Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

Bf juli 2018

FskvickSy skrev 2017-11-21 16:53:35 följande:

Jag blöder fortfarande väldigt mycket men får ringa bm imon och se hur jag ska göra och eventuellt åka in till gynakuten då. Dom hann stänga när jag kom ifrån jobbet :(. Bara gråter och mår inte alls bra :(

Åh jag lider så med dig :( men jag hoppas allt går bra för dig!! Lycka till imorgon och var rädd om dig <3 Stor kram <3
  • Horisonten

Hej allihopa. Hur mår ni? Jag är väldigt dålig på att vara aktiv här inne just nu. Då jag mår skit rent ut sagt. Var hos barnmorskan i måndags och gjorde första inskrivningssamtalet och tog provet. Bokade även ett tidigt ultraljus som blir den 20/12 <3

Sen vart jag hos vårdcentralen och fick lergigan Comp funkade jättebra på kvällen men inte sen dess. På onsdagen mådde jag så dåligt och trodde jag skulle kräkas när som helst men gick ändå men mådde galet illa. Så fick berätta för min chef hur det var då jag skulle ha möte med henne. Sen igår så kräktes jag flera gånger ock så även tabletten så var hemsk. Idag har jag hittills fått behålla tabletten men varit nära och kräkas flera gånger. :( Mår så jäkla dåligt och tar på mig så fysiskt och psykiskt. :( Så blir att ringa vårdcentralen igen och se om det finns något mer och göra. Iallafall så jag kan få en sjukskrivning,för detta går inte. Och detta är bara början det vet jag tyvärr. Och är bara i v7 6+1 idag.

Vill nog bara skriva av mig här. Hoppas ni andra mår mycket bättre än mig.

• Horisonten
    Iowhannah skrev 2017-11-24 10:27:54 följande:

Åh fy! Jag lider verkligen med dig :( Hoppas du kan få nåt starkare utskrivet för det där låter verkligen vidrigt!

Jag har varit rätt körig i magen på sistone. Jag hade förstoppning i början av veckan och sedan dess har jag varit allmänt gasig och trög. Det går sakta men säkert åt rätt håll nu som tur är :) Så länge jag tänker på att inte äta riktig mat så mår jag helt okej. Men fasen vad tråkigt det är! Längtar tills den här perioden är över, och jag hoppas det blir innan jul, tänk vad trist att inte kunna äta på släktmiddagarna (jag gillar förvisso inte julmat, men potatis och vörtbröd är ju gott).

Ne fanns tyvärr inget starkare och ge mig. :( så hemma denna veckan och ringa nästa vecka för att få sjukskrivning om det behövs. Vilket jag tror tyvärr.

Usch då. Jag hoppas med mitt är över vid jul men av erfarenhet vet jag att det kommer det nog inte vara. :( Kommer vara i v 11 (10+3) på julafton. Och med dottern mådde jag dåligt hela graviditeten och behövde mecin även om kräkningarna upphörde tillslut. Med sonen behövde jag också medicin länge men kunde nog börja jobba igen med medicin runt v 16-17 så hoppas iallafall de är bättre runt v 20.
  • Horisonten
    beso skrev 2017-11-24 13:37:49 följande:

Så ledsen att höra det! :( Jag brukar också bli väldigt dålig o jättelika o kräkas. Finns starkare medicin att få men dom är oftast snåla med den. Försök tvinga dig att äta typ kex lite o ofta. Lycka till! Stor kram

Jo jag vet. Min svägerska hade pirmpean eller vad den heter mot sitt illamående för någon månad sen men inget tal om den. När jag var gravid med dottern 2013 hade jag ondasetron men den skriver de inte ut längre,var de enda som hjälpte. Med sonen var jag på gynakuten och fick 3 påsar med dropp sen klara mig med lergigan comp.

Jag mår fruktansvärt illa fortfarande men inte kräkts men ligger i stort sått bara i sängen. Försöker äta lite och ofta för de underlättar så de inte blir katastrof men som ni förstår mycket svårt. Undrar hur veckan blir själv med båda barnen. De kommer få vara några timmar varje dag på dagis medan jag får vila. Sen kommer min man vara pappaledig. Vilket känns så skönt men jag kommer behöva sjukskrivning för inte långt ifrån att jag kräks och jag kan ju bara ligga i sängen typ. Får till och med ligga ner och försöka äta vilket kan ta 1-1,5 timme och få i sig något litet bara. Då funkar det inte och jobba. Speciellt inte inom vården. Och risken finns ju att de blir ännu värre eller kräkningar. Eftersom jag bara är i v 6+2 idag och haft hypermiss gravidum de båda tidigare graviditetens så. Visste att jag skulle få en jobbig graviditet. Men oj vad man glömmer och ärligt talat inte vill komma ihåg hur det var. Sen inte lätt när man redan har 2 små barn. Men en dag i sänder bara
  • Horisonten

Hej alla. Länge sen jag skrev nu. Men verkligen mått skit. Mått så illa och kräkts. Blivit sjukskriven december ut och även varit innan en vända på sjukhus för att få dropp och ny medicin. Men just nu hemma. Kräks fortfarande ibland och mår galet illa ändå trots tabletter men det får gå. Hellre hemma där jag kan sova ordentligt. Men fick se bebisen på akuten ändå. En liten fin bebis och fina hjärtljud. Så skönt!! :) Nästa besök hos bm blir den 20 då hoppas jag att vi fortfarande skall göra ett ultraljud och kunna se mer om tiden stämmer. Akuten kunde inte det då de inte fick bort tidigare mätningar ifrån maskinen men trodde de skulle stämma med den veckan jag var i. Vad hon kunde se. Så känns ändå bra. Nu gäller vila vila och vila. Så man kanske kan fira lite jul med mannen och barnen sen. Mest sängliggandes nu om man säger så.

Hoppas det går bra för er andra. :)

• Horisonten

Blir så avundsjuk på er vars illamående avtagit :( Förstå mig rätt. Men låg inlagd förra veckan med dropp och idag fick jag åka IM för en snabb dos med dropp då jag verkligen inte ville bli inlagd igen. Kan inte sova där på sjukhuset,sover bättre hemma.

Men läkaren sa att de stämde exakt på dag med senaste mensen vilken vecka jag är i. Så han sa försök fortsätta med tabletterna jag fått,äta lite och dricka lite ofta men smått smått. Och försöka kämpa och stå ut för i v 11-12 brukar de bli lite lättare så hoppas på detta verkligen.

Så ett vul förra veckan där bebis hjärta slog var då i v7+6

Och ett på magen idag där hjärtat slog fint och han möte då till v 8+6 så några veckor till.

Mvc nästa vecka och då tänkt tidigt ultraljud. Se hur bm gör då men hoppas för att kunna se tydligare och kanske få bild än snabb ultraljud som se varit senaste.

• Horisonten
    Iowhannah skrev 2017-12-14 14:17:37 följande:

Det där låter riktigt jobbigt! Men jag måste säga att det är väldigt imponerande att du orkar vara gravid igen trots tidigare erfarenhet av hyperemesis (för visst var det du?), att du ändå nånstans känner att det är värt plågan. Starkt av dig ändå :)

Det är sjukt jobbigt. Grinat som en tok idag :?( inte behållt något idag än tyvärr. Ja de är hyperemesis som jag har för 3 gången. Denna gången är de värsta gången av alla känns de som,tyvärr...Jag vet att de är värt det men för tufft just nu för att tänka/känna så till 100%. Just nu ledsen över hur jag skall klara av att fira julafton med min man och mina 2 barn. Ligger bara i sängen och mår dåligt. Försöker ta en dag i taget men riktigt svårt.

Tack för dina fina ord <3
  • Horisonten

Hipp hipp hurra har en så länge idag inte kräkts någonting!! Det har inte hänt på flera veckor!! Men inget idag än,hoppas det håller sig. Fortfarande sjukt illamående och de känns som jag skall kräkas men ändå. Här är vi glada föd de lilla efter allt vi gått igenom. Bara hoppas de håller i sig. Håll tummarna snälla ni!!

• Horisonten
    Iowhannah skrev 2017-12-16 08:23:07 följande:

Jag håller tummen! Har det hållit i sig, eller fick du springa upp i natt?

Tack. Ne inte inatt men imorse var det kört igen och mår så galet illa :?( Bryter snart ihop!! Jag orkar verkligen inte mer snart. :?( BLÄ!!
Svar på tråden Bf juli 2018