Iowhannah skrev 2018-02-01 21:45:06 följande:
Jag tror att det är så att vi som har det jobbigt bara skriver mer här. Det är skönt att ventilera med folk utanför familjen, folk som kan tänkas gå igenom liknande saker.
Dock vore det kul att höra mer från er som mår bra också :)
Fysiskt mår jag jättebra! Köpte första gravidjeansen häromdagen, inte för att jag har fått en stor mage än men det känns bekvämare ändå när mina vanliga byxor spänner. Maken sa även att jag inte får använda mina vanliga mer då han trodde att det kan vara obekvämt för bebisen :)
Arbetsbyxorna funkar fortfarande, de är rätt höga i midjan men följden blir att när jag är inne på jobbet och har berättat (de flesta vet nu) så har fleras första reaktion varit ?Men - det syns ju inte alls!?. Jag är ju i v 17 och min mage har inte växt jättemycket än (även om jag ser stor skillnad) men i efterhand har jag tänkt att det är jäkligt klumpigt att säga så - alla magar och graviditeter är ju olika. Jag vill inte börja tro att något är fel bara för att min mage inte är så stor än.
Får se om någon säger något när jag byter om till gravidjeansen i eftermiddag - för det syns faktiskt lite då :)