Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Ni som har fött: hur går det med kisseriet för er? Jag har ganska duktiga problem med knipet och om jag inte går på toa så fort jag känner mig litelite kissnödig så kissar jag på mig :/ Kan inte minnas att det var så här förra gången och det gör mig lite orolig. Tur ändå att förlossningsbindorna är tjocka och suger åt sig det mesta i sin väg!
I övrigt så har jag en del eftervärkar och känner av stygnen en hel del. Öm, är nog ordet som passar bäst här. Jag har nu iaf bajsat för första gången, det gick över förväntan! Förra gången fick jag laxerande på bb men då hade jag också haft både förstoppning och hemorrojder under graviditeten.
Ni som har fött: hur går det med kisseriet för er? Jag har ganska duktiga problem med knipet och om jag inte går på toa så fort jag känner mig litelite kissnödig så kissar jag på mig :/ Kan inte minnas att det var så här förra gången och det gör mig lite orolig. Tur ändå att förlossningsbindorna är tjocka och suger åt sig det mesta i sin väg!
I övrigt så har jag en del eftervärkar och känner av stygnen en hel del. Öm, är nog ordet som passar bäst här. Jag har nu iaf bajsat för första gången, det gick över förväntan! Förra gången fick jag laxerande på bb men då hade jag också haft både förstoppning och hemorrojder under graviditeten.
Låter som att du får kolla upp det om det inte blir bättre. Kan väl ta några dagar innan det blir som vanligt igen. Jag har dock inte de problemen.
Jag hade en enorm energi precis innan (2-3 tim) innan vattnet gick. Har bara kunnat gå med hunden några meter det sista men då gick jag i ca en och halv timme och tyckte inte alls det va jobbigt. När jag kom hem tog jag en dusch och lagom när jag tog på mig trosorna så så det plask. Inga andra känningar...:)
Så skönt att vara hemma men vad ont jag har i snittet. Blir värre igen..men han ej bajsat. Kan det vara förklaringen? Något proffs?
Vi sitter på bb nu, för återbesök, om vi får träffa en barnmorska så ska jag ta upp det.
De fick sy lite i nån muskel och jag tänker att det kanske är den som är påverkad och gör att jag har svårt att knipa.
Ok va skönt o höra att ni mår bra! Jo asså jag e så jävla taggad nu! Dom ringde dock och senarelade det i 2 timmar så jag har tid kl 17. Men fan så taggad man e! Har inga känningar alls! Tycker det e såå skumt asså! Är inte ett dugg nervös än, bara förväntansfull!
Har följt tråden länge men inte skrivit något. BF idag & jag orkar inte vara gravid en dag till, har tillbringat dagen i sängen med tårar.
Hade extrema förvärkar två nätter förra veckan, rejält med sammandragningar men nu har det bara poff försvunnit och jag känner bara bebis puffa &?trycka nedåt. Är spänd ibland men ofta bara en fis :-/ misstänker att slemmisen gått i vattnet då jag kände något ?glida ur mig? och trodde det var fostervatten och har sen dess haft lite slemklumpiga flytningar.
Skulle vilja bli undersökt för & se fall jag mognat något. Kan man be om det? Någon som gjort det?
Kram
Hur gick det?
Har följt tråden länge men inte skrivit något. BF idag & jag orkar inte vara gravid en dag till, har tillbringat dagen i sängen med tårar.
Hade extrema förvärkar två nätter förra veckan, rejält med sammandragningar men nu har det bara poff försvunnit och jag känner bara bebis puffa &?trycka nedåt. Är spänd ibland men ofta bara en fis :-/ misstänker att slemmisen gått i vattnet då jag kände något ?glida ur mig? och trodde det var fostervatten och har sen dess haft lite slemklumpiga flytningar.
Skulle vilja bli undersökt för & se fall jag mognat något. Kan man be om det? Någon som gjort det?
Kram