Bf juli 2018
Så kul med alla bebisar som börjar titta ut! ?
Så kul med alla bebisar som börjar titta ut! ?
Jaa grattis till alla, skönt att det har gått bra i slutändan trots lite gupp på vägen så att säga.
För någon som upplever det här för första gången, har ni också problem med en överkänslig kräkreflex? Jag brukar inte vara så känslig direkt, men ibland är jag på väg att spy bara av att borsta tänderna. För att inte tala om att plocka upp efter hundarna, och då är det ändå storlek lillfinger på korvarna med hård konsistens som knappt luktar. Det räcker med den svagaste av "whiffs" i luften för att jag ska torrkräkas tre gånger om, och känslan sitter i mycket längre än i vanliga fall (då det bara räcker att avlägsna sig från lukten). Går det över i samband med förlossningen eller hur funkar det? Känns som att tvätt och blöjbyten kommer bli OMÖJLIGA om det fortsätter såhär. :/
3 Juli idag! i åtta och en halv månader har jag väntat på denna dagen!
Och ingen bebis i sikte.
Min syster gick 14 dagar över tiden.
Jag kanske borde sikta in mig på samma?
Vet ni hur det är med isofix? Är det bara till babyskydd? Eller funkar det även till bakåtvänd och sen framåtvänd bilbarnstol?
Om det bara funkar till babyskydd är det ju onödigt för oss att köpa eftersom vi bara kommer använda det kanske tre gånger.
Isofix och bilbälte är ju lika säkra. (Jag har kollat).
Ska jag lägga ner detta i BB-väskan?
Napp
Amningsskydd/bröstvårtsskydd
Är det någon annan som fått plötsligt torr hårbotten? Min brukar vara torr under vinterhalvåret men aldrig så här års. Har inte haft några problem alls sedan typ mars men så i förrgår kom de vita flagorna från ingenstans! Kan hormonella förändringar göra sånt? Det kliar inte nämnvärt men det ser ju inte superfräscht ut heller. Dessutom tycktes det uppstå EFTER att jag hade tvättat håret.
Är det någon annan som fått plötsligt torr hårbotten? Min brukar vara torr under vinterhalvåret men aldrig så här års. Har inte haft några problem alls sedan typ mars men så i förrgår kom de vita flagorna från ingenstans! Kan hormonella förändringar göra sånt? Det kliar inte nämnvärt men det ser ju inte superfräscht ut heller. Dessutom tycktes det uppstå EFTER att jag hade tvättat håret.
Hur gör ni andra för att klippa tånaglarna?
Jag har inte nått fram på flera veckor så min sambo får klippa de. Jag är livrädd var gång för när han klipper sina egna klipper han ända in så det rinner blod ibland.män alltså...
Aha okej. Ja, jag är inte så sugen på att byta för jag trivs så bra med de jag har. Möjligen kan jag köpa det däringa bra schampot som säljs på apotek. Men det kräver att jag tar mig till ett apotek...