• Sopp

Bf juli 2018

Jag fick metallsmak i munnen direkt, men har börjar må illa nu från 6+0. Inte så att jag är i närheten av att kräkas (har extremt svårt att kräkas) men man går o känner sig lite typ.. Bakis hela tiden

• Sopp

Det svåra är väl att admin av denna tråd inte är kvar i tråden?? Annars hade det ju vart kul med en BF-lista oså :)

• Sopp
    JohannaN2015 skrev 2017-12-03 20:29:56 följande:

Alltså tjejer!! Jag har fått sån kula redan nu!!! Är i vecka 8, första barnet.. är det ens normalt att få sån kula aå tidigt? Spyr som en galning och mår SÅÅÅ illa...

Kanske är två hehe :) normalt o normalt allt är väl typ normalt. Om du är risig i magen kanske du har mycket gaser också som trycker ut magen? Jag fick som sagt ingen tillstymmelse till mage förrän typ v 24 med första, dock har jag lite hull på magen plus att jag är rätt lång och har breda höfter så har nog funnits gott om plats för mina småkillar :)
  • Sopp

Alltså nu mår jag så himla illa. Ush! Hur ska man orka med att jobba? Har helt förträngt detta från tidigare graviditeter. 6+5 idag

• Sopp
    hilja14 skrev 2017-12-06 09:24:26 följande:
    Hej! Alltså har funderat på ditt nickname för jag kände igen det.. Och läste igenom gammal tråd och vi har följts åt innan! Så roligt att vi är gravida och har bf samma månad igen :) 

Jag har inte skrivit här innan, men nu gör jag det! Jag hade MF 23 okt och tog ett negativt test den 6nov. Den 16 nov plussade jag igen. Förra gången var det knappt ett plus men nu var det starkare och jag har tydligare symtom. I helgen började illamåendet komma.. Jag är i ca 6+2 just nu. Ska till barnmorskan den 13 dec och får se vad som sägs. Eftersom jag utlöste havandeskapsförgiftning i min förra graviditet så kommer jag att skrivas in på spec. mödravården denna grav och ska även äta medicin :)
    Nää va roligt! =) Vilket år var det? 14 eller 15?

Hur tidigt kom missfallet? Är själv väldigt nojjig över detta, vet att det inte är något jag kan styra över så jag borde försöka tänka positivt men jag har liksom lite svårt att vara glad över detta försän jag har fått någon bekräftelse på att allt ser ut som det ska
  • Sopp

Hoppas det går bra, Zarina! Skönt att kolla upp det. Brukar man lyssna på hjärtljud redan vid inskrivning?

• Sopp
    marol skrev 2017-12-07 22:51:32 följande:

?Det blir som det blir", inget jag kan göra åt.

Jag förstår hur du känner, jag kände likadant när jag var gravid med första och inget syntes förän på slutet. Jag var SÅ avis på min kollega som fick barn samtidigt som mig som såg gravid ut från typ vecka 1. Lika avis var jag inte när hon blev sjukskriven från typ vecka 25 för hon fick så enormt mycket ryggproblem. Även om det är svårt att tänka på så är det väldigt mycket mer skonsamt för kroppen ju längre kulan håller sig inne och inte poppar ut
  • Sopp

Jag kräks inte heller, gör aldrig - men mår illa hela dagarna. Önskar att det kom ut åt något håll men det gör det ej så illamåendet lättar aldrig, förutom när jag dricker juice

• Sopp

Idag mår jag inte lika illa längre, så nu är jag förstås nervös över detta. Det är inte så att jag mår fantastiskt, men ändå

Svar på tråden Bf juli 2018