• Perpen

Bf juli 2018

Nån mer som börjat få kramper i benen? Jag hade det vid båda barnen så förväntade mig inte att komma undan denna gång heller, men trodde inte det skulle börja redan. Är i v20 och vaknar om nätterna med extrem kramp/smärta i benet/benen. Hjälper inte att stretcha. Ibland hjälper det med massage men det är en klen tröst när man vaknar av smärtor mitt i natten. :(

• Perpen
    Hermioney skrev 2018-03-07 19:34:42 följande:

Drick magnesium brus så försvinner det

Iowhannah skrev 2018-03-07 19:46:53 följande:

Jag har haft lite små känningar, men inte mer än så (än). Blev också förvånad över att det tycks komma tidigare än förra gången.

Ett tips är att, om du kan, lägga ett ihopvikt täcke under fotändan av bäddmadrassen så att benen hamnar lite i högläge. Jag gjorde så när jag väntade första barnet och det hjälpte ganska mycket faktiskt. Jag minns också att massage var det enda som hjälpte, och det är man inte jättesugen på mitt i natten.

Tack för tipsen ska genast prövas! :)
  • Perpen
    malikan skrev 2018-03-10 20:51:45 följande:

Fyyy vaknade med influensan, helt utslagen och kan varken äta eller dricka :(

Försökte ringa jouren men gick inte komma fram....

Uscha. Då är vi två. Har (förutom snuva och huvudvärk och sånt där) fått rejäl hosta och ont i halsen. Svårt att sova när det känns som om halsen är så torr att den skrumpnar ihop till ett russin. :(
  • Perpen

Idag har exakt halva graviditeten passerat. :) jag har ju bf så sent det bara går i juli så ni andra har nog redan passerat detta för ett tag sen. Men lite kul i alla fall. Hade varit ännu roligare om jag inte åkt på tinnitus för att jag är sjuk. :-/

• Perpen
    Sopp skrev 2018-03-14 22:52:03 följande:

Uppdatering på bilfronten - vi har nu kollat runt endel och hetaste kandidaten är VW Sharan, får se om vi slår till men den var skön att köra och kändes väldigt rymlig

Spännande att höra. Jag har ju kärat ner mig i Chrysler voyager. Problemet är att jag vill ha en bil som är billig i drift. Vi sneglar också lite mot ford s max, Opel zafira och citroen c4 grand picasso. :)
  • Perpen

Ni som har barn sen tidigare.. Har ni berättat för dem eller när tänker ni göra det?

• Perpen
    Iowhannah skrev 2018-03-15 10:25:36 följande:

Vi berättade efter KUB. Vår son är bara 2,5 år och kan behöva lite längre förberedelse än större barn så det kändes bra att ta upp det tidigt. Nu ser han ju att min mage växer och vi pratar om att det ligger en bebis där inne. Vi läser även Busiga Bebben ibland och pekar på magen och förklarar.

Jag vet inte om det är åldern eller det faktum att han vet att jag inte orkar lika mycket som förr, men han har blivit väldigt mycket mer självständig på sistone (samtidigt som han emellanåt vill ha extremt mycket närhet). För bara ett par månader sedan så vägrade han leka själv, nu gör han knappt annat. Det händer att jag inte ens FÅR vara med när han leker.

Ok. Kanske börjar bli dags för oss att berätta snart också. Stora är 5 år och lilla fyller snart 3. Vi har inte velat säga något till dem ännu för att väntan blir så lång för dem. Men kanske börjar bli dags att nämna det snart.
  • Perpen

Hej hej! Hur går det för er? Här känns det som om tiden står stilla, går in i vecka 22 idag. Är fortfarande sjuk och har varit det i två veckor nu så är galet less på det, men har i alla fall sluppit feber helt. Har "bara" vansinnig hosta, ont i halsen och huvudvärk. :(

• Perpen

Fy vad jobbigt med allergi. Där känner jag mig tacksam att jag sluppit det. Men det går väl ändå att få äta mediciner för allergin trots graviditet eller hur funkar det?

Kul att få börja mäta magen. Längtar till det och att få lyssna på hjärtat. Vid mina tidigare två graviditeter låg jag alltid nån cm under, trots att jag är en riktig tjockis. Haha kanske beror på att magen är mjukare av allt hull? Men mina två töser var normalstora ändå. :)

Ser också fram emot förlossningen. Det är jobbigt men det är häftigt också. Förra gången var värkarna galet kraftiga. Jag hann bara vara inne på BB en timme sen var hon ute. Tur jag har nära till sjukhuset - förutsatt att jag får komma in där. Är orolig att bli omdirigerad p.g.a. hög belastning på sommaren. :-/

• Perpen
    Hermioney skrev 2018-03-21 17:34:13 följande:

Jag tar allergitabletter men man får bara ta en per dag. Tänk om de inte räcker till.

Kan de verkligen skicka iväg en till ett annat sjukhus om barnet är på väg ut? Vi har ju två sjukhus 15 och 25 minuter bort men de andra ligger mer än en timme bort.Kan man bli hänvisad dit ändå?

Vet inte. Men har de fullt så kan de väl inte ta emot en? Och "mitt sjukhus"/bb är väldigt poppis så folk brukar åka hit från andra städer för att de hellre vill föda här. Så är lite orolig att det kommer vara ett lotteri om jag får en plats eller inte.
Svar på tråden Bf juli 2018