• Zarina

Bf juli 2018

mrshellstrom skrev 2017-11-20 14:19:27 följande:

Kl 15:30 är det Ultraljud idag. Hoppas så att vi får se ett tickande hjärta denna gången och slippa vårt 8e missfall på snart 4 år.

Hur gick det?

Ska själv på vul om en vecka och är hysteriskt rädd för både utomkveds, missfall och tvillingar.....!!
  • Zarina

Stön, ingen skriver annat än att de vill bli tillagda i fb-gruppen *smiley som visar tungan*

• Zarina
    Iowhannah skrev 2017-11-23 20:30:38 följande:
    Jag bor strax utanför Norrköping. Du då?

Vi var inne på VUL i v 6 och såg ett litet hjärta picka så min rädsla för missfall har lindrats en hel del :) Jag gick igenom ett MA i somras så det kändes viktigt för mig att få se att det åtminstone finns nåt liv.
    Exakt vilken vecka var du i när ni såg hjärtat? :)
  • Zarina
    Iowhannah skrev 2017-11-24 00:56:38 följande:
    5+6 enligt sista mens.
    Okej :) jag ska på måndag i 6+1 och hoppas såååå att hjärtat skulle synas, men försöker förbereda mig på att chansen är liten.
  • Zarina

Vecka 6+0 och forfarande inga symptom. Vul imorgon, såååååååå nervös!!!!

• Zarina
    Iowhannah skrev 2017-11-26 15:25:55 följande:
    Spännande! Men jag fattar nervositeten.

Det är ju så att inte alla har symptom men graviditeten går utmärkt ändå, men jag kan tycka att starka symptom känns betryggande. För närvarande har jag bara väldigt ömma bröst och känner mig rätt orolig. Jag har inskrivning den 6 december och hoppas på att få lyssna på hjärtat då.
    Brukar inte få symtom så tidigt ens, så dumt att jag oroar mig egentligen :D Men ska på tidigt vul pga tidigare utomkveds... Så är lite orolig för det! Dessutom uppfyller jag några riskfaktorer för att släppa två ägg så är också lite nervös för tvillingar....!
  • Zarina
    Iowhannah skrev 2017-11-26 17:09:06 följande:
    Hellre tvillingar än utomkveds iaf va? :)
    Detta var inte riktigt planerat, min man ville egentligen inte ha en fjärde, vet inte hur jag ens skulle tala om för honom att det är tvillingar om det skulle vara det..... Så nej jag hoppas nog innerligt där bara är EN och på rätt plats! :)
  • Zarina

Nu har jag varit på vul! Det hade fäst på rätt ställe och syntes endast en hinnsäck!! Vilken lättnad!! Inga hjärtslag ännu dock, men det är så tidigt (6+1). Mvc om ett par veckor och hoppeligen ett hjärta då! :)

• Zarina
    Iowhannah skrev 2017-12-02 21:43:49 följande:

Är det någon mer än jag som faktiskt är kvar här, eller har alla konverterat till Facebook-grupp(er)?

Jag är kvar, endast jag, min man och en kompis som vet detta, så vågar absolut inte gå med i någon fb grupp!
  • Zarina

Lite brunt på pappret idag, vecka 7+5.... Brukar inte ha så i mina lyckade graviditeter, känns sådär... Ska som tur till mvc imorgon och kolla om vi ser hjärtat slå.

• Zarina
    Sopp skrev 2017-12-07 14:45:54 följande:

Hoppas det går bra, Zarina! Skönt att kolla upp det. Brukar man lyssna på hjärtljud redan vid inskrivning?

Tack! Ja vi har sådan tur att min mvc har egen ultra så vi kollar alltid hjärtat med den den första tiden! :)
  • Zarina

Alltså detta illamående.........!!! Vem f*n har kommit på det egentligen!!! Såååå hemskt att må illa och samtidigt sköta om 3-5 barn från morgon till kväll.. Står och kokar spaghetti till mig nu till kvällsmål för det är det enda jag just nu kan tänka mig att äta... Suck! Någon som fått någon medicin utskrivet?

• Zarina
    3hjärtan skrev 2017-12-08 18:42:23 följande:
    Åh underbart! Jag ska kolla på torsdag. Både Längar och är livrädd
    Ja jag var så nervös att magen var alldeles i olag och jag mådde ännu sämre än normalt innan!
  • Zarina
    Iowhannah skrev 2017-12-08 21:08:18 följande:
    Vad skönt! :) Blev du daterad också, eller är 7+5 enlgt senaste mens?
    Hade dock lite rött i trosan idag, så nu är man fundersam igen... Ny koll om två veckor!
    Hon mätte räkan till 7+2-7+3 så verkar stämma ganska bra! Och 7+5 är enligt äl, inte mens :)
  • Zarina
    marol skrev 2017-12-09 09:07:21 följande:
    Om du gjorde vaginalt ultraljud så kanske det beror på det, man är ju lite känslig där nere :)
    Nepp det var vanligt ul...
  • Zarina
    marol skrev 2017-12-09 22:54:50 följande:
    Okej... har det fortsatt?
    Pyttelite brunaktigt men så gott som slutat som tur! Så tror inte jag behöver oroa mig! :)
  • Zarina
    polf skrev 2017-12-17 16:58:56 följande:

Hej på er,

Jag är i v11 och har mått väldigt dåligt de snedaste 2 veckorna med väldigt dålig aptit, dålig sömn och illamående. Ingen energi..

Men igår och idag mår jag plötsligt bra. Och så klart så blir man ju orolig ändå så.

Ifall något dåligt hänt i en, släpper alla symptom med en gång då? Någon som vet?

Symptomen försvinner inte trots att hjärtat inte slår...! Haft ett MA och det var inte så kul att gå runt och må illa i onödan...
  • Zarina

Gick in i vecka 12 idag och illamåendet börjar sakta avta, såå skönt!! Hemskt att ta hand om tre barn och må illa och vara trött! På onsdag ska jag på kub! Vi har berättat för min familj och min närmaste vän. Mannens familj och övriga vänner/släkt vet inte ännu.

Svar på tråden Bf juli 2018