Bf juli 2018
Rul idag, så nervös. Kan inte slappna av och jobba.
Rul idag, så nervös. Kan inte slappna av och jobba.
Inte så bra. Bebisen låg upp och ner, långt ner. Så kunde i princip inte mäta något. Har fött återbesökstid. Om en vecka. Så jobbigt att vänta..
Ja, vi fick se ett pickande hjärta och rörelser. Men behöver ju kontrollera allt, som rul är till för :)
Jag är inne i vecka 21 och sedan förra söndagen har jag mått lite svagt illa som ökar för varje dag och det blir bara värre.
Jag fick plocka fram min lilla hink från första trimestern igen.
Nån mer som fått tillbaka illamåendet?
Garanterat graviditetsillamående
Jag trodde att i andra trimestern händer ingenting.
Är det någon som har lite tips om hur man ska tänka kring babyskydd?
Så här: först var planen att köpa ett med isofix-bas, för att sedan använda samma bas till nästa stol (och när den är urvuxen har sonen växt ur sin stol ändå), men isofix-baserna är ju mycket dyrare än jag trodde! Är det värt det då? Ska vi kanske köpa utan bas och sen satsa på en till 25-kilosstol, som kommer användas parallellt med sonens i kanske 1,5 år? Åh, vad svårt!
Har du kollat jollyroom? Dom har rea och såg att man kunde få babyskydd och isofix från beemoo för 1200 tror jag.
Någon fler som känner sig energilös? Jag känner mig HELT dränerad på energi, spelar ingen roll om jag får sovmorgon eller barnvakt, orkar typ inte gå en meter utan att behöva en tupplur. Och när jag äntligen får ta en tupplur mår jag illa efteråt. Skitsur är jag också!
Jag köpte en ny bäddmadrass bara för graviditeten.
Tryckavlastande på Jysk. Den tunnare.
Den är guld värd. Innan den hade jag så ont i höfterna. Jag kan inte ligga på rygg sen flera veckor tillbaka.
Blir det inte för tjockt och mjukt då?
Eller har du testat innan?
Jag var lite rädd för det och köpte därför den tunnare.