Bf juli 2018
NU har lillkillen fixerat sig. Känner mig sjukt oförberedd på förlossning. Jag vet ju att den kommer men ändå känns det inte som det
NU har lillkillen fixerat sig. Känner mig sjukt oförberedd på förlossning. Jag vet ju att den kommer men ändå känns det inte som det
Bf idag, inga känningar/tecken alls. Varit iväg och gått i butiker + storhandlat mat. Lika bra att göra något av tiden, väntan är sååå seg.
Börjar dock bli nervös och tänker på förlossning, framförallt när jag ska sova på kvällarna. Vill bara få det överstökat och träffa bebisen.
Vad jag känner igen mig. Är bara på bf -4 men vill verkligen att hon ska födas nu. Känner att jag bara klagar och drar ner min omgivning. Är också nervös inför förlossning, ffa på kvällen. Bor själv och är första barnet så vet liksom inte hur jag kommer reagera. Planen är att min mamma ska komma hit när det börjar och på förlossningen ska jag ha doula.
Har varit på toan 4 ggr idag (dock inte lös i magen som ändå verkar vara rätt så vanligt i slutet), har nästan konstanta sammandragningar och känner av lite "mol/ilande" i ländryggen till och från samt lite obehag i ljumskarna. Utöver det så har jag blivit totalt täppt i näsan och smått snorig.. roligare än så är inte dagens status för min del.
Varm dag så håller mig inomhus, känner mig så tråkig!
Nej det känns som att en förlossning är hur långt bort som helst i nuläget.
Härligt för dig att komma ut och göra nåt, då går ju tiden åtminstone lite snabbare. Känns som att ett dygn är minst två just nu, då dagarna ser nästintill likadana ut. Hade det inte varit för denna jäkla värmen (är på riktigt så trött på detta väder nu haha) så hade allt varit så annorlunda, orkar/vill inte gå utanför dörren om jag inte måste. Lite ledsen över att det inte är/har varit en "vanlig" sommar då jag isolerat mig så mycket i flera månader just pga. vädret.
Fy vad jag gnäller, men jag kan verkligen inte njuta alls och tycker att detta "förstört" lite av min upplevelse av graviditeten...