• kattnos

Bf juli 2018

Vetintevad skrev 2017-11-14 20:17:26 följande:

Hej på er!

Här är en till som precis plussat. Enligt ÄL så är jag i v 4+0 idag men enligt mens 3+5.

Den här fb-gruppen som ni skrivit om(har inte läst igenom hela denna tråden), är den så att inga av ens vänner ser att man går med i den? För man vill ju inte att någon ska veta ännu då det är så tidigt :)

Grattis!!!

Eftersom gruppen är hemlig så innebär det såvitt jag förstår att ingen kan se den, eller vilka som är med.
  • kattnos
    Sopp skrev 2017-11-15 06:49:00 följande:

Jag kan typ inte sluta testa för jag inte vet vad jag ska tro, men dagens ser rätt solklart ut (BIM idag). Har någon märklig känsla över att den här graviditeten inte kommer att gå bra. Antagligen för att jag har två problemfria bakom mig, och ?någon gång måste det väl va min otur??

Du är helt klart gravid, grattis!
    Tja så kan det ju vara men det är lätt att ha en liten djävul på axeln som säger att "den häär gången skiter sig allt!" Men det är bara ens egna hjärnspöken. När jag inte känner några symptom, för de kommer och går, så tvivlar jag på att jag ens är gravid.. men det är jag likafullt. :)
  • kattnos

Jag gick direkt (från dator) in på meddelanden -> nytt meddelande och skrev in namnet på den jag ville skriva till. Funkade bra!

• kattnos
    Sopp skrev 2017-12-26 22:23:01 följande:

Dom sa ?jahaaaa, jaa. Ja men grattis då. Det blir fullt upp, va det planerat?? Lite lagom oengagerat, som förväntat. Och som förväntat känner jag mig typ dum som är gravid nu. Alltså det är något med mina föräldrar som gör att jag känner att jag behöver deras bekräftelse för att vara glad eller nöjd över något, så knäppt! Min svägerska som också är gravid blev iaf glad o ville kramas Oså så det var väl kul iaf

Men fy vilken tråkig reaktion! Föräldrar ska väl vara stöttande och lyckliga i det läget kan man tycka. Inte konstigt alls att du var nervös för att berätta.

Vi berättade också för mamma och svärmor på julafton (alla firade hemma hos oss) och de blev jätteglada, jag fick en lååång kram av svärmor och mamma sa att det var jätteroligt att höra. Fast jag var nervös innan ändå, haha.
  • kattnos
    Meedaa1 skrev 2018-01-22 10:35:13 följande:

Nyfiken på hur många som berättat om graviditeten

Har tänkt vänta men råkar sägas ????

Vi har berättat för familjen, våra närmsta vänner och jag har berättat för mina chefer. Funderar på när jag ska berätta för kollegorna.. sen lägger jag nog ut nån bild från RUL på Instagram men det är nästan en månad kvar.. v 16 idag.
  • kattnos
    Mamma till S skrev 2018-01-22 16:39:36 följande:

Vi berättade tidigt, eller tidigt mwn v 12. Mådde så skit med illamående så vart inlagd o sjukskriven då, gick liksom inte o dölja. Berättade för våra föräldrar o min chef :) Men sen kollegor o andra har vi inte sagt nått till. Har väntat till efter rul med dom andra o berättat så gör nog det denna gång också!

Vet inte varför egentligen men ja, har bara blivit så...

Syns magen på er?

Här känner jag mig mest småfet efter mat haha känns inge kul, vill ju ha en fin mage o gå med ... Men är mullig sen innan så dröjer väl.

Känner ni av bebis nått?? Tror jag har känt nått fladder men osäker, känner mig så nervös så dom sk ?spökveckorna? verka infunnit sig. Upplevde ni nått sånt? Där dom flesta symtom försvunnit , man mår bra, syns inte så mkt än o man känner inte bebis riktigt.. Äe nervös inför rul. Iiih.

Jag hade också funderingar på att vänta med att berätta för kollegorna till efter RUL men idag när jag pratade med min chef sa han att de snart planerar att lägga ut ansökan för ersättare för min tjänst så då kände jag att det kanske börjar bli läge att berätta ändå.. annars blir det väl massa spekulationer och så.. känns på sätt och vis skönt att få berätta också även om jag har kunnat jobba som vanligt. Jag har knappt fått mage än heller, precis som du säger känner jag mig mest tjock!

Har inte känt av bebis än men har moderkakan i framvägg också vilket kanske påverkar...

RUL tycker jag mest ska bli spännande! (Än så länge..)
  • kattnos

Men fy så tråkigt med så sena missfall, är själv i v 16 nu och nu känner man ju att man vill/bör kunna slappna av.. Fick ni veta orsak till era sena missfall? (Förstår om det är känslig och ni måste inte svara..)

Jag tror inte att jag har haft några sammandragningar än, molvärk kommer och går men annars mår jag mest fint.

Jag har så smått börjat berätta för mina kollegor nu, inte för att det direkt syns än men det känns ändå bättre att folk vet.. och det är väl bara en tidsfråga innan det syns ordentligt även om jag än så länge mest ser tjock ut!

• kattnos
    amandarahh skrev 2018-01-26 17:19:02 följande:

Jag ser ut som en korv ungefär.

Men börjar iaf likna gravid.

Skönt när folk vet ändå, och kan ta hänsyn vid behov.

En korv!! Haha det var faktiskt en bra beskrivning! Ja men lite så jag känner.

Så ledsamt att höra, håller tummarna för att allt går bra den här gången!
  • kattnos
    karrott skrev 2018-01-30 21:40:38 följande:

tyvärr så dog den i magen pga av navelsträngen var så hårt virad kring halsen..det är väl det som gör att det känns jobbigare den här gången. att det som ska skydda bebisen som mest dödade det istället :/ 

Men så hemskt, förstår att det känns jobbigt! Men det måste ju vara ganska ovanligt ändå. Hoppas att allt går bra den här gången! <3
  • kattnos
    Iowhannah skrev 2018-02-01 21:45:06 följande:

Jag tror att det är så att vi som har det jobbigt bara skriver mer här. Det är skönt att ventilera med folk utanför familjen, folk som kan tänkas gå igenom liknande saker.

Dock vore det kul att höra mer från er som mår bra också :)

Fysiskt mår jag jättebra! Köpte första gravidjeansen häromdagen, inte för att jag har fått en stor mage än men det känns bekvämare ändå när mina vanliga byxor spänner. Maken sa även att jag inte får använda mina vanliga mer då han trodde att det kan vara obekvämt för bebisen :)

Arbetsbyxorna funkar fortfarande, de är rätt höga i midjan men följden blir att när jag är inne på jobbet och har berättat (de flesta vet nu) så har fleras första reaktion varit ?Men - det syns ju inte alls!?. Jag är ju i v 17 och min mage har inte växt jättemycket än (även om jag ser stor skillnad) men i efterhand har jag tänkt att det är jäkligt klumpigt att säga så - alla magar och graviditeter är ju olika. Jag vill inte börja tro att något är fel bara för att min mage inte är så stor än.

Får se om någon säger något när jag byter om till gravidjeansen i eftermiddag - för det syns faktiskt lite då :)
Svar på tråden Bf juli 2018