• kattnos

Bf juli 2018

Jag var också besviken på Lindex och Kappahl! Var på H&M och köpte i strl 36, mama skinny tog jag. Brukar nog normalt egentligen ha strl 38. Men jag fick ett par avlagda från en kompis i strl 38 och det kändes som att själva jeansdelen hamnade väl långt ned.. men sen kanske man sväller lite mer kring rumpa och lår så det är nog bra med ett par större också. Bra tips med hängslejeans, det ska kika på!

• kattnos
    Horisonten skrev 2018-02-05 13:51:46 följande:

Åh vad mysigt och härligt!! :) Underbart ju och vilken fin bild ni fick :)

Själv blir jag lite avis. Då vi skall göra RUL först om 2 veckor och då kommer jag vara i v 18+5. Är vi sist ut?

Kunde kanske gjort de lite tidigare men då bm sa att jag fick välja datum då det fanns många lediga tider när vi bokade för var ute i god rid. Så valde att boka tid på min mans födelsedag. :) Så hoppas vi kan äta en mysig lunch efteråt tillsammans och fira dubbelt upp så att säga :) <3 Längtar så mycket. Så nyfiken.

Tror även jag börjar känna bebis mer och tydligare. Förut var de typ som små bubblor som ?sprack? liksom. Nu känns det lite mer som små puffar. Vissa mindre och andra lite tydligare. Och vissa tillfällen mer och vissa tillfällen mindre. Men man blir ju bara så grinig och vill bara känna ännu fler och starkare. Haha. Vecka 16+4 idag. :)

Den 19:e februari? Då ska vi också göra RUL! Spännande! Då kommer jag vara i 19+6 eller 20+0 beroende på hur man räknar.. Känns sent på ett sätt men det blir nog bra :) Vi får uppdatera varandra sen hur det har gått!

Jag känner ibland något liiiitet i magen, svagt så jag måste koncentrera mig på att känna men jag har moderkakan i framvägg så det kanske är därför.
  • kattnos
    Horisonten skrev 2018-02-05 15:15:50 följande:

Nästan 20 februari skall vi görs vårat så om 15 dagar för att vara exakt. Hihi :) åh spännande och se. :) ja men absolut,det måste vi ju göra :)

Ahaa, nästan samma då iaf :) Det är det jag tycker är kul med den här tråden, alla är ändå relativt lika i tid! Vi gjorde IVF så jag är med och skriver i en sådan tråd också men där är det ju av förklarliga skäl något längre tidsperioder mellan de som skriver :)
  • kattnos
    Mamma till S skrev 2018-02-08 22:43:21 följande:

Tycker min mage är ganska stor o spänd på kvällarna men på morgonen är den som vanlig o mjuk typ, konstigt.. Mannen säger att jag börjar bli rundare hehe, kan alltid hoppas, mysigt!

Har ni mkt sexlust? Tkr min är som bortblåst o har varit sen sista 10-12v såklart beroende på illamåendet men nu när det försvunnit så har ju tröttheten tatt över , min man är frustrerad haha. Nejdå men vore ju mysigt o få till det nångång men nej, finns inte där alls.

Min mage har lite olika dagar men igår kände jag mig uppsvälld som en ballong! Och det är inte bara där bebisen ligger utan ända från nedanför brösten som det spänner ut. Skitjobbigt. Givetvis är det tarmar som är svullna osv men jag märker också skillnad på vad jag äter - socker och godis gör mig jättesvullen, tyvärr är jag sötsugen typ hela tiden... :(

Men men, har annars egentligen inte jättemycket mage men så badade jag häromdagen och när jag lade mig på mage i badkaret kände jag tydligt att det är som en bula inne i magen - det gjorde mig glad!

Med sexlusten har det varit lite upp och ned tycker jag, jag vet ju att när vi väl myser så tycker jag att det är jättetrevligt men jag har väl inte varit den som tagit initiativet för det mesta...
  • kattnos
    tellis mom skrev 2018-02-14 11:50:27 följande:

Är det någon som har koll på när man får havandeskapsintyget? Vid mina andra graviditeter har kontrollerna varit tätare men nu ska jag ju inte till bm fören vecka 25 och det känns ju kanske lite tight om man ska ansöka om graviditetspenning?

Jag ringde min barnmorska och nämnde att jag tänkte ansöka så hon skickade hem till mig, inga problem alls.
  • kattnos
    polf skrev 2018-02-15 09:24:20 följande:

Rul idag, så nervös. Kan inte slappna av och jobba.

Skickar lite pepp, det kommer att gå fint! :)
  • kattnos

Jag fick också börja med järntabletter tidigt, efter blodproverna i december. Men jag fick inte veta några värden, bara att jag skulle börja direkt och vilka typ av tabletter jag kunde köpa och hur ofta jag skulle ta (tar varannan dag). Men för mig blev skillnaden stor ganska fort, jag blev mycket piggare så det var nog nödvändigt även om jag inte fick veta mina värden.

Snart RUL för mig också, kan det inte bli måndag snart liksom? :)

• kattnos
    Horisonten skrev 2018-02-18 17:28:21 följande:

Här så är illamåendet fortfarande kvar,men har ju aldrig försvunnit heller så. Men har ju hyperemesis så. Och tar fortfarande starka mediciner. Går för det mesta bra,men märkt lite senaste veckan kanske att det vissa dagar varit att jag mår illa.

Sen foglossningen blir ju verkligen verkligen inte bättre. Utan bara värre och värre för varje dag,ibland för varje timme under dagen känns de som. Ryggen,höfterna,framfogen där mellan benen,ljumskarna och ibland ner i låren. Kan vissa dagar inte gå knappt. Sover med gravidkudde och bara på sidorna. Kan ändå sova hyfsat men visst vaknar 1-2 gånger per natt och kan ha svårt och somna om. Men ändå okej.

Men dock blivit sååå trött igen. Sover gärna middag men ändå helt slut på kvällarna och somnar kanske vid 20-.30-21 i soffan eller vill lägga mig då. Funderar på om jag ve har långt järnvärde. Att det är därför jag är trött igen. Men återstår och se.

I övermorgon är det iallafall dags för RUL. Som jag längtar men samtidigt börjar jag bli så nervös!! Känner ju dock bebis. Tycker jag känner mer och mer för varje dag och tydligare rörelser så det är riktigt mysigt!! :) Mrn skall bli spännande med RUL. Men känns som ju närmare vi kommer desto längre bort känns det. Som dagarna och timmarna blir längre konstigt nog. Haha :p

Visst var det någon mer som skall göra RUL i veckan?

Så jobbigt för dig. Jag mår bättre och bättre och nu med järntillskott (ätit sen nyår) så är jag inte så trött heller. Men humöret är det inget fel på, jag kan bli helt vansinnig och sekunden efter börja störtlipa! Är nog lite hormoner i kroppen..

Jag har RUL idag! Spännande och lite läskigt! Återkommer med rapport! Om allt ser bra ut ska jag och maken också köpa något till bebis <3
  • kattnos

Då har vi gjort RUL! Allt såg jättefint ut så vi vågade köpa första små bodysarna till bebis i magen :) :) Är det inte juli snart?? Haha..

• kattnos
    Ignoramus skrev 2018-03-05 13:01:37 följande:

Hur berättade ni för familjen? Hehe vecka 22 och har inte gjort det än. Jag tillhör den, vad det verkar, lilla skara som inte tycker det är kul att berätta. Inte för att de inte kommer bli glada, utan snarare tvärtom. Jag vill inte ha "uppmärksamheten", är obekväm vid starka känsloyttringar och vill att alla ska behandla mig som om ingenting hänt. Dvs utan kommentarer och frågor.

Är det okej att skicka ut ett mass-sms? Eller vad hade ni gjort?

Vi berättade för närmsta familjen på jul och jag måste säga att det var jätteläskigt! Inte för att de inte blev glada (för det blev de verkligen!) men just det här med att stå i centrum för uppmärksamheten.. det tycker jag är lite jobbigt. Fast det var jobbigare på jobbet, i och med att jag ska få en ersättare tyckte min chef runt v 16 att det kanske vore dags att berätta för närmsta kollegorna så att det inte blev spekulationer.. de blev också jätteglada men.. på så vis hade det nästan varit lättare om jag inte hade mått så bra hela tiden, då hade det liksom funnits en ?anledning? att berätta tidigt.

Någon som fått gliringar om storlek på jobbet? Jag har fått gå upp två byxstorlekar och bytt till hängselbyxor för att det inte ska sitta åt i midjan och eftersom allt är i herrstorlekar så badar jag istället i kläderna, haha.. Men jag tror egentligen inte att jag är så stor än, har dock gått upp nästan 7 kg (v 22 i morgon).
Svar på tråden Bf juli 2018