• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Perpen
    kattnos skrev 2018-07-26 18:19:53 följande:

Idag har jag varit på det garanterat sista besöket hos min bm. Allt ser fortfarande bra ut med bebisen och hon sa att hon kunde kolla om det gick att göra en hinnsvepning vilket jag ville. Tyvärr så var min tapp inte mogen så det gick inte, den hade dock mjuknat längst ut så något händer väl iaf. Sen blev jag uppringd av förlossningen som bokat in mig för igångsättning på tisdag! Då är jag i v 42+0. Vore såklart skönt om bebis kommer självmant men det känns också skönt att ha ett sistadatum. Just nu känner jag för att typ sova fram tills dess för min kropp är tung och trött nu.

Skönt att ha fått en "slut-tid". :) Samma dag som jag har BF, men hoppas det startar innan dess för dig.

Själv hade jag min första förvärk idag typ. Tror jag. Fick lite mensvärk nu på eftermiddagen. Höll i sig i kanske max 3 minuter eller nåt. Haha, löjligt jämfört med hur ni andra fått kämpa och haft känningar. Min bebis är dessutom fortfarande rörlig, den vill helt enkelt inte visa några tecken alls på att vara på väg ut. Hmpf!
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-07-26 19:42:24 följande:

Skönt att ha fått en "slut-tid". :) Samma dag som jag har BF, men hoppas det startar innan dess för dig.

Själv hade jag min första förvärk idag typ. Tror jag. Fick lite mensvärk nu på eftermiddagen. Höll i sig i kanske max 3 minuter eller nåt. Haha, löjligt jämfört med hur ni andra fått kämpa och haft känningar. Min bebis är dessutom fortfarande rörlig, den vill helt enkelt inte visa några tecken alls på att vara på väg ut. Hmpf!

Äsch, min var ruckbar även när de tog hål på hinnorna, och då var jag öppen 5 cm, så det behöver inte betyda nåt.
  • Perpen
    Iowhannah skrev 2018-07-26 19:47:54 följande:

Äsch, min var ruckbar även när de tog hål på hinnorna, och då var jag öppen 5 cm, så det behöver inte betyda nåt.

Ja det har du ju iofs rätt i. Bebisen kan ju komma även om den fortfarande är rörlig. Enligt barnmorskan innebär det egentligen bara att jag måste åka upp till förlossningen direkt om vattnet går så de kan undersöka mig och försäkra sig om att bebisen inte vänt på sig.
  • 3hjärtan
    kattnos skrev 2018-07-26 18:19:53 följande:

Idag har jag varit på det garanterat sista besöket hos min bm. Allt ser fortfarande bra ut med bebisen och hon sa att hon kunde kolla om det gick att göra en hinnsvepning vilket jag ville. Tyvärr så var min tapp inte mogen så det gick inte, den hade dock mjuknat längst ut så något händer väl iaf. Sen blev jag uppringd av förlossningen som bokat in mig för igångsättning på tisdag! Då är jag i v 42+0. Vore såklart skönt om bebis kommer självmant men det känns också skönt att ha ett sistadatum. Just nu känner jag för att typ sova fram tills dess för min kropp är tung och trött nu.

Skulle också få en hinnsvepning idag v39+0. Tappen var mjuk men omogen och endast öppen 1 cm

Så hon kom ej åt och kunna töja nät. Ont och obehagligt var det också
  • Längtar17

Fick också en plan idag men inte ett ord om hinnsvepning eller att kolla mognad. Tror inte dom gör det här. Har bf imorgon. Ska tillbaka till mvc på måndag eftersom blodtrycket gått upp. Sen ultraljud den 6/8, bm-besök 8/8 och den 9/8 ska jag kontakta förlossningen för tid. Hoppas verkligen att jag slipper alla besöken!

• Sopp

Igår hade jag molvärk och förvärkar hela dagen. På kvällen kändes värkarna mer ?riktiga? och kom var 10e minut. Idag? Inget! Åå jag var så taggad på att inte gå över tiden även denna gång. BF idag, får väl vänta en vecka till. Körde en sista invägning idag på plus 16 kg vilket är ungefär samma som med de andra

• Längtar17
    Sopp skrev 2018-07-27 08:16:17 följande:

Igår hade jag molvärk och förvärkar hela dagen. På kvällen kändes värkarna mer ?riktiga? och kom var 10e minut. Idag? Inget! Åå jag var så taggad på att inte gå över tiden även denna gång. BF idag, får väl vänta en vecka till. Körde en sista invägning idag på plus 16 kg vilket är ungefär samma som med de andra

Attans att det gick tillbaka! Får hoppas att det kommer igång igen idag. Hade tänkt ta tipset att göra nåt speciellt idag (bf) men jag orkar inte i värmen och efter två ganska intensiva dagar så får bli hemma.
  • kattnos
    3hjärtan skrev 2018-07-26 20:58:58 följande:

Skulle också få en hinnsvepning idag v39+0. Tappen var mjuk men omogen och endast öppen 1 cm

Så hon kom ej åt och kunna töja nät. Ont och obehagligt var det också

Ja det var inte skönt precis! Började blöda lite också och sen sved det lite under hela gårdagen. Men annars verkar inget ha hänt. Idag tänker jag göra så lite som möjligt för även nätter där jag sover bra är jag ändå helt slut - min kropp är tung och trött. Så jag försöker samla kraft till förlossningen..
    BF 16/7
  • Längtar17

Hur går det för er? Trodde att det skulle komma igång inatt pga mensvärk. Men nu ingenting.

• ostbågen
    Längtar17 skrev 2018-07-28 09:38:02 följande:

Hur går det för er? Trodde att det skulle komma igång inatt pga mensvärk. Men nu ingenting.

Händer ingenting.. :( har känt lite ilningar/stick? i fiffi och när jag går/står kan det komma som en smärta i ljumskarna.

Känns som att bebis ligger jättekonstigt för jag kan nästan inte sitta upp och andas som vanligt, för magen (kroppsdelar/bebis) är verkligen precis under mina bröst och trycker. Tycker inte att den borde vara så högt upp nu? Detta har blivit värre de senaste dagarna.