• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Längtar17
    malikan skrev 2018-07-18 19:22:35 följande:

Alla har semester nu, både min bm och BVCsköterska, såklart. Men har tid till min läkare på psyk 24e så får prata med henne lite, hon har vart jättebra

Typiskt men jättebra att du kan prata med läkaren nästa vecka!
  • Iowhannah
    kattnos skrev 2018-07-18 19:45:05 följande:

Lycka till i morgon!

Är hinnsvepning något man brukar bli erbjuden eller måste man be om det själv?

Någon som är med i SWEPI-studien förresten? Har fått info om den men inte bestämt om jag vill delta..

Tack! I mitt landsting blir man erbjuden hinnsvepning i v 41, den jag gjorde i dag bad jag om.

Vad är SWEPI?
  • Moorii

Lycka till i morgon!

Någon som är med i SWEPI-studien förresten? Har fått info om den men inte bestämt om jag vill delta..

Jag har aldrig blivit erbjuden hinnsvepning, var mitt andra barn jag väntade. Bad om det själv på bf+10.

Jag var med i swepi-studien men blev lottad till att bli igångsatt på 42 +0. Som tur var startade det av sig själv två dagar senare :)
  • Perpen

Lycka till i morgon!

Jag har funderat på att vara med i swepi-studien men har inte bestämt mig. Jag lär ju med största sannolikhet iaf gå över tiden.
    Iowhannah skrev 2018-07-18 20:29:28 följande:

Tack! I mitt landsting blir man erbjuden hinnsvepning i v 41, den jag gjorde i dag bad jag om.

Vad är SWEPI?

Det är en studie som ska undersöka när det är bäst att sätta igång en förlossning när man gått över tiden. Hälften sätts igång ca en vecka efter bf och andra hälfte efter två veckor. Sen håller de koll på hur förlossningen påverkar mamman och barnet och jag tror de håller koll på barnet i flera år efter förlossningen om jag inte minns fel.
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-07-18 20:47:52 följande:

Jag har funderat på att vara med i swepi-studien men har inte bestämt mig. Jag lär ju med största sannolikhet iaf gå över tiden.Det är en studie som ska undersöka när det är bäst att sätta igång en förlossning när man gått över tiden. Hälften sätts igång ca en vecka efter bf och andra hälfte efter två veckor. Sen håller de koll på hur förlossningen påverkar mamman och barnet och jag tror de håller koll på barnet i flera år efter förlossningen om jag inte minns fel.

Jaha okej. Det är inget som jag ens fått information om. Men det kanske bara är vissa landsting som är med i den?
  • Perpen
    Iowhannah skrev 2018-07-18 21:39:08 följande:

Jaha okej. Det är inget som jag ens fått information om. Men det kanske bara är vissa landsting som är med i den?

Ja så kan det mycket väl vara. Jag tillhör region Halland och vet inte om studien bara utförs här eller på fler ställen.
  • kattnos
    Iowhannah skrev 2018-07-18 21:39:08 följande:

Det var i ett visst antal landsting, det stämmer. Studien utförs av Sahlgrenska så det kanske är landstingen kring Göteborg helt enkelt.

Ok, mitt nästa besök hos bm är om en vecka så det blir nog ingen hinnsvepning för mig, hoppas på att jag istället har fött barn då :)
    BF 16/7
  • Iowhannah

Ligger på förlossningen nu. De verkar helt inställda på igångsättning i dag! :D Äntligen ska vi få vår bebis, och jag ska få slippa vara gravid mer!

Heja bebisen och heja mig!

• Perpen
    Iowhannah skrev 2018-07-19 11:30:09 följande:

Ligger på förlossningen nu. De verkar helt inställda på igångsättning i dag! :D Äntligen ska vi få vår bebis, och jag ska få slippa vara gravid mer!

Heja bebisen och heja mig!

Åh vad roligt! :D Lycka till idag och uppdatera gärna sen när du orkar.
  • 13mila

Lycka till nu lowhannah! Snart har du din bebis i famnen!

Jag ligger på BB med vår son i famnen. Födde inatt på BF +13, var på förlosningen i 18 timmar! Det var en pärs, men nu är det klart.