• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • smulan5
    höstmamma skrev 2017-11-08 11:42:50 följande:

Ja är i v 6(5+5) :)

är de fler som ska göra kub test?

Vart bor alla?

Jag bor i uppsala.

Jag kommer vilja göra kubtest för att jag känner mig gammal (ökad risk o allt D där) o vill veta hur D står till m bebben. Bor mellan Sthlm o Uppsala skulle man kunna säga, men närmare Sthlm.
  • Iowhannah
    smulan5 skrev 2017-11-08 14:57:24 följande:

Jag kommer vilja göra kubtest för att jag känner mig gammal (ökad risk o allt D där) o vill veta hur D står till m bebben. Bor mellan Sthlm o Uppsala skulle man kunna säga, men närmare Sthlm.

Är du över 35? Jag menar, känner sig gammal gör nog alla ibland ;)
  • Iowhannah

Är det fler som inte kan äta riktig mat utan att må illa? I kväll ska vi äta pannkakor för andra gången den här veckan (och jag vet att det bara är onsdag). Med sonen så vet jag att jag hade svårt med stekt mat, sambon blev halvt galen på att behöva koka allt, men jag kunde åtminstone äta. Jag längtar tills första trimestern är över så jag kan må bra igen. Förra gången var jag som ett bottenlöst hål under andra trimestern, haha!

• Jean89A
    Iowhannah skrev 2017-11-08 14:04:03 följande:
    Har du haft fint hår hela graviditeterna då? Min första graviditet hade jag superfint hår från typ v 15-16. Det kan ju lösa sig :) Annars är mitt tips att skippa schampot och tvätta med bara balsam (utan silikoner).
    Japp har haft super fint hår med dom andra glansigt och tjockt fint tappade inte ett endaste hårstrå heller. Så detta är helt nytt. Och ja jag duschar bara med balsam utan silicon. Men de funkar absolut inte haha ser verkligen ut som ett troll när ja kommer ut från duschen. Men duschar ja med cocosolja så funkar de någorlunda att kamma ut. Får väl hoppas det ändra sig sen. Detta kanske är i stället för kräkningar och illamående kan ju hoppas på det
  • MaTery
    Horisonten skrev 2017-11-08 08:46:41 följande:
    Oj jag fördtåt. Kan inte vara lätt. Måste vara mycket tankar och känslor kring allting. Önskar er all lycka till :) Hur gamla är de andra barnen?
    De är 16, 13 o 3 år. Ja, det känns lite omtumlande.. men hoppas på det bästa.
    Jag är i v. 6 (5+0 idag),
  • Horisonten
    MaTery skrev 2017-11-08 16:04:50 följande:

De är 16, 13 o 3 år. Ja, det känns lite omtumlande.. men hoppas på det bästa.

Jag är i v. 6 (5+0 idag),

Ja klart vi håller tummarna för det bästa :) mysigt.

Jag undrar just nu hur denna graviditet skall gå med mina 2 barn för de lyssnar inte på något. Sparkar gärna när se blir ledsna och arga så hamnar i magen. Förut så kastade sig äldsta över hela mig/magen. Blir så ledsen och orolig vet att den ligger skyddad och tidigt än. Men blir ändå orolig och rädd och för framtiden. :?( har 2 missfall sen för som gör mig orolig. Hade 2 missfall och fått sen 2 barn så känns som de vore för bra för att vara sant och få ett 3 barn på raken. Usch dumma tankar :?(
  • Iowhannah
    Jean89A skrev 2017-11-08 15:39:36 följande:

Japp har haft super fint hår med dom andra glansigt och tjockt fint tappade inte ett endaste hårstrå heller. Så detta är helt nytt. Och ja jag duschar bara med balsam utan silicon. Men de funkar absolut inte haha ser verkligen ut som ett troll när ja kommer ut från duschen. Men duschar ja med cocosolja så funkar de någorlunda att kamma ut. Får väl hoppas det ändra sig sen. Detta kanske är i stället för kräkningar och illamående kan ju hoppas på det

Haha jaa! Då är det väl ändå värt det?
  • Stellan88

Jag har heller inte blivit tillagd i någon grupp på Facebook. Men vill gärna! Är det någon som kan hjälpa mig?

• Polkagrisen85

Vi har kub inbokat den 27 dec. Hade hoppats på veckan innan så man kunde avslöjat på nåt kul sett på julafton men får gott vänta och ta det Nyår :)

• Jean89A
    Iowhannah skrev 2017-11-08 16:39:26 följande:
    Haha jaa! Då är det väl ändå värt det?
    Jo i så fall .. men annars inte haha
Svar på tråden Bf juli 2018