Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

polf skrev 2018-02-15 09:24:20 följande:

Rul idag, så nervös. Kan inte slappna av och jobba.

Hur gick det? :D
  • Iowhannah
    polf skrev 2018-02-16 15:42:43 följande:

Inte så bra. Bebisen låg upp och ner, långt ner. Så kunde i princip inte mäta något. Har fött återbesökstid. Om en vecka. Så jobbigt att vänta..

Men nej, vad tråkigt! Men den lever iaf?
  • Iowhannah
    polf skrev 2018-02-17 11:42:02 följande:

Ja, vi fick se ett pickande hjärta och rörelser. Men behöver ju kontrollera allt, som rul är till för :)

Jo det är ju klart. Att de ska vara så omöjliga när man ska titta på dem! Vi hade tur som kunde börja RUL lite tidigare (vi var där 20 minuter innan vi hade tid så vi började 10 minuter tidigt), för bebisen var inte medgörlig! Den skulle absolut inte visa några organ, och den envisades med att ligga upp-och-ner mestadels.
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-02-17 22:31:29 följande:

Jag är inne i vecka 21 och sedan förra söndagen har jag mått lite svagt illa som ökar för varje dag och det blir bara värre.

Jag fick plocka fram min lilla hink från första trimestern igen.

Nån mer som fått tillbaka illamåendet?

Åh fy, vad jobbigt! Är du säker på att det inte är nån maginfluensa eller så? Typiskt om graviditetsillamåendet skulle komma tillbaka nu!
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-02-17 22:38:29 följande:

Garanterat graviditetsillamående

Jag trodde att i andra trimestern händer ingenting.

Samma här, att i andra trimestern mår man i princip som innan graviditeten. Har du kräkts nåt än? Eller håller det sig enbart vid illamående?
  • Iowhannah

Är det någon som har lite tips om hur man ska tänka kring babyskydd?

Så här: först var planen att köpa ett med isofix-bas, för att sedan använda samma bas till nästa stol (och när den är urvuxen har sonen växt ur sin stol ändå), men isofix-baserna är ju mycket dyrare än jag trodde! Är det värt det då? Ska vi kanske köpa utan bas och sen satsa på en till 25-kilosstol, som kommer användas parallellt med sonens i kanske 1,5 år? Åh, vad svårt!

• Iowhannah
    malikan skrev 2018-02-18 10:56:03 följande:

Har du kollat jollyroom? Dom har rea och såg att man kunde få babyskydd och isofix från beemoo för 1200 tror jag.

Jo jag såg det. Men måste man inte då köpa en Beemoo som nästa stol också? Eller är isofix-basen universell?
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-02-18 14:56:42 följande:

Någon fler som känner sig energilös? Jag känner mig HELT dränerad på energi, spelar ingen roll om jag får sovmorgon eller barnvakt, orkar typ inte gå en meter utan att behöva en tupplur. Och när jag äntligen får ta en tupplur mår jag illa efteråt. Skitsur är jag också!

Samma här! Kanske inte riktigt så illa men jag känner igen mig. I helgen har jag sovit middag med sonen och både i går och i dag så resulterade det i illamående. Och det trots att jag verkligen BEHÖVER sova på dagen! Så frustrerande! Jag menar, jag behöver sova för att orka hänga med tvååring men när jag sovit så mår jag så illa att jag inte orkar hänga med tvååring -.- Det går inte att göra rätt.

Jag sover dessutom skräpdåligt på nätterna, kissar typ två gånger varje natt och vaknar med värk i både höfter och rygg. Trots att jag sover med en gravidkudde. Jag tror att det börjar bli dags att lägga in en till madrass på min sida av sängen (minns att jag gjorde så första graviditeten också).
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-02-18 16:15:43 följande:

Jag köpte en ny bäddmadrass bara för graviditeten.

Tryckavlastande på Jysk. Den tunnare.

Den är guld värd. Innan den hade jag så ont i höfterna. Jag kan inte ligga på rygg sen flera veckor tillbaka.

Tryckavlastande har vi redan. En sån med memoryfoam. Jag ska lägga på en likadan (fast 90 cm bred).
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-02-18 18:18:03 följande:

Blir det inte för tjockt och mjukt då?

Eller har du testat innan?

Jag var lite rädd för det och köpte därför den tunnare.

Jag vill ha det tjockt och mjukt. Gjorde likadant första graviditeten och upplevde att jag sov mycket bättre då! Som jag sover nu så tycker jag att hela sängen är jättehård :/
Svar på tråden Bf juli 2018