Sopp skrev 2018-05-18 09:09:30 följande:
Jag har 17 mån mellan mina, och det är klart att det var jobbigt (var hemma med båda samtidigt, första hade inte börjat förskola än) men jag tror också att jag gjorde det onödigt jobbigt för mig genom att fortsätta hålla så hårt på rutinerna med äldsta samtidigt som yngsta hade kolik. DOCK tyckte jag att det var lättare på sätt och vis, då jag tycker det är så himla tråkigt att vara själv med små-bebisar. Då hade jag ju äldsta att leka med och hitta på saker med, och yngsta tyckte ju det var spännande att hänga med.
Vet att det var så många som ifrågasatte mitt beslut att vara hemma med båda, för att bebisen skulle få så lite uppmärksamhet och äldsta skulle få så lite stimulans men det var ju bara skitsnack, äldsta fick hitta på roliga utflykter flera gånger i veckan och fick givetvis bra mycket mer uppmärksamhet än han hade fått på förskolan, och yngsta fick faktiskt mer fokus än vad äldsta fick när jag var hemma med honom - för med äldsta så satt jag mest och kollade på tv eller så låg han i vagnen.
Gud vilken utläggning - förlåt. Det löser sig!! Och det kommer vara jobbigt i början att dela på uppmärksamheten och dela på sig själv, men det ger sig med tiden. Mina killar är så himla tighta idag, och det kommer ju dina bli också när det bara är 2 år emellan. Va inte för hård mot dig själv bara, det gör inget om det blir lite stökigt och lite tv för äldsta och falukorv till middag
Superbra skrivet! Jag blev lite peppad faktiskt :) Vår son kan faktiskt behöva mer pappa-tid för han och jag hänger väldigt mycket och det märks att han har saknat pappa när han väl är ledig. Eftersom sambon jobbar skift så har det blivit rätt många kvällspass och då hinner de bara ses innan förskolan på morgonen, det blir inte mycket till kvalitetstid precis.
När jag var hemma med sonen så var det också mycket dötid med teve osv. Man kan ju inte göra jättemycket med en bebis liksom, dessutom föddes han på hösten. Den här gången är sommaren ett ypperligt tillfälle för utflykter, vilket förmodligen gynnar hela familjen :)