Bf juli 2018
18-20 brukar ser göras. Inte efter v20
18-20 brukar ser göras. Inte efter v20
Här har det blivit mer och mer livat i magen, snart känns det nog utanpå också. Jag har fått några rediga sparkar i dag, någon så högt upp som ovanför naveln :)
Hur har ni tänkt kring gravidförsäkring? Har ni gratisvarianten eller det utökade skyddet? Har beslutsångest.
Jag har ingen försäkring, kan man fortfarande skaffa gratisvariant?
Idag berättade jag för kollegorna på jobbet, deras reaktion var:
- är det en tjej nu?!
- nej en till kille
- nääääääö ååååå men attans också det skulle ju va en tjej nu! Ååå va synd nu får ni försöka på en fjärde
- nej det blir jättekul med en till kille, nu räcker det med barn
- nä men det hade ju vart bättre med en tjej!
Blev faktiskt både arg och ledsen, som att mitt barn är mindre värt för att det inte var rätt kön i deras mening
Till er som har foglossning, lite tips från en som är gift med en naprapat :) det är egentligen rätt dåligt att ligga/sitta still längre stunder, det gör det bara värre. Beroende på hur jobbigt ni har det så försök röra er lite och ofta, typ upp o gå runt i några minuter varje timme och orkar ni, ta kortare promenader, kör vattengympa eller annat skonsamt för leder. Undvik så långt det går trappor (och ta bara ett trappsteg i taget om ni måste gå i trappor, alltså båda fötterna på varje trappsteg). Lyft/bär absolut så lite som möjligt, barn får klättra upp själva i bil/vagn/stol etc med stöd. Klä på er på benen sittandes, så ni aldrig behöver lägga hela vikten på ett ben i taget. Sitt ej skräddarställning eller med ena benet över det andra, all form av snedfördelning är dålig
Någon som har erfarenhet av gravidkudde?
Har precis beställt en från ecoliving en gravidkudde som heter Maggan,
kostade 990kr och hoppas den är värd pengen.
Sover uruselt pga foglossningen.. :(
Nu är det inte superlångt kvar och med andra barnet känner jag att jag vill ha lite gravidbilder. Någon annan som går i likadana tankar? Så svårt att välja bland alla som finns i Stockholm, men bestämde mig för att ta tag i saken
Spännande att ni börjat få gå på ?riktiga? kontroller med hjärtljud osv, vet inte riktigt när det blir min tur!
Har i 3 dagar haft så mycket sammandragningar så nu har jag typ träningsvärk i magen, skönt med lite extraledigt nu!
Ni som ammat tidigare, vad behöver man ha i början? Inlägg, amningsnapp? Hur många bh-ar? Kläder?
Ja det där med tuttstorleken är jag lite nervös över, haha!
Med dottern gick jag från a till d men sen funkade inte amningen så ammade bara 2 veckor och det var 11 år sen så är nybörjare på ambingsfronten känner jag.. Efter det har jag opererat brösten till c och har redan fått dd, så får se vart detta slutar, dom växer ju inte direkt snyggt heller :D
Har kollat på lite amningsbhar men vet inte vilka man borde satsa på? De som ser ut som ?vanliga? bh-ar för typ 500kr styck eller om det funkar med de som är mer som toppar i typ 2 pack på hm? Ger dom nåt stöd tros?
De flesta här har nog hört att bebisen kommer ha samma dygnsrytm utanför magen som i den. Är det någon som stämmer verkligen? Jag minns inte alls nämligen.
Jag bär runt på en bebis som sover typ ALDRIG! Hon rör sig extremt mycket, jag kan inte alls minnas att sonen var så aktiv i magen. Nätterna är ändå värst. Inte nog med att jag svettas pga medicinen, hostar pga förkylning och har halsbränna och konstiga drömmar pga graviditeten, dessutom håller bebisen aerobicspass nätterna igenom! Fortsätter det utanför magen så tar jag sonen och flyttar känns det som.