Bf juli 2018
Läste om skillnaden nu. I båda tas där blodprov, men nipt gör en med avancerad screening av blodprovet, KUB tittar bara på tre proteinmarkörer. Jag tror det bara är KUB som görs i dk.
Läste om skillnaden nu. I båda tas där blodprov, men nipt gör en med avancerad screening av blodprovet, KUB tittar bara på tre proteinmarkörer. Jag tror det bara är KUB som görs i dk.
Det måste du ha gjort, KUB står nämligen för Kombinerat Ultraljud och Blodprov. I mitt landsting gör de NIPT om man får låga siffror på KUB. NIPT är enbart ett blodprov, inget ultraljud.
Nu är det lite mer än en vecka kvar till VUL för datering av graviditeten
Känner mig inte jättegravid egentligen
Mer än illamående när jag är hungrig
Och lite molande värk till och från mest kvällstid
Gick in i vecka 7 idag enligt mina egna beräkningar och tiden går så fruktansvärt långsamt
Vi har valt att inte berätta för barnen förens vi vart på kub och vet att allt ser bra ut.
Hur har ni andra gjort? Har ni berättat för era barn eller kommer ni också vänta med att berätta?
Visst får man tid för kub först kring vecka 13?
Ni som har flera barn sedan tidigare, när kontaktade ni mvc?
Ska vi också gå på hälsosamtal?
Är lite nervös inför att ringa dit då jag inte känner till barnmorskorna som jobbar nu, den underbara kvinnan som följt mig tidigare gick i pension efter min yngste son var född.
Har inte så mycket symptom än, mer än ett riktigt SKIThumör. Det kokar i huvudet på mig, bägaren är konstant full så att säga. Kissar oftare och metallsmak i munnen
Jag blöder fortfarande väldigt mycket men får ringa bm imon och se hur jag ska göra och eventuellt åka in till gynakuten då. Dom hann stänga när jag kom ifrån jobbet :(. Bara gråter och mår inte alls bra :(
Hej tjejer. Tack för er omtanke. Det var ett missfall. Dom kunde inte se något embryo så allt va redan ute det enda som är kvar är lite av slemmhinnan :(. Men jag önskar alla er andra all lycka till!! <3
Hej! Plussade 17 november och har bf 5 juli :)
Detta är mitt andra barn, blev gravid med p spruta så barnen kommer tätt. Min son lär bli 14,5 månader så jag är supernervös!
PS, grattis allihopa!!
Plussade för 1 vecka sen såååå glad, inte ätit några p-piller eller så på två år och påbörjade ivf men kom bara till samtal och undersökningar, vart gravid 2 månad efter :D
Hej!
Plussade igår, är så himla glad! Det blir mitt tredje barn. Mitt äldsta är 10 är, och min yngsta är 9 månader, så de blir rätt tätt mellan barnen. Känns helt underbart samtidigt som jag är livrädd! ????
Kul att ha hittat hit! ????