• Moorii

Bf juli 2018

amandarahh skrev 2018-02-02 22:06:43 följande:

Haha :) började använda stödstrumpor idag faktiskt. Väldigt skönt för fossarna!

Visst är det! :)
    Iowhannah skrev 2018-02-02 23:16:29 följande:

Aha, bra tips! Jag har bara tänkt att stödstrumpor är för benen. Jag drar på ett par i morgon och hoppas på förbättring!

Håller tummarna för att det fungerar!
  • Moorii
    amandarahh skrev 2018-02-03 18:49:22 följande:

Alltså idag... skulle det vara så jäkla skönt att bara sluta vara gravid för en endaste

kväll. Dricka ett ljuvligt vin, känna sig lätt i kroppen, mumsa ostar.

Lägger till frisk på det och ett amen!
  • Moorii
    Iowhannah skrev 2018-02-04 18:28:26 följande:

Det har varit en liten skillnad med stödstrumpor faktiskt. Tyvärr har jag bara ett par som är bra (mabs), alla andra är billigt skräp rent ut sagt. Ska väl ta och investera i fler vettiga nu.

Vad bra! Det tycker jag, det må kännas som en jobbig utgift för stunden, men du kommer ha mycket nytta av dom. Köpte ett 5-pack på någon sida för 500 kr, överkomligt ändå tycker jag.
  • Moorii
    Horisonten skrev 2018-02-10 10:07:39 följande:

God morgon på er :)

Hur många har börjat fundera på namn och så här inne? Tycker de är svårt och hitta något namn,speciellt och komma överens om något både jag och min man gillar. Och tycker pojknamn är svårast. Någon som har några idéer eller tips åå namn? Vore lite kul och se hur andra tänker :)

Sen någon som gör RUL i veckan? :)

Trevlig helg på er

Vi har en son och väntar en flicka denna gång, vi har två namn varav min man föredrar det ena och jag det andra.. Får se om jag lyckas övertala honom :)
  • Moorii
    Sopp skrev 2018-02-12 23:29:19 följande:

Ja en tredje kille! Efter att ha smält den initiala besvikelsen över att veta att jag aldrig kommer få en tjej känns det nu jättebra, en riktig trio. Det är ju lite coolt med tre av samma :) är lite orolig att ingen kommer hälsa på när de flyttat hemifrån, men vi träffar ju faktiskt svärföräldrarna mer - och om de blir tighta så vill de kanske hem och träffa varandra iaf ;)

Min man har två bröder och de är alla tre väldigt hemmakära :) medan svärföräldrarna fortfarande bodde i hus var någon av dem där i princip varje helg! Så misströsta inte, det är fullt möjligt att de kommer komma och hälsa på oftare än du tror :)
  • Moorii
    Perpen skrev 2018-02-15 21:10:12 följande:

Hej på er. Har följt tråden men inte skrivit innan. Väntar tredje barnet med bf 27 juli. :) Ang. Järn så tittar de inte enbart på hb utan på depåerna också (ferritin). Jag hade t.ex. ett hyfsat järnvärde på 118 vid inskrivningen men mitt depåvärde var nere på 9 så jag ska äta minst 1 tablett varje dag. Får ta 2 också "om jag känner för det". Typ. Om ni är nyfikna på era provsvar borde ni kunna hitta dem om ni kollar i er journal på 1177. Jag brukar gå in och "snoka" på mig själv där ibland. :-P

Jaså, kan du hitta de provsvaren på 1177? Jag har varit inne och kollat på min, men just mödravården finns inte med, vilket är jättetråkigt. Var ser du det?
  • Moorii
    Perpen skrev 2018-02-16 07:53:52 följande:

Jag loggar in och kollar under övriga tjänster. Där kan du hitta något son heter journaltjänster eller nåt sånt. Där kan du välja att se din journal. Man får välja vilken typ av notering man vill se. Jag brukar välja att jag vill se alla anteckningar (eller vad det nu står) och då får jag upp allt. Både från vc, folktandvården och mvc. Tror man även kan välja att specifikt kolla på provsvar.

Jag gör precis så, men när jag klickar på mödravård så står det bara att det inte finns någon information. Det enda som registrerats är när jag varit på min vårdcentral.
  • Moorii
    malikan skrev 2018-02-16 12:03:08 följande:

Kollar du under provsvar och har lagt till mödravården på mina mottagningar?

Sistnämnda har jag inte provat, ska göra det!
  • Moorii
    Moorii skrev 2018-02-16 13:03:39 följande:

Sistnämnda har jag inte provat, ska göra det!

Har testat nu, men gick inte att lägga till Barnmorskegruppen som jag går till (privat), så det gav tyvärr ingenting.
  • Moorii
    Hermioney skrev 2018-02-18 15:57:17 följande:

Mitt dåliga humör när jag var ständigt irriterad och arg på allt och alla har försvunnit.

Förutom illamåendet som kommit tillbaka har jag boxningsmatch i magen varje natt. Jag kan knappt sova.

När morgonen kommer är jag rent väck.

Min mage är helt mörbultad-det känns som träningsvärk.

Sen allteftersom dagen går blir det bättr och bätte.

Sen kl. 03:00 vaknar bebisen och håller igång oss båda hela natten

Det kanske låter konstigt, men hade gärna haft det lite mer som du. Lillan i min mage är lika lugn som sin storebror, ännu lugnare till och med, så får inte så ofta bekräftelse på att hon lever. Sen förstår jag att det måste vara jättejobbigt att inte få sova heller, det blir man ju helt knäckt av!
Svar på tråden Bf juli 2018