• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-07-22 09:42:39 följande:

Ni som har fött: hur går det med kisseriet för er? Jag har ganska duktiga problem med knipet och om jag inte går på toa så fort jag känner mig litelite kissnödig så kissar jag på mig :/ Kan inte minnas att det var så här förra gången och det gör mig lite orolig. Tur ändå att förlossningsbindorna är tjocka och suger åt sig det mesta i sin väg!

I övrigt så har jag en del eftervärkar och känner av stygnen en hel del. Öm, är nog ordet som passar bäst här. Jag har nu iaf bajsat för första gången, det gick över förväntan! Förra gången fick jag laxerande på bb men då hade jag också haft både förstoppning och hemorrojder under graviditeten.

Låter som att du får kolla upp det om det inte blir bättre. Kan väl ta några dagar innan det blir som vanligt igen. Jag har dock inte de problemen.
  • malikan
    Iowhannah skrev 2018-07-22 09:42:39 följande:

Ni som har fött: hur går det med kisseriet för er? Jag har ganska duktiga problem med knipet och om jag inte går på toa så fort jag känner mig litelite kissnödig så kissar jag på mig :/ Kan inte minnas att det var så här förra gången och det gör mig lite orolig. Tur ändå att förlossningsbindorna är tjocka och suger åt sig det mesta i sin väg!

I övrigt så har jag en del eftervärkar och känner av stygnen en hel del. Öm, är nog ordet som passar bäst här. Jag har nu iaf bajsat för första gången, det gick över förväntan! Förra gången fick jag laxerande på bb men då hade jag också haft både förstoppning och hemorrojder under graviditeten.

Jag känner mig typ som vanligt där nere, när har du efterkontroll? Jag hade nog ringt och kollat om de behöver kolla innan, är ju långt att gå typ 2 mån med de besvären!
  • Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-07-22 11:58:10 följande:

Låter som att du får kolla upp det om det inte blir bättre. Kan väl ta några dagar innan det blir som vanligt igen. Jag har dock inte de problemen.

Vi sitter på bb nu, för återbesök, om vi får träffa en barnmorska så ska jag ta upp det.

De fick sy lite i nån muskel och jag tänker att det kanske är den som är påverkad och gör att jag har svårt att knipa.
  • Längtar17
    Twoblirthree skrev 2018-07-22 11:54:37 följande:

Jag hade en enorm energi precis innan (2-3 tim) innan vattnet gick. Har bara kunnat gå med hunden några meter det sista men då gick jag i ca en och halv timme och tyckte inte alls det va jobbigt. När jag kom hem tog jag en dusch och lagom när jag tog på mig trosorna så så det plask. Inga andra känningar...:)

Plötsligt händer det! Har bf först om 5 dagar men känner mig idag väldigt trött på att vara gravid. Mensvärk till och från sen igår. Illamående och dålig i magen idag. Sovit kasst inatt. Hoppas verkligen det är tecken på att det är på gång att starta! Vet inte hur jag skulle fixa att gå över 2,5 vecka till...
  • Anastacia80
    Fins Mamma skrev 2018-07-22 08:42:01 följande:

Så skönt att vara hemma men vad ont jag har i snittet. Blir värre igen..men han ej bajsat. Kan det vara förklaringen? Något proffs?

För mig har det gått jätte bra efter snittet, tycker att jag hade mycket ondare förra gången. Jag har knappt tagit några värktabletter, självklart gjorde det ont att ta sig i och ur sängen de första dagarna men annars har det känts bra. Imorgon är det 3 veckor sedan och snittet ser fint ut.
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-07-22 13:28:35 följande:

Vi sitter på bb nu, för återbesök, om vi får träffa en barnmorska så ska jag ta upp det.

De fick sy lite i nån muskel och jag tänker att det kanske är den som är påverkad och gör att jag har svårt att knipa.

Hur gick det?
  • kattnos
    Kellie13 skrev 2018-07-21 14:47:40 följande:

Ok va skönt o höra att ni mår bra! Jo asså jag e så jävla taggad nu! Dom ringde dock och senarelade det i 2 timmar så jag har tid kl 17. Men fan så taggad man e! Har inga känningar alls! Tycker det e såå skumt asså! Är inte ett dugg nervös än, bara förväntansfull!

Hur har det gått, har det kommit någon bebis? :)

Åh, idag har jag haft massa förvärkar på morgon/fm och nu känner jag av det igen - kan det inte bara sätta igång ordentligt?? I morgon är jag en vecka över mitt bf och jag börjar bli less.. vill ju att det ska starta spontant men vill också väldigt gärna få träffa mitt barn nu! <3
    BF 16/7
  • asterisco

Har följt tråden länge men inte skrivit något. BF idag & jag orkar inte vara gravid en dag till, har tillbringat dagen i sängen med tårar.

Hade extrema förvärkar två nätter förra veckan, rejält med sammandragningar men nu har det bara poff försvunnit och jag känner bara bebis puffa &?trycka nedåt. Är spänd ibland men ofta bara en fis :-/ misstänker att slemmisen gått i vattnet då jag kände något ?glida ur mig? och trodde det var fostervatten och har sen dess haft lite slemklumpiga flytningar.

Skulle vilja bli undersökt för & se fall jag mognat något. Kan man be om det? Någon som gjort det?

Kram

• Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-07-22 15:12:11 följande:

Hur gick det?

Det gick bra! Hon sa att det är helt normalt att ha problem med knipet i början, speciellt om man har fler förlossningar bakom sig. Så länge jag gör knipövningar och märker förbättring så behöver jag inte oroa mig. Kändes skönt att höra :)

Jag har blivit himla trött efter förlossningen! Somnar i bilen tillsammans med barnen, somnar på soffan med bebisen i famnen, får anstränga mig för att inte somna vid nattning. Jag sover superbra på nätterna men känner mig långt ifrån färdigsövd när jag vaknar, och då är det ändå sambon som tar bebisen nattetid. Förmodligen har jag väldigt mycket sömn att ta igen efter flera veckor av halvdana nätter. Det är åtminstone jätteskönt att ha flyttat upp till min vanliga säng igen, den är betydligt mjukare än den i källaren, plus att det sover ett gosigt litet barn bredvid mig :)

I övrigt är jag rätt öm i stygnen och hela underlivet känns som att varenda muskel har träningsvärk, men det är också den enda smärtan jag har kvar. Med sonen kunde jag knappt gå på tre dagar efter förlossningen.
  • Perpen
    asterisco skrev 2018-07-22 20:46:30 följande:

Har följt tråden länge men inte skrivit något. BF idag & jag orkar inte vara gravid en dag till, har tillbringat dagen i sängen med tårar.

Hade extrema förvärkar två nätter förra veckan, rejält med sammandragningar men nu har det bara poff försvunnit och jag känner bara bebis puffa &?trycka nedåt. Är spänd ibland men ofta bara en fis :-/ misstänker att slemmisen gått i vattnet då jag kände något ?glida ur mig? och trodde det var fostervatten och har sen dess haft lite slemklumpiga flytningar.

Skulle vilja bli undersökt för & se fall jag mognat något. Kan man be om det? Någon som gjort det?

Kram

Jag har också funderat på om man kan be om det nu när det börjar närma sig så jag undrar också det. Har dock läst om att det verkar vanligt att barnmorskor inte utför sådana undersökningar på mvc.

Är det första barnet? Första för mig gick jag över 10 dagar och med andra 6 dagar. Det är drygt och jobbigt att behöva vänta. Särskilt om man mår dåligt av det. Du får försöka hitta på saker om dagarna så de inte känns lika långa och så du får annat att tänka på.

Idag var jag och familjen iväg på en promenad i ett område vi sällan besöker. Det var mysigt. Min foglossning var rätt så elak mot mig sen på kvällen/em men det var på sätt och vis ändå värt det. Man mår mycket bättre av att få komma ut en stund. :)