Bf juli 2018
Kändes som det måste rivas bra nog med 6-8 v mellanrum.
Mitt växer fortare och mer nu när jag e gravid. Har ej klarat av att växa allt. Tar bara bikini och en bit till inpå och det tycker jag gör skitont. Blir alldeles svettig.
Kändes som det måste rivas bra nog med 6-8 v mellanrum.
Mitt växer fortare och mer nu när jag e gravid. Har ej klarat av att växa allt. Tar bara bikini och en bit till inpå och det tycker jag gör skitont. Blir alldeles svettig.
Jag är också extremt osocial nu men jag har mer tänkt att det är för att kroppen och hjärnan behöver förbereda sig inför förlossningen. Jag minns att det var likadant med sonen, jag åt mängder av frukt och ville bara vara själv.
Mitt hb var helt okej senast (114 tror jag) och jag äter järntabletter åtminstone varannan kväll. Jag känner inte att jag har så jättelåg energi, däremot så VILL jag inte göra saker. Skulle jag bestämma så skulle jag sitta i fåtöljen på balkongen hela dagarna. Ensam. I tystnad.
I helgen ska jag på spa med min bästa vän. Det kommer såklart bli jätteskönt, men vi får se hur mycket jag orkar vara social. Tur att hon är rätt bra på att prata :)
Kan inte annat än att hålla med! v. 35 nu. Känns som jag har gröt i huvudet, känner mig dum i huvudet, tappar fokus HELA tiden. Vill helst inte träffa folk, blir irriterad på katterna för minsta lilla (de beter sig precis som vanligt enligt min karl)
Vill helst bara sova hela dagarna. Skruvade ihop møbler från IKEA i helgen, tog god tid på mig och pressade mig inte tyckte jag. Hadde oavsett extra ont i höften och var extra trött nästa dag.
Nej, nu är jag klar för BF! (Fast vill ju att hon stannar i magen till åtminstone v 38.)
Jag har haft lågt hb under alla mina tre graviditeter. Med andra barnet låg jag på 86 så bm om provet o då låg jag på 92. :/ Käkade tre niferexkapslar per dag efter det. Nu med tredje barnet har jag förebyggt själv genom att käka niferex tidigare i graviditeten (1 kapsel morgon och kväll + apotekets järn med c vitamin + multivitamin för gravida) och jag tror mitt lägsta är 106 nu. Dock va jag dum och tog en extra kapsel i morse vilket slog ut magen helt och då har haft sammandragningar och kraftigt tryck neråt hela dagen. Är i vecka 34 nu.
Är oxå väldigt trött på mina döttrar. El snarare att man aldrig kan få sitta ner o vila en stund. 2 åringens dag går ju i ett... som tur är så sover hon länge på dagen ca 2 timmar så då sover jag med. Men jag undrar hur man ska palla enda fram till förlossningen.
På salong! Var längesedan jag såg min egen tuppa nu. Haha. Men tycker det gör så jäkla ont så skulle ej palla allt mitt på.
Det är en hel del gnäll här också. Jag försöker att låta bli, men det är svårt. Avskyr att vara höggravid när det är så varmt!
Jag är rätt säker på att bebisen ligger åt rätt håll nu för jag känner nästan bara sparkar uppåt. Hon har dessutom grävt sig nedåt en aning så jag har inte haft halsbränna på flera dagar (halleluja!) men däremot känns magen tyngre och det är svårt att sitta bekvämt utan att manspreada.
Nerver i kläm har jag också från och till. Speciellt om jag har suttit för länge, att få en 2,5-åring att hålla mammas långsamma takt då är inte det lättaste.
I dag köpte vi babyskydd så nu är vi som klara för bebis! Sonen fick en ny vagn också, en sulky, så hans gamla vagn är nu enbart bebisvagn (han var tvungen att prova den först såklart, det såg rätt kul ut). Bara ståbräda som saknas, men det är inte lika stor brådska som babyskyddet var.
Hmm. Babyskydd var ett bra tips. Vi borde ta tag i och ordna med det. Har fortfarande bara målat en tredjedel av spjälsängen så det kanske är dags att göra det med. Synd att det enda jag egentligen vill göra är att ligga i soffan med fläkten på fullt ös.
Bra att Perpen tog upp Tens! Jag har också funderat på att hyra en (jag har fått all info och kontaktuppgifter, bara inte tagit mig i kragen än), främst för att jag vill ha lärt mig den i tid till förlossning. Samtidigt funderar jag på om jag ens kommer få chans att lära mig den, jag har ju inte så jätteont nu liksom :S
Uscha, jag kan inte heller sitta i längre perioder. En timme är absolut max, sedan får jag ont i svanskotan och bebisen klämmer nerver så att ena skinkan lägger av helt och jag knappt kan gå. Skulle inte klara av att jobba!
Vad kul det kan vara med gravidhjärna ibland. Jag har nästan vant mig vid att jag blandar ihop ord och skapar helt nya ord men i dag tog nog ändå priset, jag kallade min 2,5-åriga son för mamma! Typ: men mamma... nej, så heter du ju inte. Haha!
Ska du ha en flicka?