skall promenera tillbaka och ta med våra väskor till vårt rum nu. Så blir de nytt CTG halv 12 ocg ny dos cytotec 12. Hoppas bebis vill komma idag. Har en del sammandragningar nu så som gör ont så :)

• Horisonten

Hej allihopa!!

Varit så mycket så inte hunnit skriva. Fick första dosen cytotec kl 10 i fredags och fick sen ytligare 2 diser. Skulle ev fått en till men vi avvaktade då jag hade väldigt intensiva värkar som gjorde väldigt ont men öppen 4 Cm och hade ganska strak lustgas. Så la en tidig eda som tog väldigt bra. Satte mig på en pilatesboll och hoppade. Så satt där en stund och efter ett tag gick vatten av sig själv. Klockan var då 21:02 och kl 21:07 kollade bm mig och skulle sätta elektrod på bebis huvud. Var då ca 7 Cm öppen och hade som en kant kvar. Klockan 21:17 är våran son född!! Så på ca 10 min öppnade jag mig de sista och fick bort kanten och ut kom min sin på 2 krystvärkar. Var i chock och väldigt oförberedda på att de skulle ske så fort. Men allt gick bra och vi mår bara bra. Hade fantastisk bm som jag träffade första gången när vi var på förlossningen för kontroll och som sen hade hand om mig när jag var inlagd nu senaste pga klådan. Så härligt att de var just hon som förlöste mig!! Bebis är liten men alldeles perfekt för sin vecka med sin vikt och längd :) <3 Världens bästa och syskonen är så glada och älskar honom!! :) <3 Kom hem idag och kunde fira storasyster födelsedag!! Nu skall vi bara njuta av sommaren och tiden tillsamman hela familjen!! <3

Lycka till alla ni andra!! Nu är det rätt månad :)

• Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-07-01 22:40:17 följande:

Vilken solskenshistoria ändå! Stort grattis, och bra jobbat!

Nu måste jag fråga: försvinner alla fysiska problem på en gång när barnet är fött? Hur är det med klådan, illamåendet och foglossningen nu?

Tack snälla :)

Ja alltså illamående är mycket bättre. Kan känna av lite på morgonen innan frukosten och pga tröttheten. Men inte alls som innan. Foglossningen är myclet bättre också men inte bort. Men kan röra mig betydligt bättre och stå och gå och ligga. Men går fortfarande lite vaggande och långsamt och får mer ont och svårare om jag sitter för länge men då känner jag även bristningen. Eftervärldarna gör också att foglossningen känns mer då allt drar ihop sig så känner vid höfterna och så. Och min son på lite mer än 2 månader kan jag ju lyfta upp nu ändå men inte bära. Klådan är också mycket bättre lite kvar men stor skillnad. Men mina värden är fortfarande lite förhöjda såg de igår när de tog prover men de har sjunkit. Så det går framåt iallafall :)
  • Horisonten

Jag tänkte att det kunde vara kul med en uppdaterad lista

Fyll i de jag missat eller skrivit fel

Födda:

28/6 malikan

29/6 Horisonten

1/7 Utvandraren2

1/7 tiiitti

Beräknad Förlossning:

24/6 - Moorii

1 - Sofiaaa94

3 - Hermioney

6 - 13mila

7 - Iowhannah, Anastacia80

9 - tellismom

10 - twoblirthree

13 - mamadana

14 - Åttionio89

16 - kattnos

18 - Meeda1

19 - Fins mamma

23 - ostbågen

27 - Sopp, Sissij79

31 - Perpen

• Horisonten
    Perpen skrev 2018-07-15 21:58:06 följande:

Hur går det för er som fått era små? Är värmen väldigt hemsk för er och bebisarna?

Det är ganska tufft med värmen för vår son. Våran lägenhet blir så galet varm!! Kan blir liksom 34 grader inne. Häromdagen hade vi ?bara? 30,5. Men det får okej,han äter kanske oftare och vi ser till att de inte går mer än max 4 timmar mellan hans måltider. Och sen ser så han kissar ordentligt. Han vill ju gärna vara nära när det är väldigt varmt vilket tyvär gör det varmare. Men vi har fönstren/altandörr öppen men alla persienner och rullgardiner ner dragna. Sen tak och golvfläkt på men som inte är riktade på honom,för han får ju inte ligga i drag. Utan ligger mycket i vagnen där suffletten ger skydd från fläktarna men ändå då att de cirkulerar svalare luft i runnen. Sen ligger han i bara blöja mest. Om vi inte skall ut till Bvc eller med syskonen tidig morgon eller kväll. Då har han kort armad eller tunn långarmad body och gallerfilt över benen. Men som sagt mest inne för det han mår bäst av. Storasyskonen orkar ju inte riktigt heller värmen utan mer gnälliga och trötta. Sen känner vi ju på bebis och håller koll så han inte blir för varm. Tvättar av honom med fuktig handduk ibland för att svalka om det behövs. Men vore skönt med lite svalare väder för honom snart. Se hur de blir idag när det skall bli så galet varmt!!

På ett sättet även om de var sjuktjobbigt. Så låg ju bebis mer skyddad i magen för värmen och så än vad den gör nu. Jobbigare för honom. Men får göra de bästa.

Hur går det för er alls? Kämpa på!!
  • Horisonten

Heja er som är på förlossningen. Hoppas fler bebisar kommer snart :)

Och till er som fortfarande är gravida. Heja er också!! Sådana kämpar ni är i värmen!! :)

Här blir de en dag inne då de förväntas bli upp till 30 grader!! Så blir nerdraget och fläktar på oh mysa inne. Hoppas min lille pojk inte blir för varm och att det inte blir för varmt för syskonen heller,då de ocksp har jobbigt och blir trötta av värmen. Speciellt min snart 2,5 åring. :( Får försöka hålla de sysselsatta på något vis :p

• Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-07-17 10:14:41 följande:

Usch ja, vår 2,5-åring kan vara riktigt jobbig nu! Dessutom är han en badkruka så när vi är vid sjön för att kyla ner oss så hänger han mest vid strandkanten, trots att han skulle må så mycket bättre av att doppa sig. Som tur är så har vi en källare med ca 22-23 grader så vi kan alltid svalka oss där.

Åh jag förstår. Sonen här blir gnällig,väldigt trött. Börjat sova middag igen och äter dåligt med middag. Men han dricker väldigt bra och äter glass och sådant och mackor ändå så får vara glad för det. Viktigast är ju väskan och att han äter något. Vi har inte varit på stranden något i sommar. Innan bebis kom så orkade ju inte jag pga mitt mående. Och nu vågar jag inte riktigt då bebis är så liten och det varit såååå varmt. Men så skönt med en källare ändå så det blir lite svalare. Här hemma har vi haft 34-36 grader inne!! Hemskt!!
Svar på tråden Bf juli 2018