Bf juli 2018
Iowhannah skrev 2018-04-04 22:02:37 följande:
De flesta här har nog hört att bebisen kommer ha samma dygnsrytm utanför magen som i den. Är det någon som stämmer verkligen? Jag minns inte alls nämligen.
Jag bär runt på en bebis som sover typ ALDRIG! Hon rör sig extremt mycket, jag kan inte alls minnas att sonen var så aktiv i magen. Nätterna är ändå värst. Inte nog med att jag svettas pga medicinen, hostar pga förkylning och har halsbränna och konstiga drömmar pga graviditeten, dessutom håller bebisen aerobicspass nätterna igenom! Fortsätter det utanför magen så tar jag sonen och flyttar känns det som.
Jag tar det med en liten nypa salt. Upplevde att bebisarna var ungefär lika aktiva mina tidigare graviditeter. Men min första dotter drev min nästan till vansinne för hon sov aldrig dagtid och på nätterna höll hon igång till runt 1- 4 på morgonen för att sen sova typ 2-3 timmar och sen vara igång igen. Enda gången hon slumrade var när hon ammade men vaknade direkt när det var färdigt. Men andra dottern var mycket lättare. Lätt att söva och vaknade bara ca 2 ggr/ natt i början (sen ca 1/natt några månader senare) och ammade kanske i 20 min/ gång. :)