Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Idag har jag varit på det garanterat sista besöket hos min bm. Allt ser fortfarande bra ut med bebisen och hon sa att hon kunde kolla om det gick att göra en hinnsvepning vilket jag ville. Tyvärr så var min tapp inte mogen så det gick inte, den hade dock mjuknat längst ut så något händer väl iaf. Sen blev jag uppringd av förlossningen som bokat in mig för igångsättning på tisdag! Då är jag i v 42+0. Vore såklart skönt om bebis kommer självmant men det känns också skönt att ha ett sistadatum. Just nu känner jag för att typ sova fram tills dess för min kropp är tung och trött nu.
Skönt att ha fått en "slut-tid". :) Samma dag som jag har BF, men hoppas det startar innan dess för dig.
Själv hade jag min första förvärk idag typ. Tror jag. Fick lite mensvärk nu på eftermiddagen. Höll i sig i kanske max 3 minuter eller nåt. Haha, löjligt jämfört med hur ni andra fått kämpa och haft känningar. Min bebis är dessutom fortfarande rörlig, den vill helt enkelt inte visa några tecken alls på att vara på väg ut. Hmpf!
Äsch, min var ruckbar även när de tog hål på hinnorna, och då var jag öppen 5 cm, så det behöver inte betyda nåt.
Idag har jag varit på det garanterat sista besöket hos min bm. Allt ser fortfarande bra ut med bebisen och hon sa att hon kunde kolla om det gick att göra en hinnsvepning vilket jag ville. Tyvärr så var min tapp inte mogen så det gick inte, den hade dock mjuknat längst ut så något händer väl iaf. Sen blev jag uppringd av förlossningen som bokat in mig för igångsättning på tisdag! Då är jag i v 42+0. Vore såklart skönt om bebis kommer självmant men det känns också skönt att ha ett sistadatum. Just nu känner jag för att typ sova fram tills dess för min kropp är tung och trött nu.
Fick också en plan idag men inte ett ord om hinnsvepning eller att kolla mognad. Tror inte dom gör det här. Har bf imorgon. Ska tillbaka till mvc på måndag eftersom blodtrycket gått upp. Sen ultraljud den 6/8, bm-besök 8/8 och den 9/8 ska jag kontakta förlossningen för tid. Hoppas verkligen att jag slipper alla besöken!
Igår hade jag molvärk och förvärkar hela dagen. På kvällen kändes värkarna mer ?riktiga? och kom var 10e minut. Idag? Inget! Åå jag var så taggad på att inte gå över tiden även denna gång. BF idag, får väl vänta en vecka till. Körde en sista invägning idag på plus 16 kg vilket är ungefär samma som med de andra
Igår hade jag molvärk och förvärkar hela dagen. På kvällen kändes värkarna mer ?riktiga? och kom var 10e minut. Idag? Inget! Åå jag var så taggad på att inte gå över tiden även denna gång. BF idag, får väl vänta en vecka till. Körde en sista invägning idag på plus 16 kg vilket är ungefär samma som med de andra
Skulle också få en hinnsvepning idag v39+0. Tappen var mjuk men omogen och endast öppen 1 cm
Så hon kom ej åt och kunna töja nät. Ont och obehagligt var det också
Hur går det för er? Trodde att det skulle komma igång inatt pga mensvärk. Men nu ingenting.
Hur går det för er? Trodde att det skulle komma igång inatt pga mensvärk. Men nu ingenting.